Merci mes amis.
Ik was afgelopen week, ik meen dinsdag, begonnen met het schrijven van een uhm.. overwinningspost? Misschien niet het juiste woord.
Denk dat ik die ongeveer half heb afgeschreven, de rest zou later wel komen.
De lengte namelijk, was dat het me aardig leek om misschien wat inzicht te geven in hoe ik dit jaar mijn team samenstelde.
En zoals die dingen gaan, vergt dat wat plek. En tijd. Maar naast de algemene briefschrijfactiviteiten, bleek ik ineens 's vrijdags een gesprek te hebben.
Enfin.
Gezien de ontwikkelingen van de afgelopen dagen, vraag ik jullie begrip dat die post er niet op dit moment komt.
Misschien later, als er ruimte in mijn hoofd is. Misschien niet. Ik weet het werkelijk niet.
Desalniettemin wil ik graag enkele punten kort aanstippen:
Een grote dank aan Broeder, Schulz, voor de grote hoeveelheid werk die je in het maken en bijhouden van de Tennis Tour hebt gestoken.
Ik denk dat ik weinigen zal verrassen als ik zeg dat mijn afgelopen jaar overwegend mistroostig en ontmoedigend want. Maar deze pool behoorde ongetwijfeld tot de enkele lichtpunten, en gezien de duratie en vulling van het tennisseizoen tevens nog de continuëre.
En daarmee natuurlijk ook dank aan jullie, onverschrokken tegenstanders.
Alhoewel de afgelopen weken, wellicht zelfs maanden, de overwinning me eigenlijk nog nauwelijks kon ontgaan. Daarbij geholpen door enige geluk.
Dat laatste punt, even als laatste punt. Ook met betrekking tot dit:
Dat je met Haas, Tipsarevic en Baghdatis verdubbeld toch wint
Alle 3 hadden vrij duidelijke redenen, en ik vermoed dat de redenen niet invalide waren.
Durf desalniettemin ook niet met zekerheid te zeggen dat mijn keuzes daar foutloos waren.
Als mijn langere post nog komt, ga ik vermoedelijk nog op ze in.
Maar het gegeven dat de keuze voor die spelers niet winstgevend uitpakte, betekent niet automatisch dat de keuze slecht was.
Misschien heb ik gewoon wat pech gehad, met hoe hun seizoen verliep.
Dat is eigenlijk het punt dat ik wilde zeggen.
Ik heb zeker geluk gehad dit seizoen, en evenzo pech.
Maar niet specifiek op de ogenschijnlijk logische plekken.
Het lijkt bijvoorbeeld dat ik een zeer goede keuze heb begaan met Nishikori, die toch slechts 17de stond. Door hem te kiezen pikte ik als een van de weinigen daar vrij veel punten mee.
Daarentegen lijkt het dat ik een slechte keuze heb begaan met Haas, in dezelfde categorie. Hij had vrij veel schouderproblemen aan het begin van het seizoen, en miste zodoende veel toernooien, of moest zich terug trekken.
Ik denk echter dat beide opties redelijk verdedigbaar waren. Nishikori misschien iets logischer dan Haas, maar zeker niet veel.
Dus een aanzienlijke geluk/pech component.
Derhalve zijn mijn verwachtingen voor volgend jaar ook enigszins getemperd.
Bij de voetbal toto verwachtte ik, eigenlijk ook al bij het eerste seizoen, 1, 2, of 3 te worden. Want dat is iets waarvan ik weet dat ik het goed kan.
Mijn cleansweep dit seizoen bij Tennis was daarentegen geheel onverwacht.
Ik denk dat ik het wederom redelijk okay zal doen.
Ik vermoed dat top-3 plausibel is.
Misschien winst.
Ik denk niet, dat ik wederom de 4 categorieen [atp 250/500/1000/masters] ga pakken.
Want daarvoor is geluk te belangrijk