Lieke van Lexmond zit er niet mee dat kijkers van Expeditie Poolcirkel haar op televisie zien zonder make-up en met een kapsel op standje ontploffing.
''Omdat we in de buitenlucht in de sneeuw en de kou aan het improviseren waren, was er nu eenmaal geen gelegenheid om uitgebreid voor de spiegel te staan. Daar zit ik niet mee, hoor'', vertelt de RTL-presentatrice in het Leidsch Dagblad.
Schop onder je kont
Lieke zegt dat het haar niet allemaal is komen aanwaaien, maar dat ze goed kan omgaan met tegenslagen. ''Ik ben ook wel eens afgewezen bij een auditie en ik hoopte ook wel eens op een programma dat ik uiteindelijk niet kreeg. Maar dan ga ik niet boos in een hoekje zitten. Ik ben opgegroeid met het motto dat je alles moet aanpakken en dat je jezelf een schop onder de kont moet geven als het even tegenzit. Niet zeuren, maar doorgaan!''
''Ik leerde ook dat je op het goede moment voor de juiste deur moet staan als je in dit vak verder wilt. Niks forceren, maar bij een afwijzing toch op jezelf blijven vertrouwen en beseffen dat iets op je pad komt als je er echt klaar voor bent.''
ik heb heel Lieke niet gezien, zag wel heel veel sjaal