Zonet alle posts eens wat gelezen.....wat een stel zeikerds zijn jullie!
Het heeft er veel van, dat als er eerst een paar azijnpissers geweest zijn, dat dan vervolgens iedereen hier denkt, "dan moet ik niet achterblijven!". Verwende bankzitters.
Er is een mooie mix tussen groepsopdrachten, waarbij zwakke en sterke spelers gemengd worden in twee groepen, waarbij fysiek sterke spelers de zwakkeren op sleeptouw nemen en dus dubbel zwaar belast worden, wat een sterk nivellerend effect heeft op de uitslag. Zo was vorig jaar Gerald Sibon een ijzersterke kandidaat, maar werd langzaam gesloopt doordat hij iedere keer zijn groepsgenoten moest meesleuren en elke keer door hen verloor.
En daarnaast zijn er een variatie aan individuele opdrachten, waarbij ieders persoonlijke kwaliteiten aangesproken worden.
Als je het vergelijkt met Exped. Robinson, gaat het er hier veel sportiever aan toe. Nauwelijks complotten, oplichterij, gekonkel, gejok, enz., kortom, al die "kwaliteiten", die we in het dagelijkse leven zo verfoeien.
Ook zitten er genoeg elementen in voor intelligente, slimme, handige spelers om ver te komen. Scrabbelen, geweerschieten, autorijden, quad-rijden, allemaal niet bijster lichamelijk-zware proeven.
Leonie heeft in elke aflevering die ik gezien heb gehuild of iets niet gekund of pijn gehad. Ik heb 2 afleveringen gemist en was al verbaasd dat ze er nog in zat. De zwakste schakel dus in mijn ogen.
Leonie is dus zo'n slimme speler, die de juiste allianties aangaat, door zich aan Mark 'vast te knopen'.
Chaffa doet precies hetzelfde. Tim is ook zo iemand: Conditie van niks (rokerig kuchje), en ondertussen met Esther en Aicha optrekken.
Aicha, die dit principe daarentegen helemaal niet begrijpt en iedereen tegen zich in het harnas jaagt, hoewel ze op basis van haar inzet en drive ver zou kunnen komen.
En Mark kleurloos??? Hij heeft veruit de meeste inzet, door constant bij te houden, wat wanneer verandert. Een echte top-sporter, die niets aan het toeval overlaat. Toch blijft hij uiterst sympathiek en begripvol, wanneer hij door zwakte & angst van andere spelers in zijn groep wordt opgehouden.