Ik heb niet alle afleveringen gezien dus ik weet niet precies hoe Laura aan haar voorsprong is gekomen. Maar ik vind het wel erg gemakkelijk om het op geluk en teamindeling te gooien.
Dat zeg je goed: "ik weet niet precies hoe Laura aan haar voorsprong komt". Misschien is het een idee om eerst te gaan kijken en dan te reageren.
Tonnie, die veruit de sterkste is bij de vrouwen, ligt er uit, omdat zij steeds weer de zwakste(n) meekreeg bij de groepsproeven. Waardoor zij daar iedere keer geen punten heeft gehaald.
Daarom is het miet verstandig om bovenaan te staan, maar tweede.
Aan de andere kant heeft de regel, dat de sterkste samen gaat met de zwakste, een grote nivellerende werking, waardoor het blijvend spannend is en de stand constant wisselt.
In het geval van Tonnie pakte het steeds erg slecht uit, terwijl voor Laura en Bram het steeds zeer voordelig is geweest.
Wat me irriteert is dat de pegels zo'n invloed hebben op het spel. Het pegelspel is niet eens leuk maar als je het goed kan kan je eeuwig in het spel blijven.
Miek zeurt bij alles en heeft bij alles een verklaring terwijl ze allemaal in dezelfde omstandigheden bezig zijn. Ik vind haar echt vervelend.
Via het pegelspel krijg je grote verrassingen, verliezers krijgen herkansingen om weer terug in het spel te komen. Het is gewoon een onderdeel van het totaalspel. Je weet dat het komt,dus iedereen kan het van tevoren oefenen. Al met al een mooi element.
Gelukkig is men wel van de sterkste vs. zwakste schakel verkiezing afgestapt.
Mieke doet precies wat iedereen zal doen, als je steeds niet blijkt mee te kunnen komen. De psyche gaat zich verdedigen tegen berusting en depressie. Dus een hele natuurlijke reactie, om jezelf overeind te houden. Als jij in een soortgelijke situatie zit, zul je dat ook doen. Of anders zal je geest het bijltje erbij neer gooien.