Poll

Wie wint de 4e forumquiz?

Bakkertje
0 (0%)
Cynneke
0 (0%)
Fabiann
2 (11.8%)
Grasisgroen
0 (0%)
Hulpdakdekker
0 (0%)
Jann
1 (5.9%)
LdHmolletje
0 (0%)
Loezel
1 (5.9%)
Lucy-3a
0 (0%)
Lukie4
1 (5.9%)
MaikeMeisje
0 (0%)
Molbelg
0 (0%)
Molcrazy
0 (0%)
Molière
5 (29.4%)
Mollenvanger-MV
1 (5.9%)
NextGP
0 (0%)
Nieky
3 (17.6%)
Niuno
1 (5.9%)
Starlight
0 (0%)
Stormpie
0 (0%)
Swifty
2 (11.8%)
Ycaris
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 17

Auteur Topic: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 4  (gelezen 137127 keer)

Offline Ycaris

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 4
« Reactie #640 Gepost op: 24-01-2014, 20:36:30 »
grrr, de batterijen van mijn rekenmachine zijn leeg  >:(
::rofl::
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #641 Gepost op: 24-01-2014, 20:36:43 »
De lijnen zijn gesloten! Jullie lezen straks waar jullie je voor opgegeven hebben!

(Swifty en Molière, jullie tellen nog mee ;))

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
« Reactie #642 Gepost op: 24-01-2014, 20:37:27 »
top tien ::hyper::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #643 Gepost op: 24-01-2014, 20:37:32 »
Voordat we met de uitslag gaan beginnen, lopen we net zoals vorig jaar even kort de vragen door. Welke vragen waren makkelijk en welke juist absoluut niet te doen? Welke antwoorden waren makkelijk te koppelen en welke juist niet? En waar zaten de grote instinkers? We gaan gewoon eens rustig kijken.

(Note: de vragen die Niuno niet volledig heeft ingevuld, heb ik niet meegeteld voor de laagste score statistiek, anders zouden er méér op 1 geëindigd zijn).

Vraag 1: Wat is jouw hoogtepunt van 2013?
Hoogste score: 19
Laagste score: 4

Op voorhand leek me dit een vraag waar je nog wel redelijk wat punten kon halen en dat bleek ook zo te zijn. Zo wisten veel mensen wel dat het NextGP was die mee had gedaan aan UcDean’s Saboteur, wisten veel mensen dat ik heel blij was met de nieuwe woning die ik had betrokken en dat Stormpie een tweede kleinzoon had gekregen. Maar er zaten ook vervelende instinkers in. Zo waren het niet Lukie4 en Dolfie die Berlijn hadden ingevuld, maar LdHmolletje en Molcrazy. En was het was niet MaikeMeisje die blij was met haar neefje, maar Lukie4.

Vraag 2: Wat is jouw dieptepunt van 2013?
Hoogste score: 12
Laagste score: 1

Ja van dieptepunten worden we altijd droevig, dus laten we niet al te lang stilstaan bij deze vraag. Er was één iemand die geen dieptepunt had in 2013 en dat was Cynneke. Helaas voor haar begon 2014 niet zo goed, dus nog even een ::hug:: voor Cynneke (en uiteraard iedereen die er ééntje gebruiken kan!).

Vraag 3: Wat is jouw forummoment van 2013 (kan zowel positief als negatief zijn)?
Hoogste score: 14
Laagste score: 3

Forummomenten, altijd leuk! En minder voorspelbaar dan de afgelopen jaren, maar toch is er goed gescoord. Normaal werd er altijd wel vaak (terecht) Survivor ingevuld, maar dat was dit jaar maar 3x, namelijk door Nieky (zonder uitroepteken), Pjotr (met uitroepteken) en Molcrazy (met extra informatie). Maar ook hier instinkers. Zo had ik niet de zomersoap ingevuld, nee dat was onze eigen forum crimineel Hulpdak D! Wat ik had ingevuld dan? Tsja, je denkt toch niet dat ik kan kiezen? Naast de forumsoap namelijk de Zap! finale, Survivor finale, zwakste schakel gewonnen, leuke forumuitjes ... het was een topjaar hier! O ja, en er was nog iemand die Ycaris niet goed had bij deze vraag! ::oink::

Vraag 4: Stel hier een vraag, waarop jij nooit zou reageren!
Hoogste score: 9

Deze vraag stond al een tijdje vast en toen HIDM met de vraag 'Wie van het forum zou je wel doen?' kwam in de Relaxhoek, wist ik al dat het een aantal keer als antwoord in de quiz terug zou gaan komen. Dat waren uiteindelijk Niuno, Ycaris, MaikeMeisje en ikzelf. Het was niet D*N, maar Stormpie die nooit antwoord zou geven op een voetbalvraag en tsja, Nieky zou nooit antwoorden op een vraag over bedavontuurtjes met Patty Brard.

Vraag 5: Van welke forummer denk je dat hij/zij jou het beste kent bij deze quiz én waarom? (Korte motivatie verplicht!)
Hoogste score: 17
Laagste score: 4

Een interessante vraag. Veel mensen dacht dat D*N hen het beste zou kennen. Helaas heeft D*N geen quiz ingevuld. De mensen die op D*N hadden gegokt waren HIDM, Aapje16, LdHmolletje, Lucy-3a, Ycaris, Pjotr, Molbelg en Fabiann. Er waren ook nog 4 slimme mensen die mij als antwoord invulden, al leken mij de antwoorden van Niuno, Mollenvanger en Nieky wel doordacht, in tegenstelling tot die van Molcrazy. Gelukkig waren daar ook nog de antwoorden van Lukie4 en Dolfie, die waren weggevertjes (ook fijn voor zo'n lange quiz).

Vraag 6: Op het forum hebben we de ontdekking van de dag, maar wat was jouw ontdekking van het jaar?
Hoogste score: 12

Best een lastige vraag, toch knap van één persoon om nog boven de 10 te eindigen! Aapje en gitaar wisten veel mensen wel te koppelen. En Fabiann en de Hunger Games werd ook nog best wel een aantal keren geraden. En dat pianoconcert van Elijah Bossenbroek bij Molière hoorde wisten ook verrassend veel mensen. Maar welke vragen werden dan juist weinig goed beantwoord? Niemand wist dat NextGP zichzelf had ontdekt dit jaar. Het leven zit vol verrassingen, dat hoorde bij mij (en niet een incompleet personeelsdossier, dat was Dolfie) en het was D*N die invulde dat je geluk zelf moet creeëren.

Zodadelijk vraag 7 t/m 12 na een korte break!

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #644 Gepost op: 24-01-2014, 20:37:43 »
We mogen nu de overige 12 vragen gaan invullen die Daisy niet in de quiz heeft opgenomen? ;D

Offline Niuno

• Forumlid
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
« Reactie #645 Gepost op: 24-01-2014, 20:38:58 »
Waarom was Lukie blij met Maike haar neefje?
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #646 Gepost op: 24-01-2014, 20:39:31 »
 ::rofl::

Offline Bakkertje

• Forumlid
« Reactie #647 Gepost op: 24-01-2014, 20:40:56 »
Ik heb echt weinig vragen goed beantwoord merk ik al ;D
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Fabiann

• winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
« Reactie #648 Gepost op: 24-01-2014, 20:41:40 »
🜃

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #649 Gepost op: 24-01-2014, 20:41:58 »
De eerste 6 vragen hebben we besproken, tijd voor de 2e helft!

Vraag 7: Welk nummer omschrijft perfect wie jij bent?

Altijd leuk, liedjes raden, maar hij was erg moeilijk dit keer. De meeste mensen hadden al moeite een liedje voor zichzelf te vinden, laat staan voor anderen. Ze waren echt niet makkelijk, daarom vallen de scores me absoluut niet tegen. Blof leek bijv. simpel, maar dat was niet van Dolfie, maar van NextGP (mooi nummer trouwens)! Elvis Presley was niet LdHmolletje, maar Molcrazy. En Normaal, dat hoorde bij ... *tromgeroffel* ... Swifty! Gelukkig stuurde D*N nog Maria and the Diamonds in, dat wisten wel veel mensen. En Liquido uiteraard, dat kon alleen maar Nieky zijn. Maar wie was toch die supergirl? Dat was Bakkertje!

Vraag 8: Welk muziekinstrument wilde jij graag leren spelen toen je klein was?
Hoogste score: 11

Een hoop gitaar liefhebbers! Timvdons, Fabiann, Molcrazy, Pjotr, HIDM, Dolfie, Nieky, Lukie4 en Mollenvanger hadden allemaal gitaar ingevuld (en dus niet Aapje en D*N, die hadden piano en saxofoon!). En dan was er nog Ycaris met haar gitaar en mondharmonica. Hierdoor kon er toch er toch redelijk gescoord worden. En trompet en LdHmolletje wisten veel mensen ook wel te raden. Welke enkelen waren lastig? De keyboard bijvoorbeeld, dat was ik. En NextGP, die wilde helemaal geen muziekinstrument bespelen. En trialk wilde alleen maar luisteren.

Vraag 9: Wat is jouw favoriete pannenkoek?
Hoogste score: 8

Pannenkoeken eten zal nooit meer hetzelfde zijn door deze vraag. Deze vraag was gewoon niet te doen, dit was gewoon pure nattevinger werk. Er waren maar 2 mensen met meer dan 5 punten. Jullie mogen straks zelf in Excel kijken wie wat had ingevuld, alleen zal ik bekend maken wie er nou geen pannenkoeken lust! Ik wist het nog van toen ik met haar en een paar andere forummers in een pannenkoekenrestaurant belande (Ibung, waar was je nou!), Bakkertje lust ze niet!

Vraag 10: Met wie zou jij graag een beschuitje willen eten?
Hoogste score: 17

Deze vraag is heel wisselend gemaakt. Er zaten een paar makkelijke antwoorden tussen. Natuurlijk wilde Aapje een beschuitje met Jann eten (maar andersom blijkbaar niet :(). En HIDM met D*N. Maar andersom niet, want het was Lucy die Jesper als antwoord had ingevuld. Hierdoor werd Tom Daley heel vaak aan mij gekoppeld (door die ene post op het sportforum zeker?) ipv D*N. Er zijn 2 mensen die geen beschuit lusten. Niuno en Mloesje, al heeft die het wel er voor over voor een ontmoeting met de dubbelpartner van Rojer. En ja Schulz en Jann, het is Ycaris die graag met jullie een beschuitje zou willen eten. Helaas voor Ycaris is Jann alweer weg uit Spanje.

Vraag 11: Wat is het engste wat jij ooit gedaan hebt?
Laagste score: 2

Ook weer een flinke gokvraag, maar toch door een aantal mensen heel goed gemaakt. Aapje en in haar eentje naar de MFD gaan, dat werd wel diverse malen goed geraden. Voor de rest vond ik de antwoorden niet heel voorspelbaar. Alleen mag Go_Ahead ons wel gaan uitleggen wat hij afgelopen zomer gedaan heeft, hij heeft mij iig heel nieuwsgierig gemaakt!

Vraag 12: Wat wens jij voor 2014?
Hoogste score: 9

Last but not least, deze vraag keert volgend jaar zeker niet meer terug. Ik heb wel het lef om dat te doen. Voor de rest kan ik wel wat extra lef gebruiken. Jullie hadden het iig allemaal fout.

Ok, genoeg feitjes, het is bijna zover ... de uitslag! Hebben jullie er zin in?!
« Laatst bewerkt op: 24-01-2014, 21:57:00 door Daisy »

Offline Stormpie

• Forumlid
« Reactie #650 Gepost op: 24-01-2014, 20:44:15 »
jaaaaaaaaaaaaaa
er was eens......

Offline Bakkertje

• Forumlid
« Reactie #651 Gepost op: 24-01-2014, 20:44:37 »
Kom maar op ::jaja::

Offline Niuno

• Forumlid
« Reactie #652 Gepost op: 24-01-2014, 20:45:00 »
Kan ik van te voren nog even douchen?

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
« Reactie #653 Gepost op: 24-01-2014, 20:45:32 »
Normaal en ik, inkoppertje toch, heb t volgens mij echt wel eens gemeld hier ;D

Dat neefje was toch van Pjotr?

En wat gemeen dat er zoveel forummers naar Berlijn zijn geweest het afgelopen jaar!

Ben heel benieuwd van wie trialk weet hoe diegene slaapt trouwens ::nieuwsgierig::
Keep calm and eat chocolates!

Offline MollenvangR

• Forumlid
« Reactie #654 Gepost op: 24-01-2014, 20:45:42 »
Kom maar op :P Ik bereid me voor op een lage klassering ;D

Offline Bakkertje

• Forumlid
« Reactie #655 Gepost op: 24-01-2014, 20:46:07 »
Heb je last van angstzweet Niuno? ;D

Offline Stormpie

• Forumlid
« Reactie #656 Gepost op: 24-01-2014, 20:46:30 »
gelukkig heb ik mn eigen vragen goed :D dat scheelt alweer
er was eens......

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #657 Gepost op: 24-01-2014, 20:46:37 »
Nou dat neefje was absoluut niet van Pjotr hoor Swifty, volgens mij staat er duidelijk bij vraag 1 wie dat was. ::)

Nevermind ...

Welkom terug bij de uitslag van de forumquiz! :D

Voordat we gaan beginnen eerst nog een paar statistieken van dit jaar.
Aantal ingeleverde lijstjes: 31
Aantal ingeleverde quizzen: 22
Aantal quizzen zonder dubbele antwoorden: 8/22
Aantal deelnemers die inleverden binnen de originele deadline: 15/22
Aantal keer gelijke stand: 1

We hadden dit jaar ook bonus punten en strafpunten. Het is duidelijk hoeveel iedereen er gekregen heeft. Daarom nu een eerste tussenstand, alleen gebaseerd op bonus/strafpunten. (Bij een gelijke stand staat degene die als eerste ingeleverd heeft bovenaan.)

1. Fabiann * 5 punten
2. Nieky * 5 punten
3. Loezel * 5 punten
4. NextGP * 5 punten
5. Molière * 5 punten
6. Stormpie * 5 punten
7. Molcrazy * 5 punten
8. Cynneke * 0 punten
9. Lukie4 * 0 punten
10. Bakkertje * 0 punten
11. Molbelg * 0 punten
12. Starlight * 0 punten
13. MaikeMeisje * 0 punten
14. LdHmolletje * 0 punten
15. Swifty * 0 punten
16. Grasisgroen * -1 punt
17. Jann * - 2 punten
18. Hulpdakdekker * -3 punten
19. Mollenvanger-MV * -5 punten
20. Lucy-3a * -13 punten
21. Ycaris * - -13 punten
22. Niuno * -14 punten

Dan is het bijna zover ... we gaan nu echt beginnen! :D ::hyper::

Offline MollenvangR

• Forumlid
« Reactie #658 Gepost op: 24-01-2014, 20:46:43 »
Ik had tijdens t maken ineens een visioen: Nieky en een neefje..  ::vergroot:: maar uiteindelijk niet ingevuld :P

Offline Niuno

• Forumlid
« Reactie #659 Gepost op: 24-01-2014, 20:46:54 »
Heb je last van angstzweet Niuno? ;D

Volgens mij ben ik de enige die zijn eigen eindstand wel kan voorspellen  ;D