Voordat we met de uitslag gaan beginnen, lopen we net zoals vorig jaar even kort de vragen door. Welke vragen waren makkelijk en welke juist absoluut niet te doen? Welke antwoorden waren makkelijk te koppelen en welke juist niet? En waar zaten de grote instinkers? We gaan gewoon eens rustig kijken.
(Note: de vragen die Niuno niet volledig heeft ingevuld, heb ik niet meegeteld voor de laagste score statistiek, anders zouden er méér op 1 geëindigd zijn).Vraag 1: Wat is jouw hoogtepunt van 2013?Hoogste score: 19
Laagste score: 4
Op voorhand leek me dit een vraag waar je nog wel redelijk wat punten kon halen en dat bleek ook zo te zijn. Zo wisten veel mensen wel dat het NextGP was die mee had gedaan aan UcDean’s Saboteur, wisten veel mensen dat ik heel blij was met de nieuwe woning die ik had betrokken en dat Stormpie een tweede kleinzoon had gekregen. Maar er zaten ook vervelende instinkers in. Zo waren het niet Lukie4 en Dolfie die Berlijn hadden ingevuld, maar LdHmolletje en Molcrazy. En was het was niet MaikeMeisje die blij was met haar neefje, maar Lukie4.
Vraag 2: Wat is jouw dieptepunt van 2013?Hoogste score: 12
Laagste score: 1
Ja van dieptepunten worden we altijd droevig, dus laten we niet al te lang stilstaan bij deze vraag. Er was één iemand die geen dieptepunt had in 2013 en dat was Cynneke. Helaas voor haar begon 2014 niet zo goed, dus nog even een
voor Cynneke (en uiteraard iedereen die er ééntje gebruiken kan!).
Vraag 3: Wat is jouw forummoment van 2013 (kan zowel positief als negatief zijn)?Hoogste score: 14
Laagste score: 3
Forummomenten, altijd leuk! En minder voorspelbaar dan de afgelopen jaren, maar toch is er goed gescoord. Normaal werd er altijd wel vaak (terecht) Survivor ingevuld, maar dat was dit jaar maar 3x, namelijk door Nieky (zonder uitroepteken), Pjotr (met uitroepteken) en Molcrazy (met extra informatie). Maar ook hier instinkers. Zo had ik niet de zomersoap ingevuld, nee dat was onze eigen forum crimineel Hulpdak D! Wat ik had ingevuld dan? Tsja, je denkt toch niet dat ik kan kiezen? Naast de forumsoap namelijk de Zap! finale, Survivor finale, zwakste schakel gewonnen, leuke forumuitjes ... het was een topjaar hier! O ja, en er was nog iemand die Ycaris niet goed had bij deze vraag!
Vraag 4: Stel hier een vraag, waarop jij nooit zou reageren!Hoogste score: 9
Deze vraag stond al een tijdje vast en toen HIDM met de vraag 'Wie van het forum zou je wel doen?' kwam in de Relaxhoek, wist ik al dat het een aantal keer als antwoord in de quiz terug zou gaan komen. Dat waren uiteindelijk Niuno, Ycaris, MaikeMeisje en ikzelf. Het was niet D*N, maar Stormpie die nooit antwoord zou geven op een voetbalvraag en tsja, Nieky zou nooit antwoorden op een vraag over bedavontuurtjes met Patty Brard.
Vraag 5: Van welke forummer denk je dat hij/zij jou het beste kent bij deze quiz én waarom? (Korte motivatie verplicht!)Hoogste score: 17
Laagste score: 4
Een interessante vraag. Veel mensen dacht dat D*N hen het beste zou kennen. Helaas heeft D*N geen quiz ingevuld. De mensen die op D*N hadden gegokt waren HIDM, Aapje16, LdHmolletje, Lucy-3a, Ycaris, Pjotr, Molbelg en Fabiann. Er waren ook nog 4 slimme mensen die mij als antwoord invulden, al leken mij de antwoorden van Niuno, Mollenvanger en Nieky wel doordacht, in tegenstelling tot die van Molcrazy. Gelukkig waren daar ook nog de antwoorden van Lukie4 en Dolfie, die waren weggevertjes (ook fijn voor zo'n lange quiz).
Vraag 6: Op het forum hebben we de ontdekking van de dag, maar wat was jouw ontdekking van het jaar?Hoogste score: 12
Best een lastige vraag, toch knap van één persoon om nog boven de 10 te eindigen! Aapje en gitaar wisten veel mensen wel te koppelen. En Fabiann en de Hunger Games werd ook nog best wel een aantal keren geraden. En dat pianoconcert van Elijah Bossenbroek bij Molière hoorde wisten ook verrassend veel mensen. Maar welke vragen werden dan juist weinig goed beantwoord? Niemand wist dat NextGP zichzelf had ontdekt dit jaar. Het leven zit vol verrassingen, dat hoorde bij mij (en niet een incompleet personeelsdossier, dat was Dolfie) en het was D*N die invulde dat je geluk zelf moet creeëren.
Zodadelijk vraag 7 t/m 12 na een korte break!