Artikel van http://zappen.blog.nl/Het zou zomaar kunnen dat BNN volgend jaar met een programma komt dat doet denken aan Wie Is de Mol?. Hoofdredacteur Anton Jongstra zwaait na veertien jaar namelijk af bij dat hitprogramma om zijn eigen formats te ontwikkelen. Het eerste heeft hij al verkocht aan BNN: een afvalrace met BN’ers in het buitenland.
“Klinkt wellicht als De Mol< maar het wordt volledig anders opgezet en er is geen mol”, vertelt Jongstra in vakblad Broadcast Magazine. Het nieuwe programma komt over een jaar op televisie. “Ik verwacht niet dat we meteen de 2,8 miljoen kijkers aan zullen tikken, dat zou ook helemaal niet realistisch zijn. Met een kwart ben ik al meer dan tevreden. Maar uiteindelijk ga ik natuurlijk wel weer voor een Gouden Televizier-ring.”
Jongstra is in 1999 begonnen bij Wie Is de Mol?, eerst als redacteur, later eindredacteur en tot slot dus hoofdredacteur. Volgende week donderdag is de finale van het lopende seizoen te zien. Vanaf dat moment is Diana Volbeda de nieuwe hoofdredacteur van Wie Is de Mol?.Durf niet te zeggen of dit al eerder voorbij is gekomen, maar zag het net voorbij komen, anders mijn excuses.
Maar ben benieuwd wat we zullen merken van een nieuwe eindredacteur van Wie is de mol.
Hoe zal dit programma zich verder ontwikkelen de komende jaren nog.
Maar wel bijzonder dat het dus nog wel enkele seizoenen verder zal gaan lijkt me.