Avrobode over aflevering 10:
Ontknoping wie is de mol.
Kandidatenbegeleider Jan Peter Pellemans denkt dat de fans verrast zullen zijn. "Het is een supermol",
ik ben heel trots op deze persoon. Zeker voor de kandidaten die er vroeg uit waren, zal het een enorme verassing zijn als de mol zijn of haar identiteit onthult.
Dit is natuurlijk ook afhankelijk van wanneer deze uitspraak is gedaan. Ik weet ook niet in hoeverre dat de makers af en toe eens een kijkje nemen op de verschillende fora. In het geval dat Susan de mol is, is dat naar mijn idee geen verrassing voor de fans. Vanaf de eerste visserboot en 'de mol is in balans' in aflevering 1 is Susan al de mol volgens velen. Ook door haar manier van doen gedurende de afleveringen is mollig te noemen. Ook voor mij is Susan niet bepaald een verrassing als ze de mol mocht zijn. Ondanks dat ik nog steeds gezellig knus in de Freektunnel verblijf (oké en een beetje in de Sofietunnel). Voor de kandidaten is het misschien wel een verrassing, zeker gezien het feit dat er zelfs iemand in de finale zit die Susan niet door heeft gehad. Ik vind overigens niet dat hij daardoor dommig overkomt. Hij heeft het evengoed goed gespeeld, juist omdat hij een beetje op de achtergrond is gebleven. Terwijl de rest heel erg zijn best heeft gedaan om vooral zo mols mogelijk over te komen is Freek wel steeds verder gekomen. De andere kandidaten zijn waarschijnlijk het overzicht kwijt geraakt, doordat ze teveel met zichzelf bezig zijn geweest. In de finale kun je misschien dan ook maar beter goed verliezen, dan verliezen en de juiste mol hebben. Maar dan moet wel Susan de mol zijn natuurlijk.
In bovenstaande tekst zou natuurlijk Freek het beste passen. Zowel kandidaten en fans zullen dan meer dan verbaasd zijn. Op een klein groepje na dan. Door dat praatje van Art lagen voor mij ook nog alle opties open. Ook het feit dat de fanfora de mogelijkheid tot Freek als mol al hadden afgeschreven was voor mij ook nog geen reden om te gaan twijfelen. Niets is wat het lijkt 2.0 zou ik nog steeds een briljante actie vinden. Maar dat dan de AVRO maar twee foto's op facebook zet, dat zou ik dan wel wat flauw vinden als Freek dan echt de mol blijkt te zijn. Dat is de reden waarom ik dan toch voor Sofie ga. Sofie is ook niet altijd verdacht geweest voor de kandidaten en gezien het feit dat 90% van de fans voor Susan gaat, is het dus ook wel een verrassing als het Sofie blijkt te zijn. Mocht 1 van de dames de mol zijn, dan is de verleiding inderdaad groot om de notaris in te schakelen, maar ik denk toch dat ik dat maar gewoon zonder notaris aanvaard dat Freek niet de mol is