Bron: Mediacourant
'Patty brard vindt makers Wie is de mol Randdebielen'
Patty Brard vindt het belachelijk dat Janine Abbring tv-ster Gerard Joling en zijn collega’s van Sterren Springen heeft uitgescholden voor ‘randdebielen’. Dat zegt de tv-diva in Weekend. Joling zei in een interview dat hij hoopt dat er in het tweede seizoen van Sterren Springen iemand net zo’n harde klapper zal maken als Brard in seizoen één en dat viel niet goed bij Abbring, die na een sprong in Wie is de Mol een ruggenwervel verbrijzelde. “Ik wil er wat over zeggen“, zegt Brard.
Brard heeft nog altijd geen spijt aan haar deelname. “Ik vond het een super leuke ervaring. Onze club had het onderling heel leuk met elkaar. Ja, ik ben keihard voor de hele natie live op mijn bek gegaan. En nee, het ging niet om een bloedende lip alleen.”
Ze hield er ook een whiplash en een hersenschudding aan over. “Daar heb ik nog steeds last van. Als ik moe ben, gooi ik zelfs woorden of letters door elkaar. Dat is begonnen na die klap. Spijt? Nooit. Het is iets wat iedereen zou moeten proberen te leren.”
Brard vindt Abbring ver gaan. “Janine, ik begrijp je woede, maar ik was gek genoeg met mijn dikke lijf goed genoeg getraind voor de sprong die ik moest maken, jij duidelijk niet. Dat is pas gevaarlijk en randdebiliteit van de programmamakers.”
“Door het vele trainen wist ik die avond alleen niet meer of ik een enkele salto of de anderhalve salto van de week erop moest doen. Je gunt niemand zo’n klap, maar randdebielen… dat vind ik wat ver gaan!“
En ik vond Patty nog wel zo'n leuke vrouw. Vind haar altijd hysterisch leuk maar in dit geval slaat ze toch de plank mis. Letterlijk en figuurlijk