Als ik de aflevering uit elkaar moet trekken, dan begin ik bij de 'Pokertafel'. Ik vind hier dat Jennifer en Tygo zich hebben laten meeslepen door jokers. Even vergeten dat er ook nog een spel werd gespeeld: Wie is de Mol? Ik zag hier twee kandidaten.
Verder kan ik er niet zoveel over zeggen. Je kan je suf bijten op tactieken van de mogelijke mol, maar als je van voorkennis uitgaat (en dat doe ik) dan was het niet zo'n heel ingewikkeld spel om te spelen. Na de domme actie van Tygo/Jennifer en de Freek/Sofie ruil zit het hele spel al direct op slot. Ik denk dat de productie zelfs dacht: hmmm, dit ging niet helemaal zoals gepland. Ik verdenk Susan zelfs minder doordat ze zich druk maakt om de Tygo/Jennifer ruil. Er is als mol met geld in je hand echt niks aan de hand! Gewoon niet met Freek ruilen, that's it.
Met terugwerkende kracht kijk ik vanwege Tygo toch anders naar de 'Roltrap'. ABCD was al gegeven (konden geen punten mee gescoord worden) en Tygo gaat de fout in bij E en F. Dat maakt het voor de mol wel erg makkelijk. Los van waar zij of hij stond, zouden er niet heel veel meer dan twee goede antwoorden gegeven worden. Jan-Willem maakt zich hier iets minder verdacht, want hij had nog Tygo of Susan kunnen kiezen en zo iets minder geld binnen gehaald.
Bij de laatste opdracht hebben Tygo/Sofie volgens mij twee kokers gepakt, van de vier. De eerste twee waren zichtbaar onwaar voor hun (niet gepakt). Dus geen gekke dingen. Sofie maakt zich hier minder verdacht. Het groepje Jennifer/Daphne doet zoals verwacht geen rare dingen. Van Jan-Willem kan ik het hier niet zeggen. Hij gaat voorbij een twijfelachtige koker en pakt een andere twijfelachtige koker op. Dat is dan wel JW z'n bijdrage en JW vond ik minder verdacht door de actie bij de roltrap. Freek heeft hier niet gemold, want hij doet gewoon wat 'm wordt opgedragen. Kan beide kanten op. Aaf geeft wel zichtbaar een verkeerd antwoord aan een ander team en of zij nou het boekje van Tygo heeft gelezen.... ik weet het niet hoor.
En dan stuurt Aaf ook nog eens geld op naar de kandidaat die eruit vliegt.
Aaf heeft het meeste geld verloren deze aflevering.
Maar Daphne zat toch op Aaf??? Hoe kan dat? Ik heb er geen verklaring voor. Heeft ze het echt verkloot, omdat ze zoals ze zei nog niks in had gezet op haar verdachte? Of is ze Aaf gaan vertrouwen? Ik vind het vreemd. Eens kijken of er binnenkort nog wat te binnen schiet.