Auteur Topic: [KANDIDAAT] Aaf Brandt Corstius  (gelezen 112952 keer)

Offline FilmMaster

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Aaf Brandt Corstius
« Reactie #160 Gepost op: 17-01-2014, 18:00:58 »
De opdracht is net mislukt. Balen he... Aaf?

Ja zo kijkt zo constant,  ook bij executies.

Offline Moni

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #161 Gepost op: 17-01-2014, 18:19:20 »
Toch haalde Aafs team het bijna en dat van Daphne bij lange na niet.

Ja bijna, als Aaf wat sneller had uitgelegd, misschien hadden ze het dan net wel gehaald. Het team was ook eigenwijs door wel met de ferry te gaan en niet naar Aaf te luisteren (die dat overigens via Daphne doorkreeg). Dus het is dan niet dankzij Aaf dat ze het bijna wel haalden.

Offline Joss

• Forumlid
« Reactie #162 Gepost op: 17-01-2014, 21:36:58 »
Ja zo kijkt zo constant,  ook bij executies.

Klopt! Dus de vraag is: is het menselijk mogelijk zo te reageren bij een moment van teleurstelling en/of opluchting?
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Joss

• Forumlid
« Reactie #163 Gepost op: 19-01-2014, 01:15:19 »
Ff overzicht bijwerken:

Afl1, opdr1:
Aaf laat zich naar een verkeerde wasserette leiden, waarbij ze de gids manipuleert (of zoals Sofie zegt: Aaf leek wel verliefd).

Afl1, opdr2:
Aaf probeert onduidelijkheid te scheppen over wat de overkant is.
Aaf wijst een boot aan als mogelijke plek waar Freek en Tygo staan.
Aaf schijnt niet met de zaklamp (staat uit).
Aaf geeft het verkeerde getal op voor de pincode.

Afl2, opdr1:
Aaf lijkt op de foto te staan van de opera.

Afl2, opdr2:
Aaf wijst de groep op de aanwijzing op de grond voor het kruipdoolhof op het moment dat het net te laat is (50 seconden voor het einde).
Aaf probeert Tygo en Freek uit de A(af)-B(randt)-C(orstius) quiz kamer te krijgen.
Aaf heeft een zaklamp mee naar de donkere Blieb kamer, maar is de zaklamp later weer kwijt.
Aaf lukt het niet de Blieb kamer te vinden.

Afl2, opdr3:
Aaf stelt voor om een alfabetische volgorde aan te houden voor de marktopdracht.
Het bordje met 'Geld' erop wijst al snel de andere kant op. Sommige roepen hier: sfeerfoto's, maar het bordje dat de andere kant op wijst is het bordje geld!

Afl2, executie:
Aaf reageert als enige anders op de uitschakeling van Owen als de rest (later, minder opgelucht en met haar hand voor haar gesloten mond).

Afl3, enveloppen:
Aaf is de enige die niet wil dat het geld verstuurd wordt. Het kan pas na de executie probeert ze nog (onwaar). Geld opsturen naar aflevering 9 is het geld veilig stellen. Dat wil de mol natuurlijk niet. Aaf ziet opnieuw een kans om haar vingertje naar iemand anders te wijzen (het kan zomaar zijn dat Sofie de mol is). Herkenning van een mol in het algemeen: eentje die zoveel mogelijk naar andere wijst (kandidaten houden liever verdenking op zichzelf).

Afl3, opdr1:
Aaf hoort de opmerking van Daphne over toch de trein pakken. Ze ziet dit als kans om haar team in verwarring te brengen en belt ze op.
Daphne is na deze opdracht overtuigd geraakt dat Aaf de mol is.
Als de kandidaten binnenkomen en het blijkt net niet gelukt te zijn reageert de groep heftig en teleurgesteld. Aaf haar eerste reactie is een kleine glimlach. Ze zegt daarbij: "ik vind het echt k*t voor jullie". Een freudiaanse verspreking, een sinistere mol uitspraak of een meelevende kandidaat?
Aaf beschrijft het gebouw waar ze vlakbij zitten toch iets minder duidelijk en goed dan dat Daphne het doet, terwijl Daphne het net had voorgedaan en haar groep het begreep.

Afl3, opdr2:
Aaf loopt direct naar het strand om iedereen in beweging te krijgen. Als mensen hard het strand oplopen om naar sterke mannen te zoeken, beschouwd Aaf het als missie geslaagd.
Aaf maakt een verkeerde opmerking over 'de slapste zijn'. In de hoop een excuus te vinden voor het toekomstige waardeloze roei gedrag, wordt ze tegen haar zin in op de kop geplaatst. Ze verontschuldigt zich nog naar de kijker: Als je dat net gezegd heb, kan je natuurlijk niet meer terug en zeggen dat je wel heel sterk bent. De groep zet hiermee Aaf buitenspel, en het resultaat mag er wezen: de eerste echte teamprestatie.

Afl3, executie:
4 mensen van de 8 vullen (o.a.) Aaf in als mol. Een enorme stijging. De groep verdenkt nu Aaf zelfs het meest, terwijl dat in de biecht van de kandidaten helemaal niet zo naar voren komt.
« Laatst bewerkt op: 19-01-2014, 11:46:54 door Jos1978 »

Offline SomeOne_01

• Forumlid
  • Au contraire, mon amis
« Reactie #164 Gepost op: 19-01-2014, 01:37:07 »
Het is zat dr in ieder geval mee dat er niets was om te verdubbelen :)

Offline lightman

• Forumlid
« Reactie #165 Gepost op: 19-01-2014, 02:00:52 »
Daarnaast gaat een Mol natuurlijk niet zeggen: Geef even de telefoon aan Jennifer of Tygo als iemand vaag doet aan de telefoon (zoals Susan deed). Dan maakt de Mol daar gewoon gebruik van ...

Die response had ik ook al genoteerd. Sterker nog, ik denk dat deze een direct gevolg was van het eerdere contact met Susan waar de verbinding ineens slecht was. En Aaf ook zo lekker fel "Grappig" zei. Die vond ik hilarisch. Aaf vertrouwt Susan niet meer - Mol wellicht? - dus vraagt ze om iemand anders. Erg kandidaats inderdaad.

De opdracht is net mislukt. Balen he... Aaf?

Deze reactie is goed gezien. Waar alle andere deelnemers reageren met een tekstboek surprise/verbazing reageert Aaf weer anders (zoals vaker). Deze emotie lijkt ze tot nu toe niet te kennen. Jammer voor mij en heel apart, maar maakt haar ook nog geen Mol.

Ik wil nog wel wat 'verdachts' toevoegen. Bij het uitpakken van de rugzak/koffer zegt Aaf zoiets van "Echt. Ik vind het echt heel k*t voor jullie!" Jullie kandidaten? Alsof Aaf daar niet bij hoort... ?
« Laatst bewerkt op: 19-01-2014, 02:03:17 door lightman »
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Erik Leppen

• Forumlid
  • Follow the molpunten
« Reactie #166 Gepost op: 19-01-2014, 11:02:28 »
Ik lees het simpelweg als "Ik vind het echt heel k*t voor jullie, dat jullie nu een uur lang met zo'n bagage moesten sjouwen". Zij weet op dat moment denk ik niet dat de groep ook voor een licht koffertje had kunnen kiezen.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Miek37

• Forumlid
« Reactie #167 Gepost op: 19-01-2014, 15:15:53 »
Ik vond het betoog over het geld posten ook erg onmols, kan iemand dat voor me ontzenuwen anders moet ik de tunnel helaas al weer verlaten.  ;)

Offline Jaapie

• Forumlid
« Reactie #168 Gepost op: 19-01-2014, 15:39:08 »
Volgens mij zit Jos enorm in een tunnel en volgens mij de verkeerde. Ik interpreteer een hoop van de genoemde acties toch net iets naders...

Offline Joss

• Forumlid
« Reactie #169 Gepost op: 19-01-2014, 16:07:28 »
Volgens mij zit Jos enorm in een tunnel en volgens mij de verkeerde. Ik interpreteer een hoop van de genoemde acties toch net iets naders...
Ik? In een tunnel?  ::hypocriet::

Offline Miek37

• Forumlid
« Reactie #170 Gepost op: 19-01-2014, 17:42:09 »
Ik vond het betoog over het geld posten ook erg onmols, kan iemand dat voor me ontzenuwen anders moet ik de tunnel helaas al weer verlaten.  ;)

Nou Jos kom op dan, ik daag je uit!   ;)

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #171 Gepost op: 19-01-2014, 17:46:06 »
Aaf is mijn mol niet, maar haar verhaal over het geld posten is niet per se onmols hoor! Het is überhaupt raar dat mensen hier op het forum het posten van het geld als mols zien, want dat is het niet. Hoe eerder het verstuurd is, hoe meer geld er verdiend kan worden. Snel posten is dus onmols!

Aaf wil daarentegen nog tot na de vólgende executie wachten. Dat betekent dus dat er minder extra geld verdiend zou kunnen worden. Een van haar redenen is ook behoorlijk vaag, namelijk dat er 'normaal' wel meer geld per dag zal worden verdiend. Wat maakt dat nou uit? Er zijn genoeg enveloppen om minstens eens in de 2 dagen geld te sturen.

Nog een reden waarom de Mol het geld nog niet had willen opsturen is dat hij/zij zeker wilde zijn dat er geld in de pot zou zitten om te vergokken bij het roeien. Kijk, de mol wil natuurlijk dat ze die wedstrijd zouden verliezen en in dat geval zou het bedrag dat ze gegokt hadden ook uit de pot verdwijnen. Ik vermoed dus dat de Mol wel geld had willen inzetten bij het roeien (al was het ook alleen maar om dit spelelement niet te bederven, wat nu eigenlijk wel gebeurde), maar dat kon dus niet wegens de actie van Freek en Sofie.

Al met al vind ik Aaf hier dus behoorlijk mols, of in ieder geval niet ónmols. Waar ik meer moeite mee heb is het feit dat ze zich in de trommelpositie bij het roeien laat manoeuvreren. Daar valt eigenlijk niks te saboteren. Maar goed, ik ga er vanuit dat de Mol bij deze opdracht vooral heeft geprobeerd een sterk ander team te formeren. Niemand heeft het roeien zelf echt gesaboteerd, aangezien ze hebben gewonnen.

Offline Miek37

• Forumlid
« Reactie #172 Gepost op: 19-01-2014, 18:17:32 »
Aaf is mijn mol niet, maar haar verhaal over het geld posten is niet per se onmols hoor! Het is überhaupt raar dat mensen hier op het forum het posten van het geld als mols zien, want dat is het niet. Hoe eerder het verstuurd is, hoe meer geld er verdiend kan worden. Snel posten is dus onmols!

Aaf wil daarentegen nog tot na de vólgende executie wachten. Dat betekent dus dat er minder extra geld verdiend zou kunnen worden. Een van haar redenen is ook behoorlijk vaag, namelijk dat er 'normaal' wel meer geld per dag zal worden verdiend. Wat maakt dat nou uit? Er zijn genoeg enveloppen om minstens eens in de 2 dagen geld te sturen.

Nog een reden waarom de Mol het geld nog niet had willen opsturen is dat hij/zij zeker wilde zijn dat er geld in de pot zou zitten om te vergokken bij het roeien. Kijk, de mol wil natuurlijk dat ze die wedstrijd zouden verliezen en in dat geval zou het bedrag dat ze gegokt hadden ook uit de pot verdwijnen. Ik vermoed dus dat de Mol wel geld had willen inzetten bij het roeien (al was het ook alleen maar om dit spelelement niet te bederven, wat nu eigenlijk wel gebeurde), maar dat kon dus niet wegens de actie van Freek en Sofie.

Al met al vind ik Aaf hier dus behoorlijk mols, of in ieder geval niet ónmols. Waar ik meer moeite mee heb is het feit dat ze zich in de trommelpositie bij het roeien laat manoeuvreren. Daar valt eigenlijk niks te saboteren. Maar goed, ik ga er vanuit dat de Mol bij deze opdracht vooral heeft geprobeerd een sterk ander team te formeren. Niemand heeft het roeien zelf echt gesaboteerd, aangezien ze hebben gewonnen.

Dankjewel Jayne, ik blijf nog even gezellig in deze tunnel!   :)

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #173 Gepost op: 19-01-2014, 23:55:15 »

Niet als je:
1. Hoort dat iemand oppert dat het allemaal en groupe moet gaan, en je als Mol dan weinig kansen meer hebt om daar iets te verstieren.
2. Je weet dat er alvast twee minder enveloppen zijn met een relatief laag bedrag dat zeker is gesteld.
3. Je als Mol weet wie zeker fout zit momenteel en dus waarschijnlijk geen finalist wordt.
4. Je weet dat het geld gebruikt kan worden om ermee te gokken in een aankomende opdracht waarbij meer geld verdiend kan worden - hoewel theoretisch ook verloren had kunnen worden. Dat blijft een gok uiteraard.

Het blijft verhaal dat je van twee kanten kunt beoordelen.

Ik vind het uitermate onmols om voor te stellen dat alles en groupe moet worden geregeld, omdat je daar als Mol veel minder mogelijkheden hebt om iets te doen. Iedereen let op elkaar en dat is veel te risky.  ::ohno::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #174 Gepost op: 20-01-2014, 09:46:03 »
Oh, het en groupe-gedeelte is ook onmols, maar ik reageerde gewoon op de vraag van Miek, he? ;)
Ik blijf er bij dat snel geld posten ook onmols is, vanwege redenen die ik hierboven al genoemd heb. Bovendien deden Sofie en Freek het, op initiatief van Freek, in feite ook en groupe. Een groepje van 2 weliswaar, maar in ieder geval niet alleen en wat dat betreft dus net zo onmols. Of onmolser zelfs, want Aaf zégt het tot nu toe alleen maar, Freek en Sofie deden het ook daadwerkelijk.

En wat het aantal enveloppen betreft: Ze hebben er nu nog 7 voor vijf afleveringen (als Owen de zijne inderdaad heeft ingeleverd, anders 6). Een aflevering bestrijkt meestal anderhalve dag, toch? Dan kunnen ze dus alsnog zowat elke dag een envelop versturen. Lijkt me meer dan genoeg, eigenlijk. Er zal waarschijnlijk ook nog wel eens een dag komen dat ze niks verdienen, dus dan valt er niet eens wat te sturen.

Offline Joss

• Forumlid
« Reactie #175 Gepost op: 20-01-2014, 10:12:20 »
Oh, het en groupe-gedeelte is ook onmols, maar ik reageerde gewoon op de vraag van Miek, he? ;)
Ik blijf er bij dat snel geld posten ook onmols is, vanwege redenen die ik hierboven al genoemd heb.
Ik ben het vaak volledig eens met je, maar hier niet helemaal.

Het snel geld posten vind ik ook onmols. Het en groupe-gedeelte vind ik daardoor niet onmols. Je kan het een beetje zien aan dit forum. Er is heel veel verwarring en discussie over de enveloppen. Als je bedenkt dat het geld technisch gezien handig is om je/de enveloppe naar de mol te sturen (en dit is nou niet iets wat je graag deelt met de groep), verwacht ik dat het groepsproces op niets uitloopt (en geld minder snel wordt gepost). Als mol hoef je m.i. alleen af en toe was verwarring te zaaien en je hebt al je gewenste poolse landdag.

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #176 Gepost op: 20-01-2014, 10:21:37 »
Ik ben het vaak volledig eens met je, maar hier niet helemaal.

We zijn het misschien niet zo oneens, hoor. Ik zie Aafs betoog over het en groupe versturen van het geld ook meer als een geschrokken(?) reactie op het nieuws dat Sofie en Freek het ineens al verstuurd blijken te hebben. Dat bedoelde ik ook een beetje met de opmerking dat het tot nu toe alleen maar woorden van Aaf zijn en nog geen daden.

Wat je je wel af kunt vragen is of de Mol nu zo zou schrikken van dit nieuws. Ik ga er eigenlijk van uit dat hij/zij het allang doorgekregen zou hebben van de productie.
« Laatst bewerkt op: 20-01-2014, 10:59:45 door Jayne »

Offline debbiegoudveld

• Forumlid
« Reactie #177 Gepost op: 20-01-2014, 13:23:21 »
Ik verdenk Aaf (nog) niet, maar dit viel mij wel op. Daphne en Freek worden scherp in beeld gebracht, maar Aaf niet. In het vorige shot, waarop ze ook alle drie rennend te zien zijn, is Aaf evenals Daphne en Freek wel scherp in beeld te zien. Bewust technisch gedaan ?

Offline FilmMaster

• Forumlid
« Reactie #178 Gepost op: 20-01-2014, 17:00:54 »
Ik verdenk Aaf (nog) niet, maar dit viel mij wel op. Daphne en Freek worden scherp in beeld gebracht, maar Aaf niet. In het vorige shot, waarop ze ook alle drie rennend te zien zijn, is Aaf evenals Daphne en Freek wel scherp in beeld te zien. Bewust technisch gedaan ?
De focus wordt toen heel erg op Freek gelegd, vandaar de scherptediepte instelling.

Offline Yaco

• Forumlid
« Reactie #179 Gepost op: 20-01-2014, 21:21:51 »
Ik vind dat beeld waarin een Chinees een foto maakt van een boom (en een foto-klik geluid hoort) en een man op dat moment strekt en met z'n vinger wijst naar die boom, kan toch nooit toeval zijn, immers heb ik iemand die tijdens het strekken ergens expliciet op wijst nog nooit gezien, duidelijk is die boom iets van een boodschap (het fototoestel én die wijsvinger wijzen immers na de boom).

Voor hetzelfde geld zit er een leguaan of een vogel oid in een boom. Ik heb vaak genoeg foto's staan maken waarvan mensen niet inzien wat je op de foto zet, gewoon omdat ze het niet zien of het ze niet intereseert