Auteur Topic: [KANDIDAAT] Aaf Brandt Corstius  (gelezen 112898 keer)

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Aaf Brandt Corstius
« Reactie #180 Gepost op: 21-01-2014, 17:16:25 »
Ik zie net nog een 123-tje (ABC-tje) voorbijkomen. Op 20:30 in aflevering 2, in zo'n shot dat een fractie van een seconde getoond wordt. Op een bordje in de verlaten tv-studio staat "chapter 123". Natuurlijk hing dit bordje er al, maar het in beeld brengen ervan zou onderdeel van een hint kunnen zijn. (Denk ook aan het tonen van de letters AJ op de zijkant van een schip en op een gokkast in serie 12. Dit werd als officiële hint gepresenteerd.)

Offline debbiegoudveld

• Forumlid
« Reactie #181 Gepost op: 21-01-2014, 18:08:42 »
De focus wordt toen heel erg op Freek gelegd, vandaar de scherptediepte instelling.

Waarom is Daphne dan wel scherp in beeld gebracht ?

Offline Joss

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #182 Gepost op: 21-01-2014, 18:13:21 »
Waarom is Daphne dan wel scherp in beeld gebracht ?

Als ik het goed gezien heb, is ook Susan niet scherp in beeld en mss zelfs JW ook. Ik vond het een mooi beeld effect...
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Traveljunkie

• Forumlid
« Reactie #183 Gepost op: 23-01-2014, 14:53:18 »
Ik zag Aaf ergens op een groepsfoto voorbij komen met rode schoenen van New-Ballance. Rood Nieuw Balans. Niet dat het mijn mol is, maar wel geinig...

Offline Newbee

• Forumlid
« Reactie #184 Gepost op: 23-01-2014, 23:06:09 »
Even een stomme vraag wellicht. Ik ben momenteel een zwevende molkiezer. Maar het valt me op dat aaf op de groepsfoto steeds dezelfde houding aanneemt. Hij lijkt geforceerd met die ene hand zo op haar bovenbeen en de ander naar beneden al dan niet met zonnebril. Is dit al besproken en wat is de mining van een mol die-hard hierin?

Overigens dat abc is inderdaad wel heel vaak terugkerend.

Oja en waarom is ze zo op wachten en stuurt ze ineens een envelop, naar daphne of all people!

Kijkt even rond in de aaf tunnel.

Offline Ralph21

• Forumlid
« Reactie #185 Gepost op: 23-01-2014, 23:08:42 »
De ABCtjes worden nu wél erg duidelijk... zo duidelijk zouden ze het toch niet brengen denk ik.
Dit zou de kandidaten ook moeten opvallen en zo zouden de kandidaten, als Aaf de mol is, wel erg duidelijke hints krijgen.

Nee, de ABC'tjes zijn voor mij eerder een reden om Aaf door te strepen dan om haar te verdenken.

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #186 Gepost op: 23-01-2014, 23:22:17 »
Even een stomme vraag wellicht. Ik ben momenteel een zwevende molkiezer. Maar het valt me op dat aaf op de groepsfoto steeds dezelfde houding aanneemt. Hij lijkt geforceerd met die ene hand zo op haar bovenbeen en de ander naar beneden al dan niet met zonnebril. Is dit al besproken en wat is de mining van een mol die-hard hierin?

Overigens dat abc is inderdaad wel heel vaak terugkerend.

Oja en waarom is ze zo op wachten en stuurt ze ineens een envelop, naar daphne of all people!

Kijkt even rond in de aaf tunnel.
Geen stomme vraag hoor! Die bestaan niet... ;)
Viel mij ook idd op dat zij steeds haar zonnebril in haar rechterhand heeft en er mee "zwiept".
Meerdere keren.
Ik ga ondergronds en zoeken...

Omnia vincit amor

Offline Joss

• Forumlid
« Reactie #187 Gepost op: 24-01-2014, 04:33:03 »
Als ik de aflevering uit elkaar moet trekken, dan begin ik bij de 'Pokertafel'. Ik vind hier dat Jennifer en Tygo zich hebben laten meeslepen door jokers. Even vergeten dat er ook nog een spel werd gespeeld: Wie is de Mol? Ik zag hier twee kandidaten.

Verder kan ik er niet zoveel over zeggen. Je kan je suf bijten op tactieken van de mogelijke mol, maar als je van voorkennis uitgaat (en dat doe ik) dan was het niet zo'n heel ingewikkeld spel om te spelen. Na de domme actie van Tygo/Jennifer en de Freek/Sofie ruil zit het hele spel al direct op slot. Ik denk dat de productie zelfs dacht: hmmm, dit ging niet helemaal zoals gepland. Ik verdenk Susan zelfs minder doordat ze zich druk maakt om de Tygo/Jennifer ruil. Er is als mol met geld in je hand echt niks aan de hand! Gewoon niet met Freek ruilen, that's it.

Met terugwerkende kracht kijk ik vanwege Tygo toch anders naar de 'Roltrap'. ABCD was al gegeven (konden geen punten mee gescoord worden) en Tygo gaat de fout in bij E en F. Dat maakt het voor de mol wel erg makkelijk. Los van waar zij of hij stond, zouden er niet heel veel meer dan twee goede antwoorden gegeven worden. Jan-Willem maakt zich hier iets minder verdacht, want hij had nog Tygo of Susan kunnen kiezen en zo iets minder geld binnen gehaald.

Bij de laatste opdracht hebben Tygo/Sofie volgens mij twee kokers gepakt, van de vier. De eerste twee waren zichtbaar onwaar voor hun (niet gepakt). Dus geen gekke dingen. Sofie maakt zich hier minder verdacht. Het groepje Jennifer/Daphne doet zoals verwacht geen rare dingen. Van Jan-Willem kan ik het hier niet zeggen. Hij gaat voorbij een twijfelachtige koker en pakt een andere twijfelachtige koker op. Dat is dan wel JW z'n bijdrage en JW vond ik minder verdacht door de actie bij de roltrap. Freek heeft hier niet gemold, want hij doet gewoon wat 'm wordt opgedragen. Kan beide kanten op. Aaf geeft wel zichtbaar een verkeerd antwoord aan een ander team en of zij nou het boekje van Tygo heeft gelezen.... ik weet het niet hoor.

En dan stuurt Aaf ook nog eens geld op naar de kandidaat die eruit vliegt.

Aaf heeft het meeste geld verloren deze aflevering.

Maar Daphne zat toch op Aaf??? Hoe kan dat? Ik heb er geen verklaring voor. Heeft ze het echt verkloot, omdat ze zoals ze zei nog niks in had gezet op haar verdachte? Of is ze Aaf gaan vertrouwen? Ik vind het vreemd. Eens kijken of er binnenkort nog wat te binnen schiet.

Offline molvankaas

• Forumlid
  • pineapples are evil
« Reactie #188 Gepost op: 24-01-2014, 08:11:06 »
Maar Daphne zat toch op Aaf??? Hoe kan dat? Ik heb er geen verklaring voor. Heeft ze het echt verkloot, omdat ze zoals ze zei nog niks in had gezet op haar verdachte? Of is ze Aaf gaan vertrouwen? Ik vind het vreemd. Eens kijken of er binnenkort nog wat te binnen schiet.
We hebben 2 jaar geleden gezien dat zelfs als je 100% op de mol inzet, je er toch uit kan gaan als je de test toevallig heel slecht maakt. aka, het Marit syndroom. Is mij tijdens proefwerken ook (veel te) vaak voor gekomen.
Geweld is nooit het antwoord, behalve bij de vraag: "wat is nooit het antwoord?"

Offline wouterv

• Forumlid
« Reactie #189 Gepost op: 24-01-2014, 10:07:52 »

En dan stuurt Aaf ook nog eens geld op naar de kandidaat die eruit vliegt.

Hoe kan Aaf weten dat Daphne er ging uit vliegen?
klaar voor de strijd

Offline kjr

• Forumlid
« Reactie #190 Gepost op: 24-01-2014, 10:36:38 »
Aaf zegt zonder te overleggen bij minuut 37.24 "ok Freek de eerste kan je gaan pakken want Daphne droeg een rood shirt bij de eerste executie"
Is niet waar Daphne droeg een geel t-hirtje.

« Laatst bewerkt op: 24-01-2014, 10:44:01 door kjr »

Offline wouterv

• Forumlid
« Reactie #191 Gepost op: 24-01-2014, 10:37:38 »
Nee hoor. Art maakt er nog een grapje over. Rood shirt klopt.
klaar voor de strijd

Offline kjr

• Forumlid
« Reactie #192 Gepost op: 24-01-2014, 10:43:13 »
Ja ok  maar was dat een executie?
Bij de echte executie op het eind van aflevering 1 droeg ze een geel t-shirtje!

Offline wouterv

• Forumlid
« Reactie #193 Gepost op: 24-01-2014, 10:44:08 »
Dat is natuurlijk een discussiepunt  ;)
klaar voor de strijd

Offline kjr

• Forumlid
« Reactie #194 Gepost op: 24-01-2014, 10:58:23 »
Ja ,interpretabel zeg maar ::tandpastasmiley::

Offline Miek37

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #195 Gepost op: 24-01-2014, 13:13:37 »
Ja ok  maar was dat een executie?
Bij de echte executie op het eind van aflevering 1 droeg ze een geel t-shirtje!

Good point!   ::ok::

Offline Syllie10

• Forumlid
« Reactie #196 Gepost op: 24-01-2014, 21:50:58 »
Als het dubbel is alvast mijn excuses.

Aaf is al mijn mol voordat alles begon. Vraag me niet waarom. Just a feeling. Maar omdat iedereen het heeft over vlindertjes in bomen en parasols ben ik eens gaan googlen en kom ik tegen dat Aaf een vaste columniste is voor SBO de vlinderboom

http://www.sbodevlinderboom.nl/Portals/756/docs/Nieuwsbrieven/1314/Nieuwsbrief%20sept%202013.pdf

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #197 Gepost op: 25-01-2014, 12:43:18 »
Als het dubbel is alvast mijn excuses.

Aaf is al mijn mol voordat alles begon. Vraag me niet waarom. Just a feeling. Maar omdat iedereen het heeft over vlindertjes in bomen en parasols ben ik eens gaan googlen en kom ik tegen dat Aaf een vaste columniste is voor SBO de vlinderboom

http://www.sbodevlinderboom.nl/Portals/756/docs/Nieuwsbrieven/1314/Nieuwsbrief%20sept%202013.pdf

Jeetje zeg. Nu kom ik helemaal niet meer uit mijn Aaftunnel. Goed gevonden

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #198 Gepost op: 25-01-2014, 12:48:06 »
Leuk gevonden maar toch een kleine kanttekening.. :)

Hints moeten ook voor de kijker thuis te begrijpen zijn.
Dus tenzij ergens in een opdracht bijvoorbeeld de sterke voorliefde van Aaf voor vlinders etc blijkt en dit liefst enkele malen terugkeert in diverse vorm, kan je dat niet echt als hint verkopen aan de kijker.

Sommige moeilijkere hints worden er wel speciaal voor de echte speurders ingedaan (Case is the Mole, Tol is de Mol etc) maar die zitten dan toch echt in de serie en verwijzen in principe eenduidig naar een persoon. :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Joss

• Forumlid
« Reactie #199 Gepost op: 25-01-2014, 13:07:40 »
Ik vind hints een 'level' spelletje tussen productie en kijkers. Neem de ABC hint van de afvaller van deze week. In eerste instantie dacht meer dan de helft van de kijkers en molloten dat Aaf eruit zou vliegen. Daarna zag je de trend dat velen van Aaf afstapte, omdat het wellicht te obvious was. Aan het einde zag je een deel daarvan toch weer richting Aaf gaan, omdat de productie wellicht dacht dat wij dachten dat het te obvious was. Uiteindelijk komt het dan neer op: Het is zo.... Of niet.

Bedenk dat de editor van WIDM tijdens de Moltalk heeft gezegd dat hij op het forum kijkt en soms zo verbaasd is over een gevonden hint, dat hij die het jaar daarop gewoon gebruikt. Je kan dus ook geen enkele hint afschrijven als onwaar.

De waarde die ik hecht aan hints is daarom laag. Mocht Aaf de mol zijn, dan denk ik dat er in aflevering 10 een stel ABC'tjes in beeld worden gebracht en hier en daar een dubieuze hint waarvan we denken, jaaaa, als je het zo bekijkt.