Auteur Topic: [KANDIDAAT] Freek Bartels  (gelezen 376623 keer)

Offline Lo

• Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #740 Gepost op: 6-03-2014, 18:42:45 »
dat Yvon en Marc-Marie ook een tijdje een bondje hadden
Ja dat is wel verklaard vanuit MM: hij kende haar al goed dus wilde (logischerwijs) een Brabants bondje aangaan. Juist omdat Yvon zo afhield ging MM haar verdenken.

Maw: eens met Supernova dat een Mol liever zulke bondjes niet aangaat... in elk geval het initiatief ertoe niet zal nemen. Het was voor mij in deze serie in elk geval zo dat toen de bond tussen de broers (Tygo/JW) steeds duidelijker werd ik ging uitkijken naar een andere mol en dat werd Freek... die scoort super op de bondjesladder ::jaja:: ::rofl:: ;D
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #741 Gepost op: 6-03-2014, 19:03:37 »
Ik wilde ook niet het tegendeel beweren.

Schiet mij nog een bondjesmol te binnen: Kim met Sanne

Maar Sanne werd vooral hechter met Kim omdat zij haar verdacht, en Kim wist dit ook heel goed.
Die had dus zeker een dubbele agenda omdat ze veel informatie over haar Mol vergaarde.
Daarnaast is niet duidelijk bij wie van beiden het initiatief hiertoe lag.

@Sylie
Kees reageerde in eerste instantie heel afhoudend en afwachtend toen Zarayda binnen kwam stormen en een verbond wilde aangaan. Gaandeweg is hij zich de voordelen ervan gaan realiseren en dit gaan voeden. Dat kon omdat niemand in zijn verbondje hem verdacht, en het hem een mooie buffer met veel speelruimte opleverde, omdat hij verdenkingen naar de mensen buiten het bondje voedde waardoor die niet vertrouwd werden, hij wel.

Er is dus elke keer een afweging die je maakt afhankelijk van het type verbond en of het voor de Mol handig is dit verder voort te zetten.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Bakkertje

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #742 Gepost op: 6-03-2014, 19:07:04 »
En dan nu weer over naar Freek ;)
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline wouterv

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #743 Gepost op: 6-03-2014, 21:37:54 »
*kruip,kruip* mag ik binnen?

Toen ze geld kregen voor die kisten, wist ik dat het voorbij was voor JW als mol.

Dan kom ik nu uit bij Freek:

Tygo en Sofie zijn duidelijk kandidaten
Susan wordt te verdacht gemaakt in de montage.

Dus voorlopig kom ik uit bij Freek
klaar voor de strijd

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #744 Gepost op: 6-03-2014, 21:42:08 »
Ik weet het ook 100% zeker, Freek is de mol.

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #745 Gepost op: 6-03-2014, 21:44:49 »
Ja als je zo diep in de tunnel zit als ik ga je denken: Freek *moet* die 2500 uit de pot houden, linksom of rechtsom... en inderdaad, hij ging linksom terwijl de kandi's rechtsom op wacht stonden. En die 2500 ging de pot uit. Veel makkelijker wordt het niet ::tandpastasmiley:: ::hypocriet:: ::trots::

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #746 Gepost op: 6-03-2014, 21:49:50 »
Ja hoor, de kandidaten lagen op de loer, hij kon ze niet meer ontsnappen. Maar Freek maakte een ommetje en was met zijn vrijstelling weer de lachende derde.

Die verwarring ook als de kandidaten aan het einde concluderen dat het tussen hen drie gaat: "Wat? Hebben ze me ineens door?"
The British are not impressed.

Offline Erik Leppen

• Forumlid
  • Follow the molpunten
« Reactie #747 Gepost op: 6-03-2014, 21:50:20 »
Ik geloof nooit dat Freek de mol is. Je kan argumenteren hoe je wil rondom die laatste opdracht, maar het is heel simpel - ook de kandidaat heeft natuurlijk maar voor één ding oog - het behouden van die vrijstelling. Alsof die 2500 euro je dan nog iets kan schelen als kandidaat.

Juist de mol heeft geen belang bij een vrijstelling. Dus die hoeft die opdracht niet goed te doen. Dus wie doet 't minst z'n best om Freek te vinden. Dat is voor mij de vraag. Want Freek is de mol niet.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Foaly

• Forumlid
« Reactie #748 Gepost op: 6-03-2014, 21:56:48 »
Alles wees ook op Freek deze aflevering:
- Toen Tygo zei om de eerste kist te openen, sprong Freek er onmiddellijk op in.
- Bij de 5 op een rij maakte hij ergens in het begin een vrij onhandige fout, en er van uitgaande dat de mol liever bij de zoekers bij de laatste opdracht zit (is makkelijker te mollen) zou dat zo maar een manier zijn om zich eruit proberen te werken (natuurlijk kon hij dit niet te opvallend doen).
- De laatste opdracht verliep verdacht vlot, als Freek maar kandidaat zou zijn... (zoals hierboven al aangegeven)

@Erik Leppen: Freek deed toch ook zijn uiterste best om de vrijstelling te behouden  ???

Offline Erik Leppen

• Forumlid
  • Follow the molpunten
« Reactie #749 Gepost op: 6-03-2014, 21:57:50 »
@Erik Leppen: Freek deed toch ook zijn uiterste best om de vrijstelling te behouden  ???
Wat ik bedoel te zeggen is dat dat geen argument voor zijn molschap is :)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #750 Gepost op: 6-03-2014, 21:58:08 »
De Mol heeft wel belang bij de vrijstelling, want dan houdt hij 2500 euro uit de pot.

Bovendien was Yvon ook ineens fanatiek toen er een finalevrijstelling te winnen viel. En met een aangepast laserpak won zij die dan ook gewoon.

Offline rubes

• Forumlid
« Reactie #751 Gepost op: 6-03-2014, 22:08:08 »
De Mol heeft wel belang bij de vrijstelling, want dan houdt hij 2500 euro uit de pot.

Bovendien was Yvon ook ineens fanatiek toen er een finalevrijstelling te winnen viel. En met een aangepast laserpak won zij die dan ook gewoon.

bij yvon konden ze geen geld verdient worden.

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #752 Gepost op: 6-03-2014, 22:10:27 »
Nog erger dus. Mol die vol voor een vrijstelling gaat. Nu was er tenminste ook nog die dreiging dat er wèl geld verdiend kon worden.

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #753 Gepost op: 6-03-2014, 22:11:51 »
Natuurlijk heeft de mol belang bij dat Freek de vrijstelling pakt want dan komt er geen 2500 euro in de pot. Maar daarom is Freek niet noodzakelijk de mol. Iedere kandidaat zou zo dicht bij de finale de vrijstelling pakken. Het lijkt mij handiger dat de mol bij de jagers wordt geplaatst zodat hij de overige 3 kan tegenwerken. Als de mol in de positie van Freek wordt geplaatst is het moeilijker voor hem om de vrijstelling te pakken omdat hij 4 fanatieke kandidaten moet verschalken.

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #754 Gepost op: 6-03-2014, 22:13:44 »
Ja, maar ja, wie de vrijstelling kreeg lag toch vooral in handen van de kandidaten, dus als dan per ongeluk de Mol ineens wel in die positie wordt geplaatst kan je daar weinig meer aan doen.

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #755 Gepost op: 6-03-2014, 22:15:04 »
Ik heb ook verder geen argumenten voor hem als mol voor deze aflevering  ::rofl:: het is een gevoel nav z'n doen en laten.

Maar ik moet zeggen dat ik sowieso niks verdachts heb gezien deze aflevering (voor niemand dus niet), moet hem nog even een keer goed terugkijken.

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #756 Gepost op: 6-03-2014, 22:18:33 »
Ik geloof nooit dat Freek de mol is. Je kan argumenteren hoe je wil rondom die laatste opdracht, maar het is heel simpel
Mijn punt is juist dat als de mol deze opdracht doet hij echt linksom of rechtsom wel 2500 uit de pot houdt.

Als je de beelden bekijkt is het gewoon onmogelijk dat dit lukt. Ze hebben Art al in het vizier, wat vast een foutje was van de productie. Freek kan nooit ongezien bij Art langs.

Toch gebeurt het, je kunt er haast de klok op gelijk zetten. Dit kan alleen als het de mol betreft. Met een massa-edit is gezorgd dat er zogenaamd een hond voorbijliep. JW is blijkbaar achteraf gevraagd er niks over te zeggen (Moltalk zo net). Jongens, het is eigenlijk te flauw. De opdracht mislukt feitelijk vanuit de productie gezien, maar ze repareren dat buiten beeld, waardoor Freek via een sluiproute komt aangesneld ::) ???

Offline Lythianc

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Pieter-Jan is en blijft de echte mol!
« Reactie #757 Gepost op: 6-03-2014, 22:22:34 »
Zat Patrick in 2011 niet in dezelfde soort situatie ook?

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #758 Gepost op: 6-03-2014, 22:22:41 »
Wat tegen Susan pleit deze aflevering is dat ze Freek de vrijstelling gunt. Free naar wie ze 1750 heeft gepost.

En die weer bij haar verdachten opduikt in haar testbiecht. Als Freek de Mol is gaat Susan winnen. (Als Susan de Mol is heeft Freek heel veel mazzel dat ie de finale gehaald heeft. Dan moet Jan-Willem vol op Sofie zijn gegaan.)

Offline Conejo

• Forumlid
  • Look at this face..
« Reactie #759 Gepost op: 6-03-2014, 22:25:06 »
Wat tegen Susan pleit deze aflevering is dat ze Freek de vrijstelling gunt. Freek naar wie ze 1750 heeft gepost.

Daar zit iets in ja. Maar toch, als ze de vrijstelling niet aan Freek zou gunnen zou ze wel erg verdacht worden in een keer, ze heeft immers met Freek een verbondje en ze vertrouwen elkaar volledig.

Maar oeps, dit is het Freek topic.  ::schaam::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48