Auteur Topic: [KANDIDAAT] Freek Bartels  (gelezen 376718 keer)

Offline hrvdg7

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #800 Gepost op: 7-03-2014, 06:34:33 »
Even een vraagje: naar wie heeft Freek geld gestuurd naar afl. 9? Was dat nou Susan of Jennifer? ???

Offline Jaapie

• Forumlid
« Reactie #801 Gepost op: 7-03-2014, 07:43:39 »
Zat Patrick in 2011 niet in dezelfde soort situatie ook?

Klopt, wilde hem ook niet, maar kreeg hem wel.

Wat mij wel een beetje dwars zit: Freek had 5 op een rij best anders kunnen spelen, waardoor hij afviel. Al moet ik wel zeggen dat hij niet echt in problemen is gekomen etc. Waardoor hij niet echt iets kon doen om ervoor te zorgen dat hij afviel...

Offline Jaapie

• Forumlid
« Reactie #802 Gepost op: 7-03-2014, 07:47:12 »
Ik vind het meer klinken als:

* Sofie verdenkt Susan. Zit er niet tussen
* Jan-Willem verdenkt Sofie. Zit er niet tussen
* Susan is de mol.

In het verhaal van Art paar dagen geleden werd Tygo ook nog aantal keer genoemd als verdacht...

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #803 Gepost op: 7-03-2014, 08:06:53 »
Even een vraagje: naar wie heeft Freek geld gestuurd naar afl. 9? Was dat nou Susan of Jennifer? ???

Er werd Jennifer gezegd, maar het is nooit laten zien

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #804 Gepost op: 7-03-2014, 09:10:58 »
aangezien Freek niet langs JW is gegaan
Dat is het punt dus helemaal niet. Ze hebben de strategie halverwege de 'jacht' gewijzigd... op het moment dat JW meldde dat hij Art gevonden had. Vanaf dat moment zijn ze helemaal niet meer naar Freek op zoek geweest maar hielden alleen Art in de gaten. Dat is ruim genoeg want je bent op loopafstand van Art dus als je Freek op een gegeven moment naast Art ziet staan hoef je alleen maar even aan te komen sukkelen en je hebt al 2500,- in de pot.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #805 Gepost op: 7-03-2014, 09:51:10 »
dat Freek gewoon eerder binnen was dan de groep. De camera beelden waren natuurlijk fantastisch! Super lastige opdracht om te filmen, en in het kader van "We leuken 'm nog even op" de speurders nog even door laten gaan
Ja precies... het is ook zo opvallend dat de opdracht klaar lijkt nadat Freek zegt "Niemand heeft mij gespot" etc. Uitgebreide dorpsbeelden. Verstilde muziek. Het lijkt klaar. Dan start de muziek opeens weer op en komt JW met zijn hond. Op dat moment is het al afgelopen, niet voor niks stond Art daar al pontificaal op de veranda. Freek zit daar al binnen middels die snelle buggy waarmee hij kwam, typische molopdracht ;D

Offline martijnolev

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #806 Gepost op: 7-03-2014, 10:09:27 »
Nu het toch lijkt dat de finalisten bij de 1e aflevering al op de 3 enveloppen zichtbaar waren heb ik daar nog eens naar gekeken. Freek stond geschreven in hoofdletters. Freek de mol?

Offline Lonneke*L

• Forumlid
« Reactie #807 Gepost op: 7-03-2014, 10:21:03 »
Oh mijn god. Heb het nu al 10x benoemd en het dringt nog niet door, mensen kijk de aflevering eens goed terug: dat ze Freek niet zagen (JW) door die hond was toen nog hún veronderstelling, als Freek en ze later (exact na de opdracht) bij elkaar komen en ze vragen hoe hij is gelopen, zegt Freek via een ander straatje te zijn gegaan (kijk maar terug) dus ze hadden hem zowiezo niet gezien, dus die hond heeft geen verschil gemaakt aangezien Freek niet langs JW is gegaan. Dat ze het niet gezien hadden (of het door die hond kwam) dat was een illusie die ze nog in de opdracht zelf hadden, toen nog niet wetende Freek anders was gelopen, vandaar ze toen nog dachten het aan de hond lag.

En zowiezo: als iemand langsloopt, zelfs als je een hond voor je hebt dan zie je het nog in je ooghoeken (zeker met zulk rumoer van camara-ploegen)

Maar Freek stond toch ook nog een minuut naast Art en JW had Art in het vizier dus dan lijkt het mij dat hij toch niet heeft op kunnen letten(ik denk dat JW echt bang voor honden is). Een minuut is best lang.

Freek pakte deze route volgens mij omdat hij de porto's af luisterde en dus wist dat het niet slim was om via die kant binnen te komen..

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #808 Gepost op: 7-03-2014, 10:26:18 »
JW had Art in het vizier ::vergroot::
Precies, JW zegt het ook praktisch letterlijk
je bent op loopafstand van Art dus als je Freek op een gegeven moment naast Art ziet staan hoef je alleen maar even

Maar dat was allemaal dus na de 'break'. Het was gewoon zo dat Freek eerder binnen was dan de groep en komt JW met zijn hond als mosterd na de maaltijd :D

Offline Lonneke*L

• Forumlid
« Reactie #809 Gepost op: 7-03-2014, 10:29:15 »
Ik hoop wel dat de montage klopt en dat JW inderdaad uitkeek op Art en dat het Freek toch gelukt is na dit moment binnen te komen. Vind niet dat daarin gemanipuleerd moet worden. De volgorde is daarvoor van te groot belang.

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #810 Gepost op: 7-03-2014, 10:47:01 »
de montage
Die geeft toch ook een duidelijke hint? Freek zegt, ik ben niet gespot. Dan is de opdracht afgelopen, beelden, muziek, etc., kijk maar eens terug. En dan opeens JW die roept dat hij Art heeft gespot. En for the motions gaat het even door.

Freek als mol weet natuurlijk razendsnel het eindpunt te bereiken, die kent alle ins en outs en het gaat hem niet gebeuren dat hij die 2500 misloopt. Het was bijna een Nyoman-opdrachtje ::tandpastasmiley::. Yvon die in dezelfde positie verkeert en nog even lastminute geld verslindt ::rofl::. Ik kan me niet voorstellen dat het anders gelopen is maar wellicht een vraag voor maken op de MFD?

Offline hrvdg7

• Forumlid
« Reactie #811 Gepost op: 7-03-2014, 18:35:06 »
Freek had gepost aan Jennifer. Als enigste heeft hij het fout. Wist hij op wie de kandidaten zatten bij de testen? Vond hem sowieso verdacht met dat geld posten....gelijk alles maar versturen net voor die dragonbootopdracht. Briljante molactie. ::ok::

Offline Musje

• Forumlid
« Reactie #812 Gepost op: 7-03-2014, 18:55:15 »
Tijdens de opdracht dat ze op Freek moeten jagen viel mij het volgende op:
Als Freek de hoek omloopt, richting Art, zie je een groene vrachtauto staan. Dezelfde groene vrachtauto waar Jan Willem onder gaat zitten. Alleen op het moment dat Freek de hoek omloopt zit Jan Willem nog niet onder die vrachtauto en staat er ook geen brommer/motor naast, die je wel tijdens de shosmet Jan Willem in beeld ziet. Daarnaast zijn de straten kletsnat als Freek door de straten rijd met de taxi en zijn de straten droog (op een aantal plassen na) als Jan Willem, Sofie, Suus en Tygo door de straten lopen. Ook zie je regendruppels in de vijver en regendruppels op het raam van de taxi wat doet vermoeden dat het tijdens Freek's acties regent en tijdens het zoeken door de rest van de groep inmiddels al een tijdje droog is. Het lijkt er dus op dat Freek eerder is vertrokken en allang bij Art was voordat de groep bij Art aankwam en zich gingen verstoppen.... de vraag is... hoeveel eerder was Freek?

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #813 Gepost op: 7-03-2014, 19:00:33 »
de vraag is... hoeveel eerder was Freek?

Lang genoeg om een mooie molbiecht op te nemen waarin Freek zich -de portofoons afluisterend- verkneukelt over het verliezen van de 2500 euro en de reactie van de kandidaten. ;D

Offline Musje

• Forumlid
« Reactie #814 Gepost op: 7-03-2014, 19:08:05 »
yep...

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
« Reactie #815 Gepost op: 7-03-2014, 19:08:54 »
Geniaal als we straks in de terugblikaflevering Freek in een hondenpak naar JW toe zien kruipen. En hij maar denken dat het een echte hond was! ::rofl::
The British are not impressed.

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #816 Gepost op: 7-03-2014, 20:11:28 »
tijdens de shosmet Jan Willem in beeld ziet.

Wat is een shosmet?

Daarnaast zijn de straten kletsnat als Freek door de straten rijd met de taxi en zijn de straten droog (op een aantal plassen na) als Jan Willem, Sofie, Suus en Tygo door de straten lopen.

Die beelden zijn dus eerder opgenomen, naar ik vermoed. Het zou anders toch wel gek zijn dat het niet zou opvallen dat er een cameraman rond zo'n mini-taxi rondhing?
Daar zou je als kandidaat dan toch gelijk op af gaan?

Dit wijst helaas op manipulatie door de productie.....
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Joff

• Forumlid
« Reactie #817 Gepost op: 7-03-2014, 20:20:10 »
ik denk nog steeds dat het freek wel eens zou kunnen zijn, ook door de windmolenopdracht, waarbij hij als enige alleen de laatste opdracht goed heeft (maw speelt niet onnodig windmolens weg en kan toch naar boven een windmolen in om evt geld te verduisteren)

Offline Musje

• Forumlid
« Reactie #818 Gepost op: 7-03-2014, 20:20:38 »
Wat is een shosmet?

Ehhhh shot.... Dikke vingers   ::schaam::

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #819 Gepost op: 7-03-2014, 20:46:51 »
Ja en ook dat ie OPEENS een hoedje opheeft? maar oke dat had de productie misschien ook wel tegen de rest gezegd als die de vrijstelling zouden hebben