Misschien kunnen mensen die al overtuigd zijn van Freek als mol mij helpen?
1. Waarom verdient Freek 2 keer 500 euro bij ATV-studio?
Hij gaat met Tygo op zoek naar de 150KG maar stuit op de draden. Kon hij dit niet voorkomen?
(...)
2. Waarom doet Freek ogenschijnlijk zo zijn best op de roltrap?
(...)In plaats van onverdacht haar niet te snappen of woorden uit haar verhaaltje over te nemen, ik noem maar wat, corrigeert hij haar juist. Dat is toch niet nodig? (...)
Helemaal overtuigd van Freek ben ik nog niet, maar jij hebt ook mijn twijfels van Susan grondig beantwoord - ik voel me dan ook moreel verplicht hetzelfde te doen. Hier mijn poging:
1. Dat Freek samen met Tygo bij de draden-quiz uitkomt is denk ik vrij moeilijk te vermijden. Je weet als mol volgens mij wel ongeveer waar de opdrachten zich bevinden, maar je bent zelf nog nooit in het immense 'doolhof-achtige' gebouw geweest; een 'foutje' is dus mogelijk en hoe langer je rondloopt (zonder resultaat op zoek naar een opdracht die Tygo op het lijf geschreven stond: mol-actie) hoe groter die kans wordt. Trap op, trap af, gang door en weer terug... Na 10 minuten weet je het volgens mij niet meer.
Het vinden van de bliep-opdracht was inderdaad niet nodig, al kan hij geredeneerd hebben dat, met de tijd die ze nog hadden, het te verdacht zou zijn geweest om dit te saboteren.
2. Freeks mol-strategie (de fanatieke en slimme kandidaat spelen voor hoofdzakelijk Jan-Willem) levert geen extra geld op ten opzichte van jouw 'voorstel' (wat wil een mol nog meer?) en hij heeft een bijkomend voordeel: hij kan Jennifer meteen verdacht maken na afloop van de opdracht (wat hij ook doet). 'Dat is toch niet nodig?': nodig nee, nuttig ja.