Nog iets vanuit de Freek tunnel uit aflevering 2, hoewel ik wat minder overtuigd ben van zijn molschap.
Heeft Freek een twitch? Of is dit een halve knipoog (zie foto). Vanwege mijn eerdere waarneming van de opdracht in het verlaten pand vind ik het in elk geval opvallend. In een biecht zegt hij op een gegeven moment: "Toen hebben Owen en ik besloten om de kamer waar Aaf en Susan naar opzoek waren ook te gaan zoeken." De halve knipoog is precies bij het woord "kamer". Dit de ruimte is waar hij en Tygo in eerste instantie zijn, maar weer uit weggaan (vanwege Freek), vandaar dat ik het toch even wou benoemen.
Ik vind die dichtvallende deur bij de quiz trouwens ook raar. Volgens mij zie je hem handen bij de deuropening als ze de quiz aan het maken zijn. Na de laatste vraag valt hij dicht, maar in het volgende shot is hij weer open, lopen ze er doorheen en pakken het geld. Niet dat het iets met mijn verdenking van Freek van doen heeft, maar het valt me steeds op als ik het zie, omdat het zo vreemd en nikszeggend shot is. (Edit: Meh, behalve dat het chinese woord voor "luik" het eerste woord is dat ik heb gezien in mijn Google Translate avonturen met een "F" in de klank.)