Ik heb er nog een voor je lijstje. In aflevering 3 zegt Freek in een biecht over de speciale executie: "Per duo moest je opschrijven wie van de andere zes over ons scherm zou besluiten."
Als ik het goed begrijp zou de hint er dus op neerkomen dat het alfabet vaak voorbijkomt deze serie, net als het cijfer 6 in combinatie met Freek. -> De zesde letter in het alfabet is de F van Freek. (Hm, toch jammer dat nog de link met de Mol ontbreekt.)
Klopt ja, plus uiteraard het mogelijke anagram van 'alfabet reeks'.
Tja.
De enige mogelijke (en wat speculatieve) links met de Mol die ik tot nu toe heb kunnen bedenken zijn:
- Abercrombie & Fitch Model --> Model als anagram van de Mol (ABC de Mol).
- Het feit dat de stelling over Freek en het attache koffertje als zesde opgelezen werd (waarvan hij als Mol zou weten wat erin zit).
Maar de De F(ilipijnen/Filipino's) in de Mollendagboeken, het feit dat hij Daphne letterlijk 'abcdef' naroept op de roltrap en het feit dat Art nu ook tot twee maal toe 'drie maal op rij' (i.e. reeks) zegt in combinatie met Freek doen me toch vermoeden dat het om een hint gaat. Het komt te vaak terug om toeval te zijn mijns inziens.
Maar ik ben het volledig met je eens dat het mooi zou zijn als er nog een duidelijke link met 'de Mol' komt in komende afleveringen.