Auteur Topic: [KANDIDAAT] Freek Bartels  (gelezen 376759 keer)

Offline Jaapie

• Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #640 Gepost op: 27-02-2014, 22:39:12 »
Beste Freekverdenkers,

Als er volgende week geen opdracht komt waarmee geld verdwijnt uit de pot,
mag ik dan mijn nooduitgang voltooien en tot in jullie tunnel komen.
Dan zou mijn JW-tunnel onbewoonbaar verklaard zijn.

Groeten,

Een twijfelende JW-verdenker.

Je bent nu al welkom. Kom snel uit de JW-tunnel, want die gaat sowieso instorten ;)
Deze of die van Susan lijken me de beste uitwijkmogelijkheden. Of zoals mij: Een beetje van beiden :D

Offline thorinnl

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #641 Gepost op: 27-02-2014, 22:44:53 »
- Freek staat niet op de centrale positie, maar neemt wel het initiatief door met een plan te komen hoe men het moet doorgeven. Dat feit geeft hem ook een soort van 'sleutelpositie'.
- Het kost Freek ruim 11 minuten om zijn plaatje te beschrijven. Dat is meer dan 1/3 van de tijd van de hele opdracht... terwijl er al minstens 10 minuten als verstreken zijn voordat hij begint met beschrijven. Klok staat op 19m:35s als Freek begint en eindigt met 8m:12s als hij klaar is (verschil is 11m:23s).
- Was het niet slimmer geweest om te vragen wat iedereen een beetje had als plaatje? Want iedereen heeft gebogen lijntjes. Ze moeten juist doorgeven wat hun plaatje anders of bijzonder maakt. Wellicht was het slimmer om aan te geven op welke plekken de lijnen onderbroken waren en waar ze in elkaar over gingen.

Offline BobW

• Forumlid
« Reactie #642 Gepost op: 27-02-2014, 22:46:29 »
Absoluut. Toch blijft de twijfel aangezien ook Susan weer zeer verdacht was. Het molduel tussen hen wordt alleen maar mooier. ::jaja:: ::zweet::

Het molduel wordt inderdaad heel mooi, zeker nu de andere kandidaten minder waarschijnlijk lijken. Ik blijf toch bij Freek. :)

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #643 Gepost op: 27-02-2014, 22:48:14 »
@thorinnl: Ik ben het helemaal met je eens. Freek heeft het vetst gesaboteerd in opdracht 2. En het knappe is dat hij er helemaal mee weg komt ook.

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #644 Gepost op: 27-02-2014, 22:48:21 »
Freek met z'n topito acties vond ik ook zeer vreemd. Hij wilde inderdaad duidelijk niet teveel wisselen (dus geen geld voor de pot) maar gaf wel vrij makkelijk z'n oranje topito's weg!

Dan zijn er 2 situaties mogelijk:

1. Freek is mol, en weet daardoor vrijwel zeker dat Susan voor de groepsvrijstelling zou gaan ipv geld, omdat Susan natuurlijk liever doorgaat naar de volgende aflevering in dat geval.

2. Freek is kandidaat, en ja.... dan snap ik de gedachtengang niet.  ::rofl::

Offline wouterv

• Forumlid
« Reactie #645 Gepost op: 27-02-2014, 22:51:10 »
Als er volgende week geld gaat verdwijnen, dan begrijp ik JW's actie nog wel.
Anders niet. Ik ga gewoon in het midden staan van de gang, kan ik nog tijd weg volgende week.

Daarbij, ik heb een vermoeden dat er volgende week een opdracht komt waarbij geld verdwijnt.
Is mijn vermoeden fout, ongeacht JW's scherm kom ik bij jullie.
« Laatst bewerkt op: 27-02-2014, 22:59:57 door wouterv »
klaar voor de strijd

Offline thorinnl

• Forumlid
« Reactie #646 Gepost op: 27-02-2014, 23:33:46 »
Susan vind ik ook nog verdacht hoor. Alleen Freek nu meer.
Freek zou natuurlijk graag zelf die oranje topito's kunnen verzamelen. Alleen heeft (de overigens zeer eerlijke) Susan er al meer vergaard. Misschien omdat het juist Susan is die dan de oranje topo in handen krijgt, gaat Freek erin mee. Als hij die oranje aan bijvoorbeeld Tygo had moeten ruilen, had hij het - indien Freek de mol is - nooit gedaan. Tygo had bijna zeker voor het geld gekozen...

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #647 Gepost op: 27-02-2014, 23:34:57 »
Omdat de kans wel vrij groot was dat Susan voor de vrijstelling zou gaan. En door haar dat te laten doen, gaat de verdenking ook naar haar en wordt hij juist minder verdacht. De perfecte mollenstreek, geld niet in de pot en iemand anders draait er voor op.
The British are not impressed.

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #648 Gepost op: 28-02-2014, 00:06:36 »
Ja, maar daarmee zou er niks veranderen aan de verdenkingen. JW was al niet meer verdacht door zijn € 2000-actie, dus het net begon zich wellicht te sluiten rond Freek. Geef Susan de oranje topo en ineens liggen alle molkansen weer open en is Freek niet meer zo verdacht.

Offline Joeyversteeg12

• Forumlid
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
« Reactie #649 Gepost op: 28-02-2014, 00:41:32 »
Dus hij moest van de makers Susan een kans op 2000 euro gunnen ipv die zeker uit de pot te houden op een onverdachte manier om zo ook onverdacht te lijken?  ???

Misschien wilden de makers juist dat er deze aflevering niemand uitging en moest Freek dat waarmaken?

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #650 Gepost op: 28-02-2014, 00:43:01 »
Dus hij moest van de makers Susan een kans op 2000 euro gunnen ipv die zeker uit de pot te houden op een onverdachte manier om zo ook onverdacht te lijken?  ???
Hij moet niks, hij handelt gewoon zelf.

Offline Joss

• Forumlid
« Reactie #651 Gepost op: 28-02-2014, 00:56:24 »
Het verdenkingsspelletje spelen met 2000 euro op het spel? Terwijl hij niet verdacht wordt door de andere kandidaten?

.... uhuh, het kraakt niet alleen in de tunnel van JW.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #652 Gepost op: 28-02-2014, 01:00:40 »
Mocht Freek de mol toch zijn dan neemt hij hier een ongelooflijk vreemd risico en is het een gemiste kans om simpel en onverdacht 2000 uit de pot houden. Niet sterk gespeeld.

Hoe dan ook, het is uiterst onmols voor mij en ik denk niet dat ik nog overtuigd raak van een of andere briljante molactie ;)

En dan heeft zijn actie dus gewerkt. De 2000 is gewoon uit de pot gebleven, en hij is minder verdacht.

Het verdenkingsspelletje spelen met 2000 euro op het spel? Terwijl hij niet verdacht wordt door de andere kandidaten?
Wie zegt dat hij niet verdacht werd? Sowieso Susan verdacht hem, zij stuurde immers haar geld naar hem op. En voor de rest weten we het gewoon niet, want dat blijft allemaal maar duister en door elkaar gemonteerd. En daarbij, ook als hij niet verdacht wordt, dan kan hij met deze actie die onverdenking wel langer handhaven.

Offline Joss

• Forumlid
« Reactie #653 Gepost op: 28-02-2014, 01:11:27 »
Wie zegt dat hij niet verdacht werd? Sowieso Susan verdacht hem, zij stuurde immers haar geld naar hem op. En voor de rest weten we het gewoon niet, want dat blijft allemaal maar duister en door elkaar gemonteerd. En daarbij, ook als hij niet verdacht wordt, dan kan hij met deze actie die onverdenking wel langer handhaven.

Susan zegt dat ze Freek niet verdenkt (vorige aflevering). Tygo zit overduidelijk op Susan. Sofie zit overduidelijk op Susan (zie: het briefje). Jan-Willem gaat voor Sofie, dat was ook duidelijk. Niemand verdenkt Freek. Susan verdenkt degene die haar verdenken (Tygo en Sofie), want dat is slim.

Het is niet duister en door elkaar gemonteerd. Het is kristal helder.

Bij JW hoorde ik nog de: misschien komt er een Hoftihuis opdracht en bij Freek hoor ik "Ja, montage, verdenkingen kloppen niet, het is briljant om 2000 euro te riskeren".

We kunnen ook naar deze aflevering kijken: Bij de windmolens is het nog niet zo duidelijk. Bij de vingerafdruk toch wel een kleine voorsprong voor Susan, omdat Freek niet de sleutelpositie wil en bij de laatste opdracht is het "misschien weg rijden bij Sofie (wie hij verdenkt)" tegenover: Freek zet 2000 euro op het spel én Susan zorgt ervoor dat die 2000 euro niet in de pot komt.
« Laatst bewerkt op: 28-02-2014, 01:20:01 door Jossie »
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #654 Gepost op: 28-02-2014, 01:22:20 »
Niemand verdenkt Freek.
Als dat zo is, geldt nog altijd: nog niemand verdenkt Freek.

« Reactie #655 Gepost op: 28-02-2014, 01:30:56 »
Ik zal nog 1 keer reageren dan hou ik er over op.

Freek kan zich net zo makkelijk onverdacht maken/laten door er heel simpel en onverdacht voor te zorgen dat de oranje topito niet compleet raakt. Je zegt vanaf het begin: Sorry ik heb geen oranje topito's en klaar ben je. Alle andere uitleg is tunnelgoedpraterij  >:D

Freek heeft ook niet simpel en onverdacht gemold bij de roltrap toen hij dit heel makkelijk kon doen door voort te borduren op Jennifer's verwarring. Zelfs een JW die meeluisterde had dit niet vreemd kunnen vinden.

Samen met de TV-studio, 3 strikes = out voor mij.

Enige waar je voor moet zorgen is dat de oranje topito compleet wordt en de rest moet je minstens 1 kleur van in je zakje hebben. Bij de oranje topito weet je toch wel dat diegene voor de groepsvrijstelling gaat.

Freek heeft zich weer een beetje verdachter gemaakt in mijn ogen. Toevallig net een paar paaltjes te ver lopen, toevallig net 2 kilo teveel geschept (thuis heeft die dan geoefend hoeveel scheppen zand hij nodig heeft voor 14 kilo. Alleen bij het tellen zag je hem een beetje serieus omgaan met de miniopdracht. Geen wonder, ik dacht eerst: waaat? Mijn 3 potentiële mollen die alle drie in de buurt van de 70 seconde zit. Achteraf gezien natuurlijk slim, je wilt toch naar boven. Zowel Susan als JW wilden de meest rechtse windmolen hebben. Waar hoopte Freek op, dat JW en Susan niet boven kwamen?

Bij de tweede opdracht heeft hij in mijn ogen toch flink lopen mollen. In het begin Susan min of meer naar voren schuiven als de vrouw achter het kompas. Op het moment zij zich af vraagt wat de bedoeling is, weet hij het toch wel goed te melden (waarom ga je er zelf niet staan?).

Bij het beschrijven heeft hij zo lang over gedaan dat de anderen te weinig tijd hadden om hun beschrijving te geven.

Offline Bruun

• Forumlid
« Reactie #656 Gepost op: 28-02-2014, 09:16:55 »
Freek kan zich net zo makkelijk onverdacht maken/laten door er heel simpel en onverdacht voor te zorgen dat de oranje topito niet compleet raakt. Je zegt vanaf het begin: Sorry ik heb geen oranje topito's en klaar ben je. Alle andere uitleg is tunnelgoedpraterij  >:D

Wat algemeen als waarheid wordt aangenomen, is dat de Mol volledige voorkennis heeft. Dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn (was in eerdere seizoenen ook niet altijd het geval). In de "kijk in de toekomst" van Tygo werd de oranje Topo gelinkt aan een (reguliere) vrijstelling. Wellicht was Freek slechts bekend met dit gegeven en niet met het feit dat er geld gewonnen kon worden als keuze t.o.v. een groepsvrijstelling. Dat zou zelfs op het allerlaatste moment door het productieteam bedacht kunnen zijn. Bij wijze van spreken had Art het ter plekke kunnen verzinnen. Als Freek niet (volledig) op de hoogte was, was zijn missie "zorgen dat er weinig/geen topo's ontstaan, behalve oranje want dat boeit niet". Dat strookt met zijn handelswijze.

Overigens vind ik dat, als Freek wél op de hoogte was, hij een aanvaardbaar risico heeft genomen ten gunste van het zichzelf zo onverdacht mogelijk houden. Want hoe groot is de kans nou helemaal dat men níet voor de vrijstelling kiest? Iedereen wil nog een paar dagen extra blijven, toch?

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #657 Gepost op: 28-02-2014, 10:27:59 »
Het is echt ontzettend onwaarschijnlijk dat kandidaat Freek in aflevering 7 naast Sofie en Tygo er ook nog ineens Jan-Willem bijneemt als verdachte in de test, zoals gesuggereerd wordt met biecht en antwoord dat hij aanklikt. Logischer is dat Freek de Mol is die door nu ook Jan-Willem te noemen laatstgenoemde wat verdachter zou moeten maken. Jan-Willem is namelijk nog nooit door iemand als verdachte genoemd.

Offline Jaapie

• Forumlid
« Reactie #658 Gepost op: 28-02-2014, 10:32:03 »
Freek was zeker erg verdacht deze aflevering maar wees eens heel eerlijk Freek-tunnelaars:

Waarom zou de mol in godsnaam een bijdrage leveren aan het voltooien van de oranje topito? Risico op 2000 euro in de pot. Als mol hou je die laatste oranje toch lekker op zak?  Dat is toch vreemd als mol? Niet mollen terwijl je dit makkelijk kunt doen? Oranje? Nee sorry, die heb ik niet. Niemand kan het tegendeel bewijzen.

Dit zijn nou de dingetjes waarom ik maar niet in Freek als mol kan geloven.

Toch wel een spelelement dat de makers erin willen. En je weet van iemand als Susan dat ze dan toch al zo goed als zeker voor de vrijstelling gaat. Gaan voor het geld zou alleen maar betekenen dat je Susan af zou kunnen schrijven als mol...

Offline Jaapie

• Forumlid
« Reactie #659 Gepost op: 28-02-2014, 11:20:18 »
Daarom verzamelt Susan ook de oranje topito. Ze houdt de regie in handen. Lukt het haar dan blijft ze toch wel onverdacht door voor de groepsvrijstelling te gaan. Lukt het haar niet dan is de oranje vrijstelling niet compleet en is er soweiso geen 2000 euro te verdienen. Goeie actie.

Ik heb het idee dat jij de actie alleen bekijkt vanuit het mol-perspectief. Doe ook eens alsof ze een kandidaat is. In dat geval kun je ook makkelijk verklaren waarom ze voor de vrijstelling gaat. Wat dat betreft is het niet perse een molactie in mijn ogen.