Maar wat jij simpel en onverdacht vindt, vind ik dus niet zo simpel en onverdacht en dat probeerde ik te beargumenteren. Verdacht en onverdacht zijn subjectieve begrippen. Volgens mij is er bijna niemand hier die zegt dat het "prachtig sturend molwerk" is maar naar de omstandigheden en de snelle beslissing die hij op dat moment moest nemen vind ik het een redelijke actie. Zeker aangezien hij veel met Susan samenwerkt en misschien wel prima kon inschatten dat ze voor de vrijstelling zou gaan.
Dat jij een andere molstrategie mooier zou vinden, prima, maar echt onmols kun je dit niet noemen in mijn ogen.
En wat Supernova ook zei, je kunt de fixatie van Susan op de oranje topito ook als onmols beschouwen omdat ze hiermee verder totaal geen controle meer had over wat er verder gebeurde. Susan had volgens diezelfde redenatie als jij op Freek toepast ook heel makkelijk de oranje topito "per ongeluk" niet bij elkaar kunnen krijgen, had zo ook het geld uit de pot gehouden en dat zonder de verdenking die ze nu wel heeft.
Er is voor beide wel iets voor te zeggen waarom het onmols zou zijn, maar toch is het voor mij erg duidelijk dat één van beide de mol moet zijn.