Auteur Topic: [KANDIDAAT] Freek Bartels  (gelezen 376610 keer)

Offline Dolfie

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #680 Gepost op: 28-02-2014, 18:51:28 »
::jaja:: dat was eigenlijk net mijn plan

Open een topic in de Huiskamer, en praat daar rustig over jullie filosofie :)
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #681 Gepost op: 28-02-2014, 20:52:02 »
3. Geeft twee oranje topito stukjes weg zodat Susan zeker de groepsvrijstelling kan afkopen. (Waarom?).

Waarom zou je dat als mol doen? Zodat er kandidaten nog 1 aflevering voor verwarring kunnen zorgen die anders al exit zouden zijn. Zo hou je nog bliksemafleiders in het spel zodat de kandidaten die jou als mol in de smiezen hebben toch weer gaan twijfelen  ::vergroot:: Als mol weet je namelijk een ding zeker met de finale in het vooruitzicht: de kandidaat met de groepsvrijstelling gaat daar sowieso voor, dat geld valt wel weg tegen het voordeel zeker te zijn dat je door bent. Met jou je medeconcurrenten, maar dat is wederom van latere zorg. Freek wist dus zeker, ongeacht wie de oranje topo rond zou krijgen toch wel voor de groepsvrijstelling gekozen zou worden.

Voor de rest zie ik wederom in deze afleveringen genoeg molacties van Freek, waarvan een paar zo in aflevering 10 terug kunnen komen. Maar ik mis echt een rode draad hint naar hem, evenals dat ik de afleveringstitels niet echt aan Freek kan koppelen. En als de montage ons geen rad voor ogen draait, weet ie èn het vertrouwen te houden van de groep èn weinig verdenkingen te scheppen. Lekker bezig is die Freek zo onderhand zeker ja  :P
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #682 Gepost op: 28-02-2014, 21:01:49 »
Waarom zou je dat als mol doen?
Nee, ik bedoelde: waarom zou je dat als kandidaat doen.  ;)
Was retorisch bedoeld. Het kan wel maar hij doet weinig pogingen om echt te onderhandelen, en spreekt ook vanaf het begin de waarheid erover itt bijvoorbeeld Jan-Willem, die terecht opmerkt dat hij zichzelf misschien in de vingers snijdt als het een vrijstelling voor Susan betekent. Lijkt me logisch om je af te vragen als kandidaat..  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #683 Gepost op: 28-02-2014, 21:20:44 »
Bedenk ook dat zo'n Vraagteken ook last-minute wat anders kan worden. Het is dus niet 100% gezegd dat Freek als mol wist wat ermee zou gebeuren. De productie wil dit wel eens inzetten om achteraf te bepalen wat ermee moet gebeuren; zoals in dit geval was er maar 1 andere topito 'rond'.

Ook kreeg Susan de Oranje, dat zij voor pais en vree koos was makkelijk te voorspellen. Ik wil nog wel eens zien wat Freek gedaan zou hebben als Tygo dreigde de Oranje te scoren.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

« Reactie #684 Gepost op: 1-03-2014, 16:54:02 »
Ik zit gelukkig na 7 afleveringen nog niet in een tunnel, maar wel in 2 tunnels. Het is voor mij Susan of Freek.

Ben nu vanaf aflevering 1 weer een en ander terugkijken, wat scheelt dat wanneer je niet meer op Maurice, Owen, Daphne, Jennifer en Aaf hoeft te letten maar alleen de andere 5 in de gaten kan houden. En in mijn geval alleen Susan en Freek.

Bij het verdelen van het molgeld na de eerste opdracht (Sofie, Jennifer, Susan en Aaf krijgen 100 euro). Sofie gooit dan in de groep dat iedereen een briefje houdt, terwijl de rest een penningmeester wilt. In koor roept de rest massaal: Neeeee wanneer ze het weer voorstelt. Freek staat achter haar en die roept dat niet, maar ondertussen dat de rest nee roept zegt hij: geef maar hier en gaat al met een gebaar naar Sofie. Even later krijgt hij het geld in de schoot geworpen, wanneer hij tot penningmeester wordt gebombardeerd. Wel erg makkelijk, met de wetenschap wat hij daarna met het geld heeft gedaan samen met Sofie.

Ook zie je hem duidelijk bij de spotlight opdracht Tygo volgen. Zoals al veel eerder in dit topic aangegeven heeft hij het eerst over Philips (wat goed is). Daarna begint Tygo over groene lasers. Freek vraagt duidelijk na wat hij bedoelt, Tygo wijst de algemene lasers aan en Freek verandert opeens van gedachte voor het seinen. 
« Laatst bewerkt op: 1-03-2014, 17:18:39 door Pythonmaniac »

Offline Pac

• Actief Lid
  • Geen kandidaat van The Game
« Reactie #685 Gepost op: 1-03-2014, 20:22:40 »
Freek bied heus wel weerstand wanneer Susan de laatste oranje topito vraagt. Alleen ze kijkt hem zo smekend aan dat het wel haast onredelijk wordt haar die topito niet te gunnen, met nog aardig wat hobbels te nemen voordat de 2000 euro in de pot zit (de 5e topito, de keuze van Susan, nog iets).

Freek is 't ::hypocriet::
...óf niet!

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #686 Gepost op: 2-03-2014, 15:21:10 »
Vond het overigens ook wel apart dat Freek heel "toevallig" in een drukke straat belandt, het paard die langzaam gaat en doet alsof hij haast heeft.

Lekker tijd rekken.

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #687 Gepost op: 2-03-2014, 15:24:49 »
Vond het overigens ook wel apart dat Freek heel "toevallig" in een drukke straat belandt, het paard die langzaam gaat en doet alsof hij haast heeft.

Lekker tijd rekken.

Freek had toch geen paard of vergis ik me nu heel erg? Ik dacht dat alleen JW een paard had?

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #688 Gepost op: 2-03-2014, 15:27:45 »
Freek had toch geen paard of vergis ik me nu heel erg? Ik dacht dat alleen JW een paard had?

JW, Freek en Susan hadden een paard

Heb net die opdracht terug zitten kijken omdat ze in de AVRO test vroegen of de mol bij een scooter of een paard zat en ik het van iedereen niet meer wist  :D

« Laatst bewerkt op: 2-03-2014, 15:29:56 door hoelahoep »

Offline Avogadro

• Forumlid
  • Iene miene mutte
« Reactie #689 Gepost op: 2-03-2014, 15:46:27 »
Ik denk ook dat Freek in opdracht 7.3 een moment van menselijke zwakte vertoonde t.a.v. Susan. Als bij een kind: Als ik jou nou een oranje topito geef, ga je dan niet huilen? Zoiets. Het kwam echt niet van harte, de weerstand was er zeker wel.

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #690 Gepost op: 2-03-2014, 19:07:30 »
Ik denk ook dat Freek in opdracht 7.3 een moment van menselijke zwakte vertoonde t.a.v. Susan. Als bij een kind: Als ik jou nou een oranje topito geef, ga je dan niet huilen? Zoiets. Het kwam echt niet van harte, de weerstand was er zeker wel.

Hij benadrukte wel heel duidelijk dat ze hem wel echt wat verschuldigd was.  ;)
Susan dan kennende..
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #691 Gepost op: 2-03-2014, 23:43:33 »
Ik las ergens anders dat in de test op de AVRO site 'windMolen' zou staan. Dit klopt. Dit deed mij denken aan Freek die sprak over het voelen van geen wind in de molen.
Het lijkt me een soort van dubbele contradictie, als je de testvraag en zijn zin combineert...
Wat nu? Toch iets met de elementen?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #692 Gepost op: 2-03-2014, 23:52:12 »
Of : Wind, Mol en...?

Offline Jaapie

• Forumlid
« Reactie #693 Gepost op: 3-03-2014, 07:45:07 »

Wind slaat op Freek, Mol slaat op Susan. En daarna komt het woord van, en alleen Sofie heeft dat in haar naam. Daar hebben we de drie finalisten te pakken  ::bravo:: ::rofl::

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #694 Gepost op: 3-03-2014, 12:15:29 »
::ok::
Gisteren Brandpunt de lightmanmethode gezien? Er was een man die de Facereader lanceerde dus als iemand die aankoopt weten we volgend jaar meteen wie de mol is ::)

Er is ook een test op de Brandpunt site dus we kunnen al even oefenen 8)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #695 Gepost op: 3-03-2014, 18:32:47 »

Nog even voortbordurend : wind klinkt als 'wint'.
En kun je ook lezen als + (plus).

Misschien zegt het iets over de finalisten. Bijv. Dat JW dan de verliezer is (hij ging in de plus qua geld), Freek wint omdat hij de wind voelde en Suus dan de mol.

Vanuit de JW tunnel slaat het geheel op de mol natuurlijk, wind, Mol en in de plus  ;D

Offline Mvnl

• Forumlid
« Reactie #696 Gepost op: 3-03-2014, 19:09:33 »
Windmol kan ook voor 'Wie is niet de mol' staan  ::tandpastasmiley::

Offline E-ri-Q

• Forumlid
« Reactie #697 Gepost op: 3-03-2014, 19:56:35 »
Ik ga er vanuit dat dit gewoon een programmeerfoutje is. Waarschijnlijk is het zo ingesteld dat Mol altijd met een hoofdletter wordt geschreven. En nu komt het woord mol ineens voor in windmolen en is de m ineens veranderd in een hoofdletter M, omdat het programma het woord Mol herkent.

Ik zou er niks achter zoeken. Wat voor hint verwacht je nu in die test op de site...

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #698 Gepost op: 3-03-2014, 21:08:35 »
En een keer een website waar een foto van de Mol stond. Ze geven dus ook aanwijzingen buiten de uitzending om.
Dat was een hint met de testvragen in de uitzending, dus niet buiten de uitzending om.
The British are not impressed.

Offline Syllie10

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #699 Gepost op: 3-03-2014, 21:48:58 »
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Pentagram

5 elementen komt wel vaak terug