Auteur Topic: [KANDIDAAT] Freek Bartels  (gelezen 376719 keer)

Offline tureluurs

• Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #700 Gepost op: 3-03-2014, 21:58:42 »
Het bruine paard ( met roze bloem)dat vlak bij de testtafel staat heeft geen pentagram maar drie stippen

...moet je zien?

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #701 Gepost op: 4-03-2014, 00:11:05 »
Is wel eerder opgemerkt ja, maar ik weet niet meer precies waar.  :)

@Moedermol:
Ik krijg spontaan weer bad moon rising-regressies.  ;D
Vind hem wel mooi gevonden hoor.  ::ok::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

« Reactie #702 Gepost op: 4-03-2014, 00:22:44 »
Zou het dan toch Freek zijn? Zou Susan teveel als afleidingsmol gemonteerd zijn? Niet erg opvallend, wel subtiel genoeg. Maar Freek begint ook steeds duidelijker te worden.

Allebei hebben ze van die rare acties in elke aflevering gehad.

Offline Mollenmania

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #703 Gepost op: 4-03-2014, 00:25:12 »
Freek is volgens de Chinese astrologie  een vuur tijger.
Bij Tijger hoort de kleur groen. Bij vuur de kleur rood en de planeet mars. (ook rode planeet genoemd)
Freek draagt soms tijgerprints loopt met een vuurrode rugtas en tijdens de processie zien we deze rode planeet om zijn hoofd door het beeld gemonteerd.

Groen is het nieuwe rood?

Leuk gevonden. Als aanvulling nog de rode regenjas bij de boeddhabeelden-opdracht.

Offline Badmotor

• Forumlid
« Reactie #704 Gepost op: 4-03-2014, 09:38:21 »
Hopelijk is dit niet al meteen na aflevering 2 geplaatst. Ik heb t/m pagina 8 terug gelezen en zag dit nog niet staan.

Dagboek mol aflevering 2:

"Je hebt me gezien, dat is zeker. Maar of je me gezíen hebt, dat weet ik nog zo net niet."

Op de muur bij de bomdraadjes van Freek en Tygo staat:
Ik heb hierover ook iets geplaatst in dit Freek forum op pagina 34.
Vond het zelf ook een raar fragment in combinatie met het dagboek van de mol.

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #705 Gepost op: 4-03-2014, 20:35:57 »
Bij Mars horen twee manen: Phobos en Deimos:
De naam is ontleend aan het Oud-Griekse woord "phobos" (Nederlands: "fobie"), dat angst betekent. De andere maan van Mars, Deimos, was de god van paniek, zoals Phobos die van angst was.

Freek zegt in paniek te raken op de nademarkt en bij de blik in  de toekomst opdracht als hij de  naam  van zijn mol moet noemen. Verder gedraagt hij zich angstig ( zie ogen)

Freek is in de westerse astrologie een schorpioen:
Mars is Heerser van Ram en Schorpioen, 
Komt die heerser ook weer terug ::rofl::

::oink:: Dat is het! Dat paniek spookt al de hele tijd door mn hoofd, nu weet ik eindelijk wat er mee is! Bedankt voor deze hint  ::bravo::

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #706 Gepost op: 5-03-2014, 02:42:43 »
Laatste aflevering de stoel bij test:
Een ....muzikale stoel:
oude kleine harp.
*Geen idee (vooralsnog) hoe de andere 6 test-stoelen er uit zagen*

Zou naar JW  kunnen verwijzen als dj (ik houd NU op met typen... ::ohno::)

Dus... evt. een hint naar Freek?

Edit: typo
« Laatst bewerkt op: 5-03-2014, 03:45:05 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #707 Gepost op: 5-03-2014, 03:35:38 »
Zijn deze 2 muurteksten al vertaald?
Heb ik dan gemist, Mea Culpa!
Lijken nieuw en vers gespoten.
Vanaf afl. 2 jeuken ze (mij i.i.g.)...
Dus ik krab al een tijdje. Bah... ::ohno::

*'k Zal aan de slag deze dagen*

Edit; Freek heeft aandacht voor beide...
« Laatst bewerkt op: 5-03-2014, 03:37:43 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #708 Gepost op: 5-03-2014, 11:34:44 »
Zijn deze 2 muurteksten al vertaald?
Heb ik dan gemist, Mea Culpa!
Lijken nieuw en vers gespoten.
Vanaf afl. 2 jeuken ze (mij i.i.g.)...
Dus ik krab al een tijdje. Bah... ::ohno::

*'k Zal aan de slag deze dagen*

Edit; Freek heeft aandacht voor beide...
Die linker heb ik ooit naar gekeken... Komt er niet 100% uit, maar 'verboden te roken' komt erg dicht in de buurt. 禁止吸烟

(Als je bij dat tweede teken het linker streepje weg laat, zoals bij het screenshot, kom je op iets als 'verbod op roken'. Maar in essentie lijkt dat mij de boodschap.)
« Laatst bewerkt op: 5-03-2014, 11:38:31 door Rat »

Offline Badmotor

• Forumlid
« Reactie #709 Gepost op: 5-03-2014, 12:14:41 »
Ik heb het plaatje eens omgedraaid.
Ik zie wel een soort van "M".

Offline Molle Pietje

• Forumlid
  • Back to the roots in 2015
« Reactie #710 Gepost op: 5-03-2014, 17:35:10 »
Klopt, en de 'K' van kandidaat ::rofl::
zucht.... ::ohno::

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #711 Gepost op: 5-03-2014, 21:55:52 »
Die linker heb ik ooit naar gekeken... Komt er niet 100% uit, maar 'verboden te roken' komt erg dicht in de buurt. 禁止吸烟

(Als je bij dat tweede teken het linker streepje weg laat, zoals bij het screenshot, kom je op iets als 'verbod op roken'. Maar in essentie lijkt dat mij de boodschap.)
Dank Rat (en Badmotor).
Omnia vincit amor

Offline lightman

• Forumlid
« Reactie #712 Gepost op: 5-03-2014, 23:05:55 »
In de "extra beelden afl. 7" als Art zegt tegen Susan dat de oranje topitos 2000 euro waard zijn, gaan Freeks wenkbrauwen heel hoog (frame voor frame) alsof hij verrast is over deze info. Is dat een indicator surprise?  ::ohno::

Dat is ook gewoon te zien in de aflevering zelf, ik ga ervan uit dat hij dat dan wel zou hebben opgemerkt. Zo niet, dan is dat erg interessant :)

Klopt, goed gezien. ::vergroot::  Deze was me in de aflevering al opgevallen. Ik had hier in een PB aan Moedermol al over gesproken.

Gegeven de timing en korte duur van de beweging kan ik hier ook niet veel anders dan een (lichte) surprise-reflex van maken. Opmerkelijk! (Dit in tegenstelling tot wat Freek later doet wanneer Art meldt dat ze met het vliegtuig verder gaan. Deze is gecontroleerd.)

Let overigens op het vervolg van de reactie; de blik van Freek richting Art. Terwijl de anderen nog volop in verbazing over het nieuws van de € 2000,- hangen.

« Laatst bewerkt op: 5-03-2014, 23:22:51 door lightman »
Facial expression, body language, context, interpretation!

« Reactie #713 Gepost op: 5-03-2014, 23:14:12 »
Het kan zijn dat van tevoren niet was afgesproken dat die oranje topo 2000 waard was maar dat ze dat ervan gemaakt hebben omdat de mol niet een oranje topo had. Wellicht wilde de productie na aanleiding van het verbondje tussen Freek en Susan erop aansturen dat Susan een oranje topo zou behalen zodat de aandacht van Freek weg ging.  Zowel vanuit de groep als vanuit de kijkers gezien.

Ook in het toekomst filmpje van Tygo laag alleen een vrijstelling bij de topo. Geen 2000 Euro wat erop duidt dat dit later is toegevoegd. Stel nu dat Freek een topo had van de kleur oranje dan was dit wellicht direct een vrijstelling geweest want dan was de aandacht alsnog weggegaan. Een mol die een vrijstelling haalt dat kan niet.

« Reactie #714 Gepost op: 6-03-2014, 00:58:36 »
We zijn 1 aflevering voor de finale. Bij 90% van de kijkers en 100% van de kandidaten is hij, laat ik het voorzichtig uitdrukken, niet de hoofdverdachte. Nog meer de aandacht van hem afhalen lijkt mij niet echt nodig. Hij zou juist best wel eens wat meer verdachte aandacht mogen krijgen van mij. Mol of kandidaat. :D

Ik twijfel bij mol nog steeds tussen Susan en Freek (hoop ook dat zij bij het laatste moment voor de bekendmaking naast elkaar staan). Maar in het geval Freek de mol is:

Dan heeft hij van het productieteam te horen gekregen dat bij de topo opdracht de oranje topo een vraagteken heeft en een groepsvrijstelling inhoudt. Het was dus sowieso de bedoeling dat die topo compleet werd, omdat dat van pas zou komen bij aflevering 8. Daarbij wilde Freek het liefste bij zichzelf houden. WIDM wilde voor leuke televisie gaan en heeft dus deze twist later bedacht dan dat Freek de uitleg kreeg. Freek zijn gedachte tijdens het spel was: als Susan een groepsvrijstelling in handen heeft gaat iedereen door. Maar de makers moeten ook gedacht hebben, op het moment Susan de groepsvrijstelling heeft dan wordt zij afgeschreven als potentiele mol en gaat de aandacht dus naar de anderen. Aangezien Sofie, Tygo en JW al hun kandidaten acties hebben gehad ( Sofie die JW herkent in de processie als enige, Tygo die een boot deel komt ophalen in zijn eentje om vervolgens een complete boot en dus geld in de pot te krijgen en JW die de goede windmolen uitkiest en een volle topo inlevert wat 250 euro waard is) zou Susan dus de vierde zijn. Dan blijft er maar één kandidaat over die nog geen kandidatenactie heeft uitgehaald en zie daar: Freek de mol.

Dit is slechts in het geval hij de mol is. Dat die 2000 of groepsvrijstelling er later is bij gekomen.

Offline Jaapie

• Forumlid
« Reactie #715 Gepost op: 6-03-2014, 08:18:22 »
Waarom zou je kandidaat zijn als er alleen maar een groepsvrijstelling te verdienen was en geen 2000 euro? Die snap ik niet in je betoog.

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #716 Gepost op: 6-03-2014, 09:07:30 »
Tja. Het zijn dus vooral dit soort momenten die voor mij bevestigen dat Freek de Mol is.
* De uitzonderingspositie bij de 'Blik in de toekomst' waarin hij adhoc moet beslissen zodat het kwartje voor de anderen valt.
* Zijn duidelijke nervositeit bij het moment dat Susan zijn naam op de envelop zet - iets wat je als Mol koste wat kost wil voorkomen, geld met rente op jouw naam (en waarover Susan daarentegen enorm luchthartig lijkt te doen).
* Zo'n moment als hier waar zijn reactie zo duidelijk afwijkt van de rest.

Los van Molse acties en reacties, zijn het toch vooral dit soort momenten waardoor ik iemand als Susan echt als kandidaat zie, net als de overige drie, en Freek niet.  :)

ETA:
Dit is toch ook wel een veelzeggend moment vind ik, net na Susan's beslissing als Freek oogcontact met haar zoekt. Alsof ze wil zeggen: Ik heb je in de ogen gekeken en een belofte gedaan. Terwijl ze er tegelijkertijd over in shock lijkt, wat ze in het extra beeldmateriaal ook wel bevestigt.  :)
« Laatst bewerkt op: 6-03-2014, 09:48:53 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Jannes

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
« Reactie #717 Gepost op: 6-03-2014, 10:59:47 »
Klopt, goed gezien. ::vergroot::  Deze was me in de aflevering al opgevallen. Ik had hier in een PB aan Moedermol al over gesproken.

Gegeven de timing en korte duur van de beweging kan ik hier ook niet veel anders dan een (lichte) surprise-reflex van maken. Opmerkelijk! (Dit in tegenstelling tot wat Freek later doet wanneer Art meldt dat ze met het vliegtuig verder gaan. Deze is gecontroleerd.)

Let overigens op het vervolg van de reactie; de blik van Freek richting Art. Terwijl de anderen nog volop in verbazing over het nieuws van de € 2000,- hangen.

Bedoel je met je laatste opmerking dat Freek verduidelijking/bevestiging bij Art zou kunnen zoeken?

Aan allen: denken jullie dat de programma makers pas na het winnen van de oranje topo vaststellen wat de je daarmee kunt winnen?

Edit: sorry, ik had nog niet terug gelezen alleen Lightmans reactie gezien
« Laatst bewerkt op: 6-03-2014, 11:04:27 door Jannes »
Dat dan weer wel

« Reactie #718 Gepost op: 6-03-2014, 11:08:15 »
Bedoel je met je laatste opmerking dat Freek verduidelijking/bevestiging bij Art zou kunnen zoeken?

Aan allen: denken jullie dat de programma makers pas na het winnen van de oranje topo vaststellen wat de je daarmee kunt winnen?

Edit: sorry, ik had nog niet terug gelezen alleen Lightmans reactie gezien

Dat zou heel goed kunnen. Het is een vraagteken dus voor iedereen behalve de makers onbekend wat de inhoud is. Stel dat Freek de topo krijgt een hij is mol. Dan is het niet handig dat hij mag kiezen tussen de vrijstelling en 2000 Euro.

Bovendien heeft hij deze serie eerder zo verbaasd gekeken. Toen Tygo de zwarte vrijstelling had ingezet of juist niet had ingezet. Iets in die richting was dat. Toen had hij het ook niet onder controle.

Offline Jannes

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
« Reactie #719 Gepost op: 6-03-2014, 12:10:42 »
(Dit in tegenstelling tot wat Freek later doet wanneer Art meldt dat ze met het vliegtuig verder gaan. Deze is gecontroleerd.)

Even een vraag van deze leerling, hoe zie je dat deze gecontroleerd is?
Dat dan weer wel