Auteur Topic: [KANDIDAAT] Freek Bartels  (gelezen 376722 keer)

Offline Badmotor

• Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #720 Gepost op: 6-03-2014, 12:39:47 »
En ook nog het getal 47.
Het enige dat ik daarbij kan bedenken is dat Susan 47 was ten tijde van de opnames.

Offline Jaapie

• Forumlid
« Reactie #721 Gepost op: 6-03-2014, 13:37:07 »
IOU?

Offline lightman

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #722 Gepost op: 6-03-2014, 13:39:46 »
Bovendien heeft hij deze serie eerder zo verbaasd gekeken. Toen Tygo de zwarte vrijstelling had ingezet of juist niet had ingezet. Iets in die richting was dat. Toen had hij het ook niet onder controle.

Oh, maar deze reactie was totaal anders en heeft ook zeker twee (wellicht drie) indicatoren die de oprechtheid onbetrouwbaar(der) maakt.

Omdat ik Freek in de eerste paar afleveringen erg kandidaats in de opdrachten vond, was ik eerder geneigd die opvallend in beeld gebrachte verbazing als echt te beschouwen (kan). Met voortschrijdend inzicht en het inmiddels niet anders kan dan dat Freek de Mol moet zijn, ga ik ervan uit dat deze door hem bewust gedaan is.

Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Syllie10

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #723 Gepost op: 6-03-2014, 13:41:08 »
IOU?
Afkorting van I owe you :)

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #724 Gepost op: 6-03-2014, 13:43:07 »
Oh, maar deze reactie was totaal anders en heeft ook zeker twee (wellicht drie) indicatoren die de oprechtheid onbetrouwbaar(der) maakt.

Zoals welke indicatoren? :)

Omdat ik Freek in de eerste paar afleveringen erg kandidaats in de opdrachten vond, was ik eerder geneigd die opvallend in beeld gebrachte verbazing als echt te beschouwen (kan). Met voortschrijdend inzicht en het inmiddels niet anders kan dan dat Freek de Mol moet zijn, ga ik ervan uit dat deze door hem bewust gedaan is.

Eens, maar toch vind ik typisch als iemand als Freek zijn emoties zo goed in de plooi weet te houden en zo gecontroleerd verbaasd reageert. Hij is een musicalster, geen actrice zoals Suus die daarin toch veel beter thuis zou moeten zijn?
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Mik1986

• Forumlid
« Reactie #725 Gepost op: 6-03-2014, 13:58:09 »

Eens, maar toch vind ik typisch als iemand als Freek zijn emoties zo goed in de plooi weet te houden en zo gecontroleerd verbaasd reageert. Hij is een musicalster, geen actrice zoals Suus die daarin toch veel beter thuis zou moeten zijn?

Als musicalster zijnde moet je ook kunnen acteren. Freek is net zo goed acteur als Susan dat is.

Offline lightman

• Forumlid
« Reactie #726 Gepost op: 6-03-2014, 14:20:48 »
Even een vraag van deze leerling, hoe zie je dat deze gecontroleerd is?
Zoals welke indicatoren? :)

PB (ergens vandaag)   8)
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #727 Gepost op: 6-03-2014, 14:25:51 »
edit: Bedenk mij net, wat Freek iets verdachter (of misschien wel heel veel verdachter) maakt is dat Freek het initiatief voor het verbondje lijkt te nemen.

Die indruk kreeg ik niet hoor. Ondanks Freek zijn kletspraatje over het belang van een bondje krijg ik wel degelijk de indruk dat het initiatief hiertoe duidelijk bij Susan lag.

Susan geeft heel duidelijk aan dat ze geen behoefte had aan een vrouwenbondje maar liever met Freek ging bonden.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Jannes

• Forumlid
  • Leven en laten leven
« Reactie #728 Gepost op: 6-03-2014, 15:01:33 »
PB (ergens vandaag)   8)
::ok:: Doe je die indicatoren waar Joost2 om vraagt ook aan mij? Thanks!
Dat dan weer wel

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #729 Gepost op: 6-03-2014, 17:08:17 »
Tja ze zijn allebei duidelijk on board ermee maar wel met hun eigen motieven.  ;)

Susan had al diverse bondjes achter de rug, Freek heeft het tot dan toe geheel solitair gespeeld.
Zoals ik al eerder opmerkte is het niet erg gebruikelijk om in dit stadium (vlak voor de finale) dan plotseling een bondje aan te gaan, laat staan dat je iemand 'volledig' vertrouwt.

Ik ga dan ook uit van een andere motivatie hiertoe voor Freek, en (op zijn minst) enigszins dubbele agenda van Susan.  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #730 Gepost op: 6-03-2014, 17:12:59 »
Ik weet echt wel wat ik bedoel met wat ik schrijf dank je..
En in dit geval is dat dus solitair....

Offline Syllie10

• Forumlid
« Reactie #731 Gepost op: 6-03-2014, 17:15:37 »
En als je dan toch op uitdrukkingen let verraad Freek zich nadat Art zegt dat ze op dit eiland gaan verblijven??

Tygo en Sofie kijken in ieder geval nog wat met verbazing. Susan en JW zie je weinig (het)kenning en Freek kijkt om alsof hij wilde zeggen ooh leuk ik wist dat al  ::rofl::

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #732 Gepost op: 6-03-2014, 17:21:47 »
Ik snap het even niet meer Supernova, denken we nu hetzelfde of juist niet?  :D

- Hij deed dit tot nu toe nooit.
- Hij lijkt het initiatief te nemen.
- Het speelt bij de volgende opdracht meteen een belangrijke rol.

Het is dan toch verdachter van Freek dan van Susan om dit verbond aan te gaan?

Waar we het, denk ik, in ieder geval over eens zijn is dat het voor de mol allemaal mooi uitpakt. :)

Ja hij heeft tot nu toe nooit het initiatief genomen.
Mede daarom (en de uitspraken van Susan en Sofie over dat Susan naar Freek toetrekt) denk ik dat het initiatief ertoe bij Susan heeft gelegen.
Voor kandidaat Freek vind ik dit geen logische zet omdat hij tot dan toe het spel prima solitair (idd ja...) speelt, en het een merkwaardige actie lijkt met de finale in zicht vitale informatie te gaan delen. Voor Mol Freek daarentegen zie ik wel voordelen en voor kandidate Susan ook, mocht die hem uit willen checken en informatie willen houden/krijgen. Dus dat hij dan op haar voorstel/toenadering ingaat, vind ik in die zin begrijpelijk.

Als dat was wat je bedoelde, dan ja, dan zaten we op een lijn.  :D

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #733 Gepost op: 6-03-2014, 17:34:31 »
Mollen gaan zelden of nooit verbondjes aan uit zichzelf.  :)
Ze krijgen ze wel natuurlijk maar meestal niet omdat ze dat uit zichzelf gestart zijn.
Als iemand anders toenadering zoekt, is dat een ander verhaal en kan dat zeker in het verlengde van dit soort opdrachten goed uitkomen. Dat kan Freek zich zeker ook terdege hebben gerealiseerd in dit geval.  :)

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #734 Gepost op: 6-03-2014, 18:01:52 »
Het is een simpel rekensommetje.. :D

Met elk verbond dat de Mol aangaat wordt zijn/haar realiteit complexer.
De Mol heeft het zwaar genoeg met de eigen dubbele identiteit verborgen te houden en de opdrachten te saboteren, zonder nog extra realiteiten erop na te houden en de schijn op te houden over zogenaamd verdacht gedrag van anderen etc. Naarmate de complexiteit toeneemt, neemt de kans op fouten, versprekingen etc ook toe.

Dat wil dus niet zeggen dat Mollen nooit vriendschappen of verbonden aangaan, dat hangt er ook sterk van af wat voor. Je hebt verbonden met mensen die ze deels of geheel verdenken, en verbonden met mensen die ze helemaal niet verdenken.
Dat vereist een andere skill-set om mee om te gaan. Het laatste is wat Kees deed en dat is wel het hol van de leeuw, dus.

Dus nee, over het algemeen zullen Mollen juist niet actief op zoek gaan naar allerlei losse en tijdelijke verbondjes, omdat er teveel pitfalls in zitten die te riskant zijn bovenop de al zware Mollentaak.
« Laatst bewerkt op: 6-03-2014, 18:03:54 door Supernova »

Offline Syllie10

• Forumlid
« Reactie #735 Gepost op: 6-03-2014, 18:08:19 »
Denk dat dat per persoon (mol) verschillend is. Kees had vorig jaar toch ook super veel contact met Zarayda bijvoorbeeld.

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #736 Gepost op: 6-03-2014, 18:17:25 »
Ja maar het was Susan die naar Freek toe trekte, Freek accepteerde het.
Toetrok.. ;)

En ja waarom zou Freek het niet accepteren?
Als iemand anders toenadering zoekt en je wijst het af, kan dat ertoe leiden dat iemand je verdenkt.
En met in het achterhoofd wat er ging gebeuren, kon Mol Freek hier prima het nut van inzien.
Dat wil dus nog niet zeggen dat hij het uit zichzelf aangegaan zou zijn.

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #737 Gepost op: 6-03-2014, 18:25:45 »
Jon was volgens mij een echte allemansvriend en ik kan mij herinneren dat Yvon en Marc-Marie ook een tijdje een bondje hadden. Trouwens Art en Patrick ook.
Yvon wilde echt van het pact af en noemde het zelfs een blok aan haar been.
Ik heb ook nergens beweerd dat Mollen geen vriendschappen en bondjes aangaan, dat zou immers teveel opvallen. Het gaat om de mate waarin en in hoeverre ze dat zelf initiëren.

Denk bijvoorbeeld aan een hecht verbond als dat van Paulien en Carolien, dat is voor de Mol bijna onhaalbaar omdat er een gerede kans is dat hij daar vroeger of later door de mand valt (om nog te zwijgen van alle extra moeite). Sommige mensen hebben een enorm blinde vlek aangaande de Mol (Art, Zarayda etc) dan is het een stuk minder gevaarlijk, maar het blijft een risico met elk verbond dat de Mol kiest aan te gaan en de mate waarin.
Citaat
Ik ben wel het eens met de stelling dat mollen over het algemeen genomen niet zo'n behoefte zullen hebben aan verbondjes (pottenkijkers), behalve als het functioneel is. In dit geval, gegeven de topo-opdracht en de uitkomst, was het in mijn ogen uiterst functioneel.

Dat ben ik ook met je eens, vandaar dat ik zei dat ik denk dat Freek hiervan het nut wel inzag in meerdere opzichten.  :)
« Laatst bewerkt op: 6-03-2014, 18:27:59 door Supernova »

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #738 Gepost op: 6-03-2014, 18:28:39 »
Volgens mij snap je niet wat ik bedoel: ik bedoel júist dat Suus het is aangegaan.

Volgens mij ben ik niet degene die niet begrijpt wat er bedoeld wordt...  ;)

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #739 Gepost op: 6-03-2014, 18:37:33 »
Supernova, kun je het met mij eens zijn dat wat we te zien krijgen lijkt alsof Freek het initiatief neemt?

Dat past wel bij het verhaaltje dat hij erover ophangt ja.
Ik vind dat dus om meerdere redenen niet zo plausibel, maar we kunnen onmogelijk vaststellen wie er het eerst met deze suggestie kwam aangezien ze het allebei leken te willen.  :)
Maar als het jou blij maakt wil ik het best met je eens zijn hoor.  ;D