Auteur Topic: [KANDIDAAT] Freek Bartels  (gelezen 376824 keer)

Offline #Goedemorgen

• Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #820 Gepost op: 7-03-2014, 21:46:32 »
Zit niet op Freek, maar toch: vreemd, wat Kees zei in 'Moltalk': “Plus, wil ik er even aan toevoegen: iedereen wordt gevolgd door een camera. Het is niet zo dat alleen Freek in dit geval wordt gevolgd door een camera. Alle kandidaten hebben een cameraploeg achter zich. Dus als jij aan de achterkant van de straat een cameraploeg ziet, denk je niet als kandidaat: ‘O, die filmt de Mol!’” Hoezo de Mol? Freek wilde toch gewoon zijn vrijstelling vrijstellen? Wie suggereerde dan dat Freek de Mol is? Behalve Kees?

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #821 Gepost op: 7-03-2014, 23:53:08 »
Geniaal als we straks in de terugblikaflevering Freek in een hondenpak naar JW toe zien kruipen. En hij maar denken dat het een echte hond was! ::rofl::
::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Zit niet op Freek, maar toch: vreemd, wat Kees zei in 'Moltalk': “Plus, wil ik er even aan toevoegen: iedereen wordt gevolgd door een camera. Het is niet zo dat alleen Freek in dit geval wordt gevolgd door een camera. Alle kandidaten hebben een cameraploeg achter zich. Dus als jij aan de achterkant van de straat een cameraploeg ziet, denk je niet als kandidaat: ‘O, die filmt de Mol!’” Hoezo de Mol? Freek wilde toch gewoon zijn vrijstelling vrijstellen? Wie suggereerde dan dat Freek de Mol is? Behalve Kees?
Het is inderdaad een opvallende uitspraak... maar het zou goed kunnen dat Kees vanuit zijn eigen ervaring de boel benaderd. Hij was mol, dus denk er op die manier over en zegt daarom "Mol".

Offline Regis Filia

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #822 Gepost op: 8-03-2014, 05:11:50 »
Art was verbaasd dat Freek er zo vroeg was. De anderen waren na 15 (?) minuten op de juiste plek. Ik neem aan dat Art aankomen na driekwart van de tijd niet vroeg vindt en Freek er dus inderdaad eerder was dan de anderen.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #823 Gepost op: 8-03-2014, 11:36:10 »
Ik denk dat de hint van dit jaar nu toch wel overduidelijk 'love story' is.

Zie dit huge hart bij Art dan!
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Mik1986

• Forumlid
« Reactie #824 Gepost op: 8-03-2014, 11:55:23 »
Lang genoeg om een mooie molbiecht op te nemen waarin Freek zich -de portofoons afluisterend- verkneukelt over het verliezen van de 2500 euro en de reactie van de kandidaten. ;D

Freek zit gewoon met Art met een cocktailtje op het terras.   ::rofl::. Ik vond opvallend ook dat hij nou net een passend hoedje bij zich had, terwijl hij al zoveel petjes bij zich heeft ;D

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #825 Gepost op: 8-03-2014, 11:57:32 »
Nog een 'hart' uitspraak van Freek.

En Freek zijn nieuwe hoedje heeft ook weer een molshoop op de voorkant. Hij legt er zelf de focus nog even op.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Musje

• Forumlid
« Reactie #826 Gepost op: 8-03-2014, 12:05:49 »
Nog een 'hart' uitspraak van Freek.

En Freek zijn nieuwe hoedje heeft ook weer een molshoop op de voorkant. Hij legt er zelf de focus nog even op.

Tja van dat mutsje weet ik niet.... denk dat dat onbewust is... het is het logo van Penfield een kleding merk wat Freek regelmatig draagt.
« Laatst bewerkt op: 8-03-2014, 12:46:26 door Bakkertje, Reden: foto verwijderd ivm reclame »

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #827 Gepost op: 8-03-2014, 13:11:23 »
Het komt wel vaak voor ja. Zouden ze echt een relatie naar die musical maken als hint? Kan het me zelf nauwelijks voorstellen (en dat terwijl Freek mijn mol is  ::rofl:: )

Offline Syllie10

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #828 Gepost op: 8-03-2014, 13:14:23 »
Dan kun je ook zeggen dat het slaat op hartenstraat waarin Tygo en Susan spelen.

Offline Mik1986

• Forumlid
« Reactie #829 Gepost op: 8-03-2014, 13:17:04 »
Het wolk-hart stond wel mooi afgetekend tegen een blauwe lucht. Het hart met de foto's van Love Story op de posters staat ook op zo'n blauwe kleur achtergrond. Ik dacht inderdaad ook al aan Hartenstraat, maar ja Freek is mijn mol dus ik hou het op Love Story of het nu een hint is of niet.

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #830 Gepost op: 8-03-2014, 13:26:15 »

Maar als jij aan de andere kant van de straat staat en je ziet elders een cameraploeg bij een minitaxi, dan moeten er toch alarmbellen gaan rinkelen?
Leg dat maar eens uit!

2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Mollenmania

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #831 Gepost op: 8-03-2014, 17:22:54 »
De paniek schiet alweer bij Freek naar binnen als hij de vrijstelling krijgt.... ::rofl::

Ja inderdaad, viel mij ook op. Is al de derde keer dat hij dit woord gebruikt...

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #832 Gepost op: 8-03-2014, 19:44:27 »
Ik heb het topic even een beetje teruggelezen en er wordt dit gezegd:
"Het lijkt zo dat Freek de quizopdracht ontdekt bij het binnentreden van de opdrachtsruimte. Maar Freek draait zich precies zo weg dat hij het niet kan zien. Hij volgt Tygo door de opening, maar Tygo keert zich al onmiddellijk om; hij heeft de opdracht gespot: "O wacht, security!" Daarna pas hoor je Freek zeggen: "Wat is dit? Wat is dit?""
(Door Avogadro)

Bij de roltrapopdracht zou hij kunnen denken dat er nog 8 (? oid) kandidaten zijn die het kunnen verprutsen (wat ook gebeurd), dus wil hij zich misschien niet onnodig verdacht maken. Maar dat corrigeren van Jennifer gaat wel weer van de tijd af - en dus minder tijd om die woorden op te noemen en te onthouden. Maarja.... het komt wel een beetje lui over eerlijk gezegd ;)

Overigens ga ik dit hele topic maar eens terug lezen, misschien kom ik weer wat "oja" momentjes tegen ;D
« Laatst bewerkt op: 8-03-2014, 19:46:25 door hoelahoep »

Offline Pippi

• Forumlid
« Reactie #833 Gepost op: 8-03-2014, 19:50:31 »
Het hoedje van Freek is trouwens niet 'nieuw', hij had het ook op bij de jeepopdracht op het strand, waar ze die onderdelen van de boot bij elkaar moesten zoeken.

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #834 Gepost op: 8-03-2014, 19:57:36 »
Ik zie net onderstaande post van Moedermol over de ATV studio opdracht in het Susan topic, misschien ook wel interessant voor hier aangezien het voornamelijk over Freek gaat:

ATV studio:
5 opdrachten, 3 porto's 5 camera's, 5 schermen. 1.15 uur de tijd. voor iedere opdracht enkele minuten.
Wat kun je dan doen als mol?
Eén opdracht laten mislukken en verder niets doen zoals Susan of zoveel mogelijk opdrachten frustreren zoals Freek probeerde?
Het resultaat was 2000 euro:4 van de 5 opdrachten lukken, er is er maar één die mislukt die van JW en Daphne.
Dat deze opdracht mislukt is iig niet door toedoen van Susan voor zover we dat gezien hebben.

Het was vooral Owen die veel goed werk deed zowel in de controlekamer als bij de tweede poging van de 150 kg opdracht en de tweede poging van de blieb opdracht. Owen heeft de opdracht gered!

Freek besloot meteen met Tygo de 150 kg opdracht te doen en ze gingen ook als eerste weg. Dat Jennifer en Sofie tegelijkertijd ook een opdracht doen valt niet te beïnvloeden. Freek en Tygo vinden de opdracht niet en verdoen veel tijd. Intussen hebben Jennifer en Sofie hun geld al gevonden en loopt de tijd van JW en Daphne. Freek en Tygo vinden de quiz en houden op deze manier de controlekamer bezig die geen tijd nemen voor JW en Daphne. Freek heeft geen constructieve bijdrage aan de quiz en frustreert de opdracht van JW en Daphne. Door lang weg te blijven houden ze de portofoon bezet die nodig is voor de opdracht van Susan en Aaf. ( allemaal tijd die van de totaaltijd afgaat) Freek en Tygo worden dan ook teruggeroepen door de controlekamer. Vervolgens probeert Freek de portofoon te krijgen, hij draait nogal nerveus om de controletafel en Sofie heen. Sofie geeft deze echter niet zomaar af. Het lukt Freek toch de portofoon te bedienen tijdens de opdracht van Susan en Aaf. Tijdens een biecht zegt hij dat iemand had gezegd " het is in de kelder" terwijl op de kaart stond the way to the rooftop.Schuift hij hier de schuld op iemand anders? 
Als Owen besluit naar de bliebopdracht te zoeken gaat Freek mee. Hoopt hij nog iets te kunnen saboteren?

Mols van Freek:
-150 kg opdracht niet vinden
-geen constructieve bijdrage aan de quiz
-tijd rekken waardoor de opdracht van JW en Daphne gefrustreerd wordt
-portofoon bezet houden zodat deze niet gebruikt kon worden voor opdracht 4 (Aaf en Susan)
-verkeerde info doorgeven aan Susan en Aaf??
-proberen invloed te hebben op de bliebopdracht met Owen, Owen is echter te goed bezig.

Mols van Susan
-bliebruimte niet kunnen vinden.

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #835 Gepost op: 8-03-2014, 20:17:11 »
Nouja... Zoals gezegd was Owen heel fanatiek - dus misschien heeft Owen die plattegrond wel heel goed heeft bestudeerd en moesten ze bijvoorbeeld beneden zijn. Als Freek dan zou zeggen "kom we gaan naar boven!" dan zou dat natuurlijk heel raar en verdacht overkomen. Zelfde geldt voor Tygo.

Ik zeg maar iets he, ik heb die opdracht niet meer teruggekeken dus misschien was zoiets helemaal niet aan de orde, maar ik probeer maar iets te bedenken. Als mol heb je niet alles in de hand en je moet een beetje inspelen op de rest van de kandidaten waarmee je in een duo of groepje zit. Je kunt niet alles perfect saboteren.

Offline belg

• Forumlid
« Reactie #836 Gepost op: 8-03-2014, 20:32:46 »
Misschien kunnen mensen die al overtuigd zijn van Freek als mol mij helpen?

1. Waarom verdient Freek 2 keer 500 euro bij ATV-studio?

Hij gaat met Tygo op zoek naar de 150KG maar stuit op de draden. Kon hij dit niet voorkomen?
(...)

2. Waarom doet Freek ogenschijnlijk zo zijn best op de roltrap?

(...)In plaats van onverdacht haar niet te snappen of woorden uit haar verhaaltje over te nemen, ik noem maar wat, corrigeert hij haar juist. Dat is toch niet nodig? (...)

Helemaal overtuigd van Freek ben ik nog niet, maar jij hebt ook mijn twijfels van Susan grondig beantwoord - ik voel me dan ook moreel verplicht hetzelfde te doen. Hier mijn poging:

1. Dat Freek samen met Tygo bij de draden-quiz uitkomt is denk ik vrij moeilijk te vermijden. Je weet als mol volgens mij wel ongeveer waar de opdrachten zich bevinden, maar je bent zelf nog nooit in het immense 'doolhof-achtige' gebouw geweest; een 'foutje' is dus mogelijk en hoe langer je rondloopt (zonder resultaat op zoek naar een opdracht die Tygo op het lijf geschreven stond: mol-actie) hoe groter die kans wordt. Trap op, trap af, gang door en weer terug... Na 10 minuten weet je het volgens mij niet meer.
Het vinden van de bliep-opdracht was inderdaad niet nodig, al kan hij geredeneerd hebben dat, met de tijd die ze nog hadden, het te verdacht zou zijn geweest om dit te saboteren.

2. Freeks mol-strategie (de fanatieke en slimme kandidaat spelen voor hoofdzakelijk Jan-Willem) levert geen extra geld op ten opzichte van jouw 'voorstel' (wat wil een mol nog meer?) en hij heeft een bijkomend voordeel: hij kan Jennifer meteen verdacht maken na afloop van de opdracht (wat hij ook doet). 'Dat is toch niet nodig?': nodig nee, nuttig ja.
« Laatst bewerkt op: 8-03-2014, 20:36:32 door belg »

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #837 Gepost op: 8-03-2014, 20:39:40 »
Freek vond de quiz ook eigenlijk niet, hij draaide in een cirkeltje en wilde al doorlopen, de tijd ging immers automatisch in zodra ze die ruimte in gingen. Tygo merkt op dat ze bij de quiz zijn, als hij ook gewoon was doorgelopen, was de tijd gewoon verlopen en hadden ze die opdracht niet gehaald. Je kan als een Mol niet alles in de hand hebben. Als hij Tygo een ruimte in ziet gaan die hij had willen vermijden, dan is er niks anders te doen dan proberen de schade te beperken en de quiz niet te zien, maar als Tygo dat dan wel doet, dan heb je vrij weinig opties over. Molacties mislukken ook wel eens.
The British are not impressed.

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #838 Gepost op: 8-03-2014, 21:38:57 »
Ik heb alles wel gelezen maar vind geen bevredigend antwoord. Er zijn argumenten voor de trip met Tygo aan te dragen maar moet hij echt achter Tygo aanlopen? Kan hij niet het initiatief nemen? Moeten ze uberhaupt in de buurt komen van de draden?

Het lukt Susan en Aaf ook om niet bij een opdracht te komen. Waarom lukt het Freek dan 2 keer niet? Hij neemt geen initiatief om mensen naar een heel ander gedeelte van het grote gebouw te leiden, ver weg van een opdracht, ver weg van 500 euro.

Daar blijf ik dus mee zitten. Mijn probleem, geeft niks.

Dus door 1 luttel opdrachtje waarin Freek waarschijnlijk zijn best heeft gedaan om de kamer niet te vinden maar toch gevonden heeft omdat Tygo zo eigenwijs is twijfel jij aan Freek als mol?  ::oink:: :-X Knap hoor, zo weinig tegenbewijs had ik allang verdacht gevonden.;)

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #839 Gepost op: 8-03-2014, 23:26:38 »
En zijn missie met Owen dan? :P
Nee natuurlijk ga ik niet af op 1 luttel opdrachtje, er is wel maar maar daar zit ik niet zo mee. En ik vind Freek nog best verdacht maar niet zo verdacht als Susan. Ik kan er niks aan doen.
Ik vind het heel kandidaats anderen niet. Prima toch? Als Freek de mol is had hij daar zijn dag niet en moest hij, net als Art volgens Freek, vast nog even inkomen. Kan best. :)
En belg bedankt voor je uitgebreide analyse. ::ok::

Tja, voor de molacties die hij daar heeft uitgevoerd verwijs ik je graag naar het betoog van moedermol (mijn complimenten voor deze heldere analyse mm!).
Als je die leest (en dat heb je denk ik wel gedaan) dan is Freek toch een stuk minder kandidaats dan je eerst zou denken, maargoed dat is ook maar mijn mening ;)

Ik verdenk Freek nou eenmaal heel sterk en ik snap echt niet wat mensen voor kandidaat in Freek zien. Dat heeft dan met name te maken met de biechts (precies wat jij zei trouwens) en met zijn gedrag. Ik vind dat hij erg ongeloofwaardig blij overkomt op het moment dat hij:
- de vrijstelling krijgt
- door is naar de finale
Dat jij dan over zo'n opdrachtje lijkt te vallen kan ik gewoon niet begrijpen, maargoed je geeft aan dat er dus meer is waarom je Freek als kandidaat ziet (of Susan gewoon meer als mol). Ik denk dat we geen oude koeien uit de sloot hoeven te halen dus is het niet echt nodig om dat te vermelden (zie Susan-topic) maar als je nog nieuwe inzichten hebt mbt Susan/Freek hoor ik ze graag! Keep on  ::vergroot:: ing