Ik ga me niet echt populair maken hiermee maar mijn vuist ging letterlijk de lucht in toen Art vertelde dat Freek niet de Mol is.
Niet dat ik het hem niet gun of zo, ik heb alleen veel liever de slimste spelers door naar de finale, de kandidaten die het meest weten over de Mol. Ik wil maar zeggen, het zegt genoeg over Freek als kandidaat dat hij twee van de drie mogelijkheden, Tygo en Sofie, verdenkt om vervolgens Susan volledig buiten schot te houden. Als Tygo een rood scherm krijgt zie je Freek in zijn biecht zeggen
"1 van mijn twee mollen is afgevallen, ik weet nu wie de Mol is!", doelend op Sofie.
Ik wil zo hard zijn gezicht zien als straks Susan naar voren stapt.
En durf niet te beweren dat hij nooit de kans had om de Mol aan het werk te zien. He had plenty of shots. Hij heeft meermaals in het team van de Mol gezeten. Maar hij zag het gewoon niet. Ik vraag me alleen af, hoe is die gast eigenlijk in de finale verzeild geraakt. Heb de afgelopen dagen wat teruggekeken en daar is toch echt wel te merken dat hij enorm goedgelovig is. Tijdens test 4 zegt hij nl. alle vrouwen te verdenken, behalve Susan. Heeft hij dan toch nog iets goed ingevuld (De Mol is een vrouw) of heeft hij gewoon meer dan eens geluk gehad, een keer door de zwarte vrijstelling die ingezet werd (Jennifer was toen zijn Mol en haar joker werd weggeveegd met als resultaat: zijn Mol naar huis) en een keer met de finale vrijstelling (waar ik trouwens van vind dat de stem van de Mol niet mee mag tellen maarja dat is een andere discussie, want dan kom je op 1-1 en er moet een of andere doorslaggevende factor zijn natuurlijk)
Hij zegt ook meermaals dat hij Susan het meest vertrouwt. Ik meen zelfs dat ik hem hetzelfde heb horen vertellen over Sofie in de beginfase van het spel, uitgerekend zijn Mol nu. Hij verkondigt ook af en toe dat Susan het gewoon niet kan zijn. En toch zo ver komen. Onbegrijpelijk.
Maar eind goed al goed. Opgeruimd staat netjes. Volgend jaar alsjeblieft geen finale vrijstelling meer. Iedereen moet het dan maar doen op eigen kracht. Veel spannender op die manier want dan kan iedereen er zomaar uitvliegen.
Wel grappig dat Freek heel waarschijnlijk een verbond is aangegaan met Susan.
Wie is er nu het haasje?
Je wil er niet uitgaan met een vrijstelling in je handen maar je wil toch ook niet de finale verliezen op deze manier lijkt me. Benieuwd naar zijn gezicht. Is alweer eventjes geleden dat iemand er compleet naast zat.