Jan-Willem staat zeker nog op mijn lijstje.
Hij is op dit forum wel superverdacht, maar de kandidaten lijken hem helemaal niet te verdenken.
(hoe het op de AVRO-site is weet ik niet, dat kan ik niet bekijken.)
Verder zijn er toch enkele acties van hem dat ik raar vind:
- Bij de Chinese markt komt hij als laatste aan met Maurice. Dit kan overkomen als een fanatieke kandidaat die het geld
net niet vond. (Te laat komen was te opvallend geweest)
- Bij het seinen komt die met het getal 4 als eerste hoewel ze niks gezien hebben. Dit kan weer punten scoren zijn.
- Bij de discussie rond de opera pruttelt hij wat tegen maar wanneer Art vraagt naar een antwoord is het hij die het als eerste
geeft.
- Bij de kamers oppert Aaf dat de oplossing in de control kamer zou zijn(zoals Sofie ook al vermeldde). (Dit is ook zo maar niemand ziet het getekend labyrinth op de grond). Hij zegt als eerste dat dit moet via de schermen in de controlekamer. (én ze lijken weinig of niks te doen hiermee).
- Hij probeert Daphne af te leiden met zijn jokersverhaal.
(Verder geeft Daphne aan dat Tyho en Jan-Willem de eerste waren die over jokers waren gestart)
- begint nutteloos dingen op te rapen (als molactie is dit nutteloos, maar zag er wel semi-stoer uit met dat speelgoedgeweer)
- probeert de aandacht van Tygo en Freek af te leiden door de aandacht voor hun opdracht te vragen. (lijkt fanatiek)
(Terwijl zij nog wel tijd hadden terwijl Tygo en Freek al gestart waren voor hij en Daphne vertrokken waren en dus echt niet meer veel tijd hadden).
- Wanneer die opdracht gedaan is en Owen weerklinkt door de porto, praat hij precies door (hij én Daphne geven geen aandacht eraan)
- Hij vindt de emmer niet, Daphne wel.
- beide personen komen niet op het idee om het touw al te ontknopen voordat ze de ton vinden (één iemand had kunnen zoeken samen met de portomensen, de andere kon toch al ontknopen)
- Door het falen van hen mogen ze niet meer weg én kan er ook maar een groep een opdracht doen, omdat er anders in de controlekamer geen porto meer is
Verder vind ik de biecht van het spullen oprapen (of commentaar, want we zagen hem niet biechten) en de biecht na de opdracht
bijzonder raar. Klonk voor mij als een molbiecht.
De twee afgevallen personen: Maurice en Owen hebben ook iets met Jan-Willem te maken:
Maurice deed samen met hem de marktopdracht, en viel daarna af.
Owen was zijn kamergenoot en viel daarna af.
Daphne zit er nog wel in, en daar deed hij al twee opdrachten samen (ok, één met mogelijkheid tot slagen want de seinopdracht
was echt te makkelijk om te laten falen). (Vertrouwen ze hem te veel?)
Verder denk ik dat obvious in beeld brengen niks zegt, kijk maar naar Milouska bijvoorbeeld.
Zonder een discussie te willen starten over goed molschap of niet, zij was ook duidelijk op dit forum
én niet bij de kandidaten. Jan-Willem lijkt hier ook verdacht en niet bij de kandidaten.
Hij heeft dus nog geen cent binnengebracht, de anderen die nog niks hebben binnengebracht (zelf of in een opdracht samen met
iemand) zijn Aaf en Daphne. Susan enkel door de goede opmerkzaamheid van Jennifer, Sofie bij de kruipopdracht bij Jennifer.
Daarom staat Jan-Willem nog op mijn lijstje, en zijn dit enkele acties maar hij is wel niet de koploper.