Ik zit zelf vanaf aflevering 2 volledig op JW, en het punt is dat ik daar nu genoeg aanwijzingen voor heb om niet meer uit die tunnel te geraken. Er is echter 1 andere kandidaat over die ik nog een klein beetje verdenk.. Maar JW is absoluut verdachte nummer 1. En echt niet omdat op zijn shirt 7()W stond. Al het andere valt nu langzaam als een puzzel in elkaar.
Kleine aantekening in mijn molboekje:
De mol zoekt dit jaar de balans in extremen. Van glanzend hoog naar maagdelijk wit. Hij zocht inderdaad de balans, want om alleen maar aan de rechterkant van zo'n wagen te lopen, ja dat gaat natuurlijk niet, maar om de balans terug te vinden, gaat hij lekker links lopen. (komt dat even lekker uit) niet meer geld in de pot dan nodig is (hij liep namelijk helemaal gebukt en was heel lastig te spotten). Hij duwde daarbij de heilige maagd Maria en het kindje Jezus in het maagdelijke wit.
Ik denk ook dat er flink wat afgespiegeld word, en dat dit echt wel een concrete aanwijzing lijkt. Er zijn tal van situaties waarbij ik JW zie spiegelen, het democratisch stemmen met Freek, houdingen van andere kandidaten spiegelen. Persoonlijk denk ik dat de mol dit jaar ook oude mollen spiegelt, om maar eens even een voorbeel te noemen: Patrick gaf een joker aan Art, en dit doet JW nu ook uit eigen beweging, Susan deed het ook, maar Daphne vroeg er om. JW spiegelde zelfs Art... met de 2 verschillende kleuren telefoons. De motor van een auto stuk rijden, hey daar hebben we nog een keer Patrick, het spiegelen van Yvonne door gewoon mol te schrijven? Dit keer niet met ketjap in rijst maar met een lamp op het dak.. Zo zijn er tal van andere dingen te koppelen aan het spiegelen.. waarom spiegelen hoor ik je denken.. Nou denk bijvoorbeeld aan de aflevering met de roltrap, waar duidelijk een vrachtauto werd afgebeeld met daarop een omgedraaide 5 ... als je dit : 己 vertaald met google translate krijg je : Zelf. Hebben we hier dus te maken met de mol zelf?
De wolken zijn gespiegeld, de V (van HENRY V) is eigenlijk de 5 maar dan direct een spiegel, zet een spiegel op de helft van een V en je hebt wederom de V.. Maar dit gaat wel erg ver hoor ik u denken..
Hoe koppelen we de 5 dan aan JW? Nouja, hij heeft al 5 mollen op rij en dat lijstje van het koppelen van 5 aan JW houd maar niet op. In de laatste uitzending stond zelfs op dat welbekende T-shirt een 5 onder de 7.. Hij stond deze uitzending bijna overal op de 5e plek van links naar rechts.. Hij pakte de 5e envelop van de stapel.. Ga zo maar door.
Verder zijn zijn biechten zo ontzettend verdacht, de dagboeken van de mol kan ik direct koppelen aan zijn biechten, het opsommen, en de opbouw van zinnen. En voor diegene die daarop zeggen, dat de mol zijn dagboeken en tweets niet zelf schrijft, ik geloof dat niet, ik heb dat nog steeds niet zwart op wit, en ik ga er vanuit dat dit niet een dwaalspoor is van de programma makers, want dan kun je alle hints, van alle kandidaten meteen ook ontkrachten.. onder het mom: Dat is zo gemonteerd.
Voor diegene die JW niet leuk vinden om naar te kijken, en vinden dat het een slechte mol zou zijn... Sorry maar ik vind dit tot nu toe de briljantste mol. Als hij de mol is dan...
En in mijn ogen brengt JW nog steeds het minste geld binnen.. Die opdracht met de jagers op de boot, kon hij niet echt veel aan doen.. Maar wel leuk, want zo lijkt het wel of JW heel veel in de pot heeft zitten.
Succes met andere tunnels, voor mij is het redelijk duidelijk. Want dit is slechts een kleine greep uit mijn meest opvallende JW aanwijzingen.