Vervolg aflevering 4
.....................
Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
- Voordat de eerste opdracht begint, wordt een visserdorpje in beeld gebracht, waar Sofie over vertelt. Scherpe molloten kwamen er achter dat de opdracht zich hier helemaal niet afspeelt. Zijn deze beelden speciaal getoond als 'Visser'-hint?
- Susan loopt de hele Boeddha-route met haar vingers in dezelfde houding die priesters aannemen als ze zegenen. De 'heilige aanwijzing', waar het in de titel over gaat? [5.1]
- Susan loopt het goede beeld met de vingers voorbij, terwijl Tygo het wel heeft opgemerkt. Ze houdt vol dat er maar 1 beeld met wijzende vingers was. [5.1]
- Susan kiest ook voor haar 2e beeld (verbaasde wenkbrauwen) de verkeerde uit. [5.1]
- Susan houdt zich niet alleen bezig met haar eigen beelden. Zo wijst ze ook Jan-Willem(?) met volle overtuiging een fout beeld aan met vrucht met een puntje. [5.1]
- Susan roept stellig dat haar (verkeerde) foto goed is. Voordat deze getoond kan worden, is de opdracht echter al mislukt omdat Tygo de verkeerde foto van Freek kiest om te tonen. [5.1]
- Susan zit in de boot van Jennifer die niet vooruit te branden is. Heeft ze als Mol de motor gesaboteerd? [5.2]
- De boot waarin Susan zit wordt afgeschoten. [5.2]
- Tijdens de beelden van de kerk voorafgaand aan opdracht 3, zie je op een raam een bisschop met zijn vingers in dezelfde houding als Susan bij de Boeddha-opdracht. [5.3]
- Susan staat met Jennifer een paar keer stil tijdens de opdracht. [5.3]
- Terwijl Susan de porto bedient, zijn er problemen met de ontvangst van Freeks instructies. [5.3]
- Susan en Jennifer zijn veel te snel weer bij de kerk, waardoor het bijna onvermijdelijk wordt dat ze geen paden kruisen of meerdere keren over dezelfde weg lopen. [5.3]
- Susan is na aflevering 5 de enige (die nog in bezit is van een envelop) die nog geen geld naar Ellis Island heeft gestuurd. Hoe later de envelop verstuurd wordt, des te minder extra geld er überhaupt verdiend kan worden.
Algemeen
- Er zijn vrij vaak vissen in beeld geweest. Misschien deel van een algemene 'Visser'-hint.
- Susan heeft een molboekje meegenomen waar op de kaft postzegels afgebeeld staan. Voorkennis over het enveloppen die dit seizoen verstuurd moeten worden?
Een aardige lijst hoor! Een kritische noot is wel dat er een aantal punten in je lijst staan die je Susan amper aan kan rekenen.
- Susan besluit de stelling 'JW heeft in het boekje van Aaf gelezen' voor te leggen aan Aaf, in plaats van JW die zelf te laten beantwoorden d.m.v. het al dan niet pakken van de koker. [4.3]Het was net zo verdacht als ze het aan JW had gevraagd. Waarom zou JW wel de waarheid vertellen en Aaf niet. Als ik de beelden mag geloven wist Aaf donders goed dat JW in haar boekje zat te kijken.
- Susan is na aflevering 5 de enige (die nog in bezit is van een envelop) die nog geen geld naar Ellis Island heeft gestuurd. Hoe later de envelop verstuurd wordt, des te minder extra geld er überhaupt verdiend kan worden. Ik weet niet of dit helemaal klopt. Hoe eerder je hem stuurt hoe hoger de potentiële rente, maar hoe kleiner de kans dat je goed zit. Ik denk dat het gemiddeld gezien amper uitmaakt wanneer je een envelop stuurt. De enige reden dat de mol het later zou doen is in mijn ogen omdat de makers de mol dan kunnen doorgeven welke speler er steeds relatief zwakke tests maakt en er dus vermoedelijk voor de finale uit zal gaan. In het begin heeft dit minder zin omdat deelnemers dan veel meer spreiden en de resultaten dicht bij elkaar zullen liggen.
- Susan zit in de boot van Jennifer die niet vooruit te branden is. Heeft ze als Mol de motor gesaboteerd? [5.2]Lijkt mij erg sterk dat de mol de boot zo kan saboteren dat hij zachter gaat. De boot waar Susan in zat had 4 passagiers, dus misschien was deze daarom trager dan de boot die Tygo bestuurde en waar maar 3 mensen inzaten? Als ze daadwerkelijk de boot gesaboteerd zou hebben zou het een fantastische actie zijn, maar ik denk het niet.
- De boot waarin Susan zit wordt afgeschoten. [5.2]In mijn ogen deed Susan niets verdachts in de boot en was zij niet verantwoordelijk voor het afgeschoten worden. De boot ging gewoon hartstikke traag en was een eenvoudig doelwit.
Ik ben wel gecharmeerd van de hint dat Susan tijdens de priesteropdracht haar vingers bij elkaar hield. Dat viel me ook al op en ik vind dit erg vreemd en onnatuurlijk overkomen. Ook de andere hints zijn verdacht te noemen.