Als aanvulling op de mooie overzichten van Susans mogelijke molacties en de theorie over waarom JW er nog in zit, hierbij een overzicht van waar de mol zich, imo, tijdens iedere opdracht wil bevinden.
Je raadt NOOIT op wie ik uitkom!
In de eerste opdracht op de markt is het om het even, iedereen krijgt dezelfde plek in de opdracht, de opdracht is voor iedereen ook even lastig uit te voeren.
In de tweede opdracht zijn beide plaatsen (binnen of buiten de schijnwerpers)een goede plek om te mollen. Je kunt in de schijnwerpers gemakkelijk verkeerd seinen, buiten de schijnwerpers kun je de code gemakkelijk verkeerd interpreteren. Maar de opdracht staat of valt bij het doorgeven van de code, dus de mensen die buiten de schijnwerpers staan hebben hier de meeste controle over, daar wil volgens mij de mol dus bij zitten.
Dat zijn dus
Maurice,
Susan, Sofie,
Owen, Jan Willem,
Daphne, Aaf en
Jennifer.
De derde opdracht, in het theater, zou de mol volgens mij bij de toeschouwers willen zitten. Hier heb je invloed op de discussie en op de uiteindelijke keuze die wordt gemaakt.
Dat zijn dus Tygo, Freek,
Jennifer, Daphne, Aaf Sofie en Jan Willem.
In de vierde opdracht, in de tv-studio, is het om het even, iedereen moet een opdracht uitvoeren.
In de vijfde opdracht wil de mol volgens mij gedropt worden. Hier heb je invloed op de afstand die je moet afleggen en hoeveel gewicht je meeneemt.
Dit zijn
Susan, Tygo,
Jennifer, Jan Willem, Sofie en Freek.
In de zesde opdracht kan de mol alleen de beste roeiers uitzoeken, maar er is geen beste molplek.
In de zevende opdracht, bij de roltrappen, wil je als mol de woorden doorgeven, ik denk het liefst ook zo vroeg mogelijk. Aan het eind van de rit kunnen er al allerlei ezelsbruggetjes ontstaan zijn en dan valt het op als je woorden weglaat.
Tygo,
Susan, Sofie,
Jennifer, Freek,
Daphne en
Aaf hebben dus de beste molplekken, en dan met name de eerste drie of vier.
In de achtste opdracht wil de mol de envelop met geld zodat je kunt controleren dat er geen geld verdiend wordt.
Dit zijn Freek en
SusanIn de negende opdracht, tijdens het abseilen, wil de mol denk ik op de grond blijven. Hier kun je vragen en antwoorden manipuleren en sowieso de boel flink in de war sturen door de chaoot uit te hangen. Ook zou mollen terwijl je aan dat touw hangt teveel opvallen denk ik.
Dit zijn Sofie,
Aaf,
Jennifer en
SusanIn de tiende opdracht wil je als mol langs de Buddha's lopen. Als je bij de groep met oog voor detail zit, kun je niet controleren of de opdracht uiteindelijk goed uitgevoerd wordt, je kunt alleen een foute aanzet doen. Ook op het moment waarop de opdracht mislukt, bij het kiezen van de foto's sta je dan buiten spel.
Susan, Jan Willem, Tygo, Freek en
Jennifer hadden dus de beste plek om te mollen.
De elfde opdracht is om het even, iedereen heeft dezelfde plek en dezelfde opdracht.
In de twaalfde opdracht wil de mol gaan lopen, hier kun je veel meer overtredingen begaan, zonder dat degenen die aansturen dat per se doorhebben, je bent daarmee dus ook gegarandeerd van minder geld in de pot.
Dit zijn Jan Willem,
Aaf,
Susan en
JenniferIn de dertiende opdracht wil je als mol andere kandidaten spotten, hiermee kun je meer invloed uitoefenen op het slagen of falen van de opdracht dan als je meeloopt in de processie. In dat laatste geval komt het uiteindelijk neer op hopen dat je niet gezien wordt.
Dus Freek,
Susan,
Aaf en Sofie staan hier het best.
In de veertiende opdracht heeft iedereen dezelfde plek en dus niet meer of minder invloed op het spel.
In de vijftiende opdracht, de blik in de toekomst, denk ik dat de mol sowieso naar binnen wil. Hiermee is je voorkennis gemakkelijker te verbloemen.
Dat zijn dus
Susan, Tygo, Sofie, Jan Willem en
AafTgyo: 5x op een goede molplek
Sofie: 7x
Freek: 6x
Jan Willem: 6x
Susan: 9x
Zo lijkt het perfecte voor mijn Susan-tunnel. Maar waar ik nu van baal is dat ze bij de theateropdracht niet op de beste plek zat en niet eens door stom toeval, de productie heeft haar en Owen op die plek neergezet.
Iemand die mij ervan wil overtuigen dat haar plek daar toch de beste was?
Excuses trouwens als er al zoiets gepost is. Heb nog niet het hele forum gelezen.