Ja hoor, voor mij is het ook al een tijdje glashelder ... Suusje Visser is de Mol. Nu ik de grote lijnen van de afleveringen terug heb gezien, zie ik ze echt constant als Mol dingen de mist in sturen. Ik vind toch wel dat ze veel controle heeft uitoefent op de groep. Wat ik heel goed van haar vind is dat ze mensen echt in de val heeft weten te strikken. Een groot gedeelte kon haar absoluut niet zien in de rol van de Mol. Ze is een paar keer in het vizier gekomen, is wel een aantal keer vernoemd in het begin maar heeft de grootste hoop kandidaten weer van haar af kunnen gooien. Alleen Sofie en Tygo, dat was een verloren zaak. Die hadden haar door.
Was er een opdracht met de portofoon, gegarandeerd zou Suus klooien met de portofoons. Ze doet me een beetje denken aan de allereerste Mol, Magda. Die had ook iets met portofoons. Het is echt zo'n type Mol. Vaak lijkt ze iets goed te doen, maar dan komt haar groepje net te laat, of ze heeft toch net iets fout gedaan. Geld ruilen met de verkeerde persoon, boetes krijgen bij het snake-spel, de kamer in de wolkenkrabber vinden maar net te laat binnenkomen. Als je erover gaat nadenken, het blijft zich maar opstapelen bij Susan. Terwijl bij Sofie zie ik het nu meer als een soort van overlevingsdrang, de dingen die zij doet doet ze om te overleven in het spel, om meer te weten te komen over de Mol. Dat is haar eerste zorg. Susan lijkt nooit echt in gevaar te komen, ik voel nooit ook maar enige dreiging dat ze naar huis zou kunnen gaan.
Ben wel een beetje benieuwd naar de hints. Ik verwacht iets met vissersboten, visrestaurants (ze stond in het begin vaak aan plaatsen waar je vis kon krijgen haha) ... alleszins iets met vis
omwille van haar achternaam, haar slechte zicht (opeens zat ze met een bril voor de computer, op zich zou dat echt kunnen zijn en dat ze eerst lenzen had), de afleveringstitels, de heilige aanwijzing (daar kon je moeilijk naast kijken, ze spelt letterlijk mol met haar vingers, en net die boeddha mislukt bij de foto's en ze wilde er nog de aandacht op vestigen ook.)
En ze zit altijd en overal te lachen! Ook al slaat die titel op het 'vijf op een rij' spel, ze is gewoon letterlijk de lachende derde bij elke executie, idem bij elke uitleg van een opdracht.
Ze is het gewoon, Kees closed, 't is Sue!