Wie zijn jouw verdachten?
Susan is een verdachte. Voordat de aflevering begon dacht ik: ze heeft nog weinig laten zien, dus als ze de mol wilt zijn, dan moet ze deze aflevering iets doen en dat deed ze. Susan is er nog bij en daar ben ik blij om.
Jan-Willem blijft me maar heen en weer sleuren. Ik ben fan van je 'onmols' benadering en JW heb ik nog niet echt op onmols gedrag kunnen betrappen. Geen foutjes van hem gezien die alleen door een kandidaat gemaakt zouden kunnen zijn. En er is altijd wat met hem, dus wie weet. Maar jouw 'Aaaargggh, ik wil niet' beschrijft het wel het best.
Sofie vond ik tijdens de aflevering de 'nou, streep Sofie ook nog niet af' kandidaat/mol. Slim spel, Tygo een stapje voor zijn, en ook een van de kandidaten die een "mol" ruil heeft gemaakt tijdens het poker. Op andere vlakken en andere afleveringen vond ik haar iets minder mols en/of bezig, dus we houden het in de gaten.
Tygo, Jennifer en Freek ben in geneigd weg te strepen. Ik zie te weinig richting hun als mol en net teveel richting hun als kandidaat. Maar het zijn wel weer drie kandidaten waarvan ik geniet, dus ik blijf naar ze kijken.
En dan heb je nog mijn hoofdverdachte: Aaf.
Laat ik het hier zeggen: Ik denk dat Aaf minder wordt verdacht door het grote publiek en op persoonlijk vlak, omdat ik denk dat mensen niet graag Aaf zien als de mol. Ik heb/had het ook een beetje. Aaf... de naam alleen al
.
Maar de logica leidt me toch naar haar. Ze wint nooit (echt) geld. Als ze meedoet in spellen, heb ik altijd iets van: pffff, waar bemoeit ze zich mee? Ik heb haar nog niet kunnen betrappen op onmols gedrag en kan vrijwel elke actie van elke speler verklaren als Aaf de mol is.
Maar ik merk dat ik richting donderdag toe, weer allerlei nieuwe dingen spot of gespot zie worden door mede speurders en zoals sommige 'hintspeurders' dan simpelweg er in smijten: "We speuren verder".