Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat ze per se die envelop van Daphne wilde hebben. En dat alleen voor een hint. Maakt het allemaal wel heel lastig. Ik denk dat ze alleen maar niet met Freek wilde ruilen.
Ik verwacht uiteindelijk wel een hint die iets met de Chinese taal te maken heeft, hoor. Of Susan nu de mol is of een ander. Dus keep up the good work, iedereen die bezig is met het vinden van zulke hints!
-edit-
Oké, ik heb net voor zo ongeveer de 20ste keer die theateropdracht uit aflevering 2 teruggekeken, maar tot mijn grote frustratie kan ik echt niet ergens een (desnoods gefotoshopte) figuur ontdekken waar ik Susan of welke andere kandidaat dan ook kan herkennen.
Wel een paar andere observaties:
- Het toneelstuk heet natuurlijk 'Het onoverwinnelijke duo'. Slaat uiteraard op de Prins en de generaal uit het verhaal, maar ook een mooie verwijzing naar de twee kandidaten in de coulissen. Aangezien Owen zeker de mol niet is, blijft er van het duo nog maar 1 over. De onoverwinnelijke Mol? (Vind hem zelf niet erg sterk hoor, maar goed... Zou wel een reden kunnen zijn om juist de mol uit te kiezen om in het duo plaats te nemen in deze opdracht)
- Misschien stom, maar het valt me eigenlijk nu pas echt op dat Susan en Owen de laatste keuze krijgen bij het aanwijzen op de foto. D.w.z., op het moment dat de groep kiest, ligt de keuze van Susan en Owen nog niet vast en kunnen ze nog iemand anders aanwijzen dan we ze eerst hebben horen bespreken. Kijk, natuurlijk zou het veel te veel opvallen als Susan ineens echt een heel ander iemand had aangewezen dan ze met Owen afgesproken had, maar het heeft mijn gevoel van waar de 'macht' ligt in deze opdracht wel wat veranderd. De groep heeft minder macht over het al dan niet slagen van de opdracht dan ik in eerst instantie vermoedde. Owen en Susan hadden zich op het laatste moment nog kunnen bedenken en anderen kunnen aanwijzen. Tenminste, daar lijkt het wel op.
Het wordt voor mezelf wel steeds duidelijker waarom ik steeds het gevoel blijf houden dat er meer in deze opdracht zit dan we op het eerste oog denken. Dat komt denk ik omdat ik er vanuit ga dat alle opdrachten in WIDM in ieder geval
saboteerbaar zijn. De sabotage lukt misschien niet altijd, maar ze zijn zo bedacht dat de Mol (eventueel met voorkennis) iets kan doen waardoor de opdracht minder kans van slagen heeft. Enkele uitzonderingen daarop zijn opdrachten die misschien niet goed te saboteren waren, maar waarin dan wel een mooie hint in verstopt bleek te zitten. Voorbeeld daarvan is de eerste opdracht in seizoen 11, met Patrick verstopt in de bus. Geen sabotage, maar wel een geweldige onthulling in aflevering 10.
Hoe was deze opdracht saboteerbaar? Kan de mol tussendoor doorgekregen hebben welke karakters door de anderen zouden worden aangewezen/zijn aangewezen? Hoe en wanneer? Geeft Art een hint (met een gebaar, iets dat hij zegt)? Valt niet uit te sluiten, maar zou wel een beetje flauw zijn, imho (nee Art, je bent de mol niet! >:( ).
Er kan tussendoor een biecht zijn afgenomen waarin de mol informatie heeft gekregen. Ook behoorlijk flauw tegenover de kijker als dat in aflevering 10 bekend wordt gemaakt. "Hahaha, we hebben jullie in de maling genomen met de montage. In werkelijkheid zijn we een paar uur bezig geweest, terwijl het in beeld vlak na elkaar lijkt te gebeuren!". We weten allemaal dat er slim gemonteerd wordt om bepaalde suggesties te wekken, maar op deze manier verwacht ik toch niet.
Iemand kan met een oortje in hebben gezeten om de anderen af te luisteren, maar als je de beelden bekijkt kan dat dan bijna alleen nog maar Jennifer geweest zijn, want de rest heeft zijn oren onbedekt en dan valt zo'n ding veel te veel op.
Art legt de opdracht aan de groep natuurlijk anders uit dan eerder aan Owen en Susan, waardoor er misschien anders gekozen wordt. Maar... Art... is... de... Mol... niet!! Verdorie! >:( >:( ;)
Ik kan er niet achter komen en daardoor blijf ik dat knagende gevoel houden dat ergens een hint verborgen zit. Maar waar?? ???