Prima hoor, maar het punt was eigenlijk gewoon dat de Mol soms geld verdient, om welke reden dan ook. Wat voor Inge gold (dat het min of meer per ongeluk was) kan ook voor Susan gelden. Zeker in deze opdracht, waarbij voor zover we weten het Jennifer is die de naam spot.
Je kunt het ook als volgt bekijken (moet niet, maar kán
):
Voor de leuke beelden/toffe molacties, probeert de Mol (met voorkennis en i.o.m. de productie) in opdracht 1 wel de juiste locatie te vinden, maar er voorbij te lopen zonder dat de medekandidaat het door heeft. Alleen is Jennifer scherp en ziet ze de naam staan. Gevaarlijk? Ja. Toffe beelden in aflevering 10 als het slaagt? Zeker!
Zoals met zoveel dingen in WIDM kun je ook dit van meerdere kanten bekijken. Duidt het feit dat Susan en Jennifer als enigen wel hun locatie vinden op kandidatengedrag of wellicht juist op voorkennis van één van beiden? Je hoeft er niet in te geloven, maar als doorgewinterde kijker weet je dat het tweede óók een mogelijkheid is.
-edit-
Ik wil er nog even aan toevoegen dat, als bovengenoemd scenario waar is, ik het wel tof zou vinden, omdat het duidt op een mol met een beetje lef. Ik houd niet zo van luie mollen, die vooral vertrouwen op niets doen en zich van de domme houden. Persoonlijke voorkeur, iedereen mag er anders over denken.