Susan reageert wel vaker in extremo overigens, lijkt me in haar karakter te zitten.
Ik zal ook niet ontkennen dat het een kwestie is van interpretatie van mijn kant. Ik vind het geforceerd/doordacht/aanvallend. Ik zie die
extremo reacties niet als haar natuurlijke reactie... het pas niet in het plaatje die ik van haar krijg op andere momenten. Steeds als ze iets of iemand verdacht of verdenking af wil weren wil maken vertoond ze dat gedrag: bijv. de biecht over dat Jennifer de telefoon laat vallen; en dit stukje.
Wat ik even goed opvallend vind is dat ze soms juist dingen gaat fluisteren. Bijv. als ze een oranje topito van JW wil hebben, of toen ze Daphne na de kofferopdracht vertelde over het laten vallen van de telefoon door Jennifer (terugblik filmpje).
Ik kan niet onderbouwen op basis van beproefde theorieën dat dit verdacht is, maar ik vindt het gewoon
off.
Waarom is dit Mols? Kan net zo goed verklaard worden vanuit kandidaats-perspectief.
Klopt. Dit is meer in combinatie met de andere punten m.b.t. de opdracht. Doordat ze dit goed doet is JW in elk geval voor lof over haar behulpzaamheid. Dat is goed voor een mol. Overkomen als hard werkend en behulpzaam als dat toch niet uitmaakt voor het resultaat van de opdracht. Daarom had ik hem er tussen gezet.
Ze vertrouwde Sofie's informatie niet en ging liever af op informatie van mensen die ze meer vertrouwde? Kan beide kanten uit.
Ik ben het er dus niet helemaal mee eens dat het beide kanten uit kan. Dat geld alleen voor de communicatie via de protofoons, niet voor het uittekenen! Met de omschrijvingen die ze doorkrijgt moet ze toch al vrij snel door hebben dat de uitleg van Sofie aansluit bij wat er omschreven wordt.
(Ik haal hier overigens mijn vorige argument onderuit dat ze uit. Ze had dit ook gewoon goed kunnen doen, omdat ze daarna alsnog de kans heeft om de opdracht te laten mislukken.)De Mol kan toch wel van vier palletjes onthouden waar de verkeerde ligt? Als dat toch al het enige was wat ze deed.
Misschien was het vooraf niet haar intentie om hij de kompas te blijven. I don't know. Het is gewoon opvallend dat er één verkeerd om ligt.
Dit zal je graag nader toe moeten lichten want ik vrees dat dit niet duidelijk is voor de niet-Susan tunnelaars.
Zie sceenshot.
Edit: Jossie heeft exact hetzelfde frame gepost hierboven, dus mijn screenshot haal ik weer weg. Dit is overigens het moment dat ze Freek tot haar 'nieuwe vriendje' maakt. Niet als ze het bondje sluiten, maar het is hetzelfde gesprek.
Zie hele topito discussie. Freek had als laatste iig ook twee stukjes dus feitelijk dezelfde onderhandelingspositie. Over Susan's onderhandelkeuzes en of deze logisch waren kun je slechts speculeren. Ik zou het iig wel vreemd vinden als de Mol linea recta alleen onderhandelt met mensen die ook stukjes hebben, nogal doorzichtig qua tactiek.
Die onderhandelingsposities doen mij er ook helemaal niet toe. Puur het feit dat we zien dat er stukjes achtergehouden lijken te worden door Art, in combinatie met een blijk van voorkennis door Susan. Het feit dat ze niet met Tygo wil onderhandelen is volledig onlogisch als ze kandidaat is.
Doorzichtigheid (richting de kijker) qua tactiek maak ik me al helemaal niet druk om. Dat zou geen unicum zijn. Het geniale slinkse (bijna bovennatuurlijke) molgedrag van Freek zou veel unieker zijn. Hij is echt een wensmol.
Zolang er geen brie op het broodje zit vind ik het prima. Bij voorkeur tijdens de fandag, want via de post zullen er wel te veel postzegels op moeten en dat lijkt me wat minder smakelijk. Maar hopelijk is zijn er geen troostbroodjes nodig.