Dit kun je niet met zekerheid zeggen Jaapie, dat kan je pas achteraf zeggen, evenals de verdenkers als mij het ook pas achteraf zeker kunnen weten. Maar noem specifieke voorbeelden wat jij dan écht geen aanwijzingen vind? Wie A zegt moet ook B zeggen.
Een voorbeeldje: De fotoklikgeluiden. Deze zouden slaan op de 5 elementen. ondertussen zijn er al 6 of 7 (volgens mij onduidelijk of er in de laatste ook een zat). Een van de elementen is vuur, maar deze kan ik echt op geen enkele manier terug vinden in een van de tot nu toe gemaakte foto's. Ook een foto die slaat op metaal zie ik niet echt. Toch zou het een duidelijke hint moeten zijn naar de 5 elementen. En die elementen zouden slaan op balans en Susan is weer een weegschaal. De link van de 5 elementen, via in balans zijn naar Susan kan ik nog begrijpen. Maar ik zie totaal niet de 5 elementen terug in de foto's tot nu toe, hoe graag ik het ook zou willen. Toch blijven sommige vast houden aan deze in hun ogen 'overduidelijke hint'.
Dan vind ik de uitleg van missmolly een stuk logischer klinken: Fotoklik? Ja, dan valt er volgende week iemand af. Nee, dan valt er volgende week niemand af. Een zelfde geluid wordt ook in de roodshow gebruikt, heb ik begrepen. En aangezien daar de afvaller iedere keer langs komt, is de link tussen het geluid en de afvaller ook meteen duidelijk. Al kun je ook bij deze uitleg weer een kritische noot plaatsen: Hoe zit het met aflevering 3, waarin 2 kliks voorbij kwamen? Er waren geen twee afvallers... Wat dat betreft ben ik dus overal kritisch en is het wat mij betreft echt niet specifiek gericht op hint richting Susan.