Zoals de afgelopen jaren heb ik voorafgaand aan de ontknoping een lijstje gepost met hints die ik kansrijk acht terug te zien tijdens die ontknoping. Bij deze weer zo ’n lijstje.
Er zijn tientallen hints gepost zijn op dit forum die naar Susan leiden, maar ik verwacht dat er slechts een handje vol echte hints zijn die tijdens de uitzending en achteraf op de website genoemd gaan worden. Ik was de afgelopen jaren erg conservatief, maar heb er nu iets meer potentiële hints bij staan waarvan ik de kans eigenlijk niet zo groot vind dat ze er echt eentje zijn.
Toch zijn er ook heel veel potentiële hints genoemd op het forum die ik niet meeneem in mijn lijstje, omdat ik er niet in geloof. Bijvoorbeeld de ‘rode draad hints’. Dit type hint is zo goed als nooit gebruikt. De Titanic hint, Alice in Wonderland hint, er-worden-vaak-vogeltjes-in-beeld-gebracht hint waren allemaal slechts een fantasie van de molloten. In iets lichtere vorm kwamen dergelijke hints soms wel voor, waarbij een bepaald thema terugkerend wordt aangehaald. Bijvoorbeeld de Red Crystal Moon hint in het seizoen van Dennis, de ‘tien & X’ hint in het seizoen van Kim en ’11 & gek’ hint bij Patrick. Een andere vorm van terugkerende hint, of herhalingshint, waren soms terug te vinden in de biechts van de mol: De ‘toen’ hint van Inge, de ‘kennis is macht’ hint van Kim en de ‘topo’ hint van Patrick. Maar afgelopen twee seizoenen zaten er geen hints meer in wie is de mol die ook maar iets weg heeft van een 'rode draad hint'. Vandaar dus dat je bijvoorbeeld de schoppen hint niet terug zal zien in mijn lijstje.
Al zie ik het zelf niet zo, ik kan mij voorstellen dat sommige mensen dit zien als saai, maar het is mijn lijstje... afgestemd op de, volgens sommigen, teleurstellingen die we al vaak hebben meegemaakt als het op hints aankomt.
Het lijstje begint met de potentiële hints die ik het meest kansrijk acht en loopt af naar hints die ik eigenlijk niet verwacht te zullen zien.
Zeer kansrijk- Tijdens de blik in de toekomst was bij Susan als enige het mollogo in beeld bij het afspelen van het filmpje.
- De titels van de eerste twee afleveringen beginnen achtereenvolgens met de 's' en de 'v' van Susan Visser. (Die 's' van 'schijnbeweging' was zelfs geschreven in een afwijkend lettertype.)
- De afleveringstitels verwijzen naar de mol (voor het derde/vierde jaar op rij). Eén springt er voor mij uit omdat het naar een hint verwijst en niet een actie:
- Een heilige aanwijzing: Susan heeft tijdens de Boeddha opdracht een groot deel van de tijd twee vingers opgestoken. Tijden de eerste opdracht in de Filipijnen, later die aflevering, wordt een heilige in beeld gebracht in het kerkje die hetzelfde gebaar maakt.