Mijn schot-voor-de-boeg-mol blijkt de mol
( (ik heb mij er eens aan vastgeklampt itt in 2010
)
Om als actrice jezelf de rol aan te nemen van kandidaat en je medekandidaten hierdoor om de tuin te leiden
Om als mol daadwerkelijk onder aan het rijtje 'follow the money' te eindigen zoals het hoort
Om als mol binnen de kandidatengroep net zoals Dennis Weening onverdacht te blijven
Om Freek zo in te pakken, zoals Dennis met Regina deed
Om als mol aan te sluiten bij Anne-Marie en Jon qua molacties (ze waren minder geweldig dan gehoopt)
Ik heb genoten van het feit dat Susan op ging in haar rol en zo overtuigend dankzij die acteerprestatie onverdacht bleef in de groep door telkens je maar weer af te vragen: hoe zou een kandidaat hierop reageren. Op den duur viel het voor mij als kijker ook op, je spot al snel kandidaten die doen alsof ze de mol zijn (Tygo, Sofie, Jan-Willem) en een mol die doet alsof ie kandidaat is (Susan). En dan heb je nog een tussencategorie ala Freek die mij hevig liet twijfelen tot aan de finale
Dus al met al vind ik haar moltactiek vergelijkbaar met Milouska, maar haar molacties kwamen daardoor (en wie weet mede door het fanatisme van de kandidaten) wel minder uit de verf.