Freek is weer hopeloos afwezig in beide filmpjes en Sofie weer in overvloed.
Als Freek de mol is dan is het volgend jaar heel makkelijk: Wie krijgt het minste aandacht van de makers in de serie en wordt genegeerd in moltalk? De mol.
En al dat gekat op Sofie, wat is er mis met het spel willen spelen? Het is toch geen Wie-is-de-beste-vriend? Je hebt een Tygo en Sofie gewoon nodig voor de sjeu! Als je alleen maar Aaf's, JW's, Freek's of Susannen hebt wordt het vast heel gezellige TV maar ook heel saai denk ik. Ik vind het weer een topcast dit seizoen met ieder zijn of haar eigen leuke aandeel/inbreng.
Ach... Niks aan het handje. Waarom denk je dat Susan opeens met Freek een verbondje wil smeden? Omdat ze net als de topspeurders hier de gemonteerde beelden van de boeddha's heeft terug gekeken? Of omdat ze de TV-studio terug gekeken heeft om zo te concluderen dat Freek probeerde het geld uit de pot te halen?
Grote kans dus dat Susan gewoon de mol is en dat de mol helemaal niet zoveel uit de wind wordt gehouden als sommige speurders hopen. Het geld sturen naar Freek is dan gewoon slim, want Freek verdenkt Susan (nog) niet. En ze heeft al aangegeven dat Freek niet de mol is.
Ik zet nog steeds in op Tygo die Jan-Willem van Susan af probeert te praten en ik denk dat het 'm lukt (deels). Sofie begrijpt nu heus wel dat Tygo een fanatieke kandidaat is en heeft dan alleen Susan nog over als mol.
Dus Sofietje cruist dan keihard op de winst af. Heemskerkers be like: Ik heb geen verbondjes nodig om te winnen!