Misschien ligt het aan mij of mijn onregelmatige ritme, maar ik vind die over Sofie ook niet zo heel sterk. Ik vind het ook weer niet zo uitzonderlijk dat je 's nachts/heel vroeg 's ochtends een keer reageert op een bericht. Misschien kon ze niet slapen of moest ze er vroeg uit voor een opdracht (zoals iemand hierboven ook al zei)?
Hoe dan ook, degenen die hier veel waarde aan hechten moeten Sofie dan misschien maar invullen als afvaller voor vanavond, is mijn conclusie. Want als de laatste opdrachten in Hongkong op 25 of 26 mei zijn geweest, kan de eerste opdracht in de Filipijnen m.i. niet eerder hebben plaatsgevonden dan op de 27ste. Ik denk namelijk dat er op zo'n reisdag (ik gok de 26ste) niet veel tijd is om een (uitgebreide) opdracht te doen, tenzij die zich in het vliegtuig, op het vliegveld of 's avonds laat afspeelt (ze komen op de Filipijnen aan als het nog licht is, dus ze zijn niet heel laat uit Hongkong vertrokken). De executie vindt dan 's middags of 's avonds op de 27ste plaats, waarop de afvaller de 28ste terug naar Nederland kan reizen. Op tijd voor de tweet dus. Degene die in een aflevering later afvalt, is toch al snel pas 2 dagen daarna in Nederland en dan dus niet meer op tijd voor de tweet. (Als er anderhalve dag tussen de vertrekkende kandidaten zit, dan kan het misschien, maar dan ook nét)
Tja, ik sluit niet uit dat ze gewoon een keer op een onchristelijk tijdstip getweet heeft. Het blijft allemaal speculatie.