In de leader komt de tekst 'De mol houdt er niet van om in de schijnwerpers te staan'.
Hoe deze opdracht zal verlopen is natuurlijk nog onbekend, maar je kan er wél uit concluderen dat ofwel Tycho ofwel Freek (of beiden) nog in het spel moet(en) zijn wanneer die opdracht gespeeld zal worden.
Als beide heren het spel al zouden verlaten hebben, zijn er enkel nog kandidaten in spel waarop deze stelling/hint van toepassing is en dan heeft 'De mol houdt er niet van...' totaal geen nut meer.
De vraag is in welke aflevering de opdracht zal gespeeld worden. In het topic 'WIDM in de media' komen 'Traveljunkie' en 'Theoreticus' tot het besluit dat dit afl 9 is. (quoten uit een ander topic gaat niet?)
Dit lijkt me een zeer waarschijnlijk besluit omdat zo'n 'terugblik-opdracht' wel vaker in afl 9 zit: de kaarsjes in seizoen 9, het strand in seizoen 10, de trein van vorig jaar.
Samenvattend: Freek of Tycho haalt afl 9, maar van die laatste is dat wegens een andere spoiler zo goed als uitgesloten.
Is het dan juist om te stellen dat Freek sowieso de finale haalt?
Even los van de spoiler. Door het kaartje 'De mol staat niet graag in de schijnwerpers' denk ik dat ofwel Tygo, ofwel Freek in de finale staat, maar niet allebei. Door die te tonen, denk ik dat er eentje in de halve finale uitgaat.
Dus eerst JW volgens de afleveringstitel theorie, dan Freek of Tygo. Finale Sofie, Susan en Freek of Tygo.
Als je gelooft dat Tygo afvalt vanwege verhaaltjes, wordt het: Susan, Sofie, Freek
Als je denkt dat Susan de mol is, dan wordt het wellicht Susan, Sofie, Tygo.
Als je denkt dat Freek de mol is, dan: Susan, Sofie, Freek.