Deel 3- Ik heb me gisteravond 7 uur nonstop ingezet om hier te mogen staan.
Die kans heb ik niet gehad natuurlijk he
. Maar dat ik genoeg inzet heb lijkt me wel duidelijk. Soms iets teveel zelfs denk ik
Volgens mij hebben Hillo en Nieky wel ongeveer hetzelfde gespeeld.
Dus mijn vraagje aan Hillo en Nieky:
Waarom verdien jij mijn stem ipv de ander?
Zoals ik net al een beetje zei : Ik heb vooral voor de contacten gezorgd ( zeker na de samensmelting ) en heb altijd de kans gehad om hillo er eventueel uit te werken, meer dan andersom
Daarnaast heb ik gedurende het spel geen enkele tegenstem gehad, iets wat dat argument wel onderstreept.
En ik heb in paars ( daar weet jij alles van ) ook enkele listige, maar toch geslaagde moves gemaakt. Dit heeft mij bij Daisy en MC in het krijt gezet, dus ook daar was ik Hillo weer de baas. Maar hierover zal ik zo bij de vraag van Moliere meer toelichting geven.
Oke, aangezien ik geen afvaller ben.
Maar goed:
@Nieky: als ik jullie verhalen zo lees, heeft hillo regelmatig het initiatief genomen in jullie samenwerking. Op welke momenten heb jij eigenlijk het initiatief genomen in de samenwerking met hillo m.u.v. de Lukie-stemming waarover je het hierboven hebt? En heb je het jezelf hiermee ook niet een beetje makkelijk gemaakt?
Voor de samensmelting heb ik dingen gedaan waar hillo het niet 100% mee eens was
.
Zo heb ik bijvoorbeeld Vieffan eruit gestemd, iets waar hillo niet echt blij mee was want hij had contact met Vieffan zoals hij in zijn pleidooi al zei.
Daarnaast wilde hillo dat ik in Paars gewoon lekker niks deed en Sjoerd ( Daisy ) en MC eruit gestemd werden, buiten onze schuld om. Ik wilde dit absoluut nog niet. Zoals ik al zei. Ik wilde niet hillo de touwtjes in handen geven die ik zelf nog had. Daarom heb ik als brugman moeten praten om Jann over te halen, en dat is gelukt. Dit in combinatie met het winnen van de wisselproef op dat essentiële moment zorgde ervoor dat ik Jann wisselde met Starlight, en zij en Bjorrn eruit vlogen en daarmee meteen de heerschappij van Bjorrn op paars afgelopen was. Ik heb daar het leven van Daisy en MC gered, en hierdoor ( zei Daisy ook nadat ze eruit gestemd was, pijnlijk
) zouden ze nooit op mij stemmen.
De eilandraad daarna in team paars werden wederom Sjoerd en MC target, en wederom heb ik ze gered, door Vieffan eruit te stemmen met jann. Iets waar hillo dus niet blij mee was.
Na de samensmelting kwam de Lukie-executie, die was ook voor minstens de helft van mij afkomstig. Dat was denk ik 50-50
Catshee vonden we allebei zonde, maar was noodzakelijk
En dan de Daisy-executie. Jij vraagt je af : ' Heb je het jezelf niet makkelijk gemaakt door daar hillo het initiatief te laten nemen' ? Nee ik vind van niet, ik was namelijk close met Daisy , hillo niet. En als je close met iemand bent kom je veel minder snel met een plan om diegene eruit te stemmen. Ik wist dat het moment onvermijdelijk werd dat ik kant moest gaan kiezen. Maar ik vind het niet gek dat hillo daar het initiatief nam. Hij heeft ervoor gezorgd dat hij lijnrecht tegenover Daisy stond, niet ik. Een medespeler met wie je goed samenwerkt verraden is namelijk echt niet makkelijk, ik heb ook een hart , en ik vond het de meest tactische en nare move van mij ooit in een spel. Desondanks heb ik de move toch gemaakt. En het is niet gek dat iemand anders het initiatief neemt om jou 'vriend' weg te stemmen, dat is in mijn optiek veel logischer dan dat ik zelf zou zeggen. ' Goh, die Daisy daar heb ik zo fijn mee samengewerkt, maar nu moet ze er echt uit. Dat bedenk je niet in een paar tellen. Dus ik vind dat ik het mezelf daar niet makkelijk heb gemaakt, maar juist de moeilijkere rol had. Ik was degene die op de voorgrond aanwezig had en lijntjes met veel mensen had, en ik was vooral degene die daar als verrader op aangekeken zou worden, omdat het van mij minder verwacht werd. Ik stond sociaal sterker in de groep. Dus dit lijkt mij juist een moeilijkere rol.