Deel 2Bjorrn overleefde het helaas niet, maar Catshee had al contact met hillo en toen dus ook met mij. Het werd toen rommeliger na de samensmelting. Pjotr kwam ook met een complotsvoorstel bij mij aan met Robbie, en vroeg wie ik daarbij wilde hebben. Dat waren Daisy en Hillo omdat ik met die 2 veel contact had en ze hoopte bij elkaar te brengen zodat ze elkaar niet de tent uit zouden vechten, maar de signalen werden sterker. Hillo wilde met mij en catshee Daisy eruit en andersom werd het ook sterker
Maargoed eerst ging Lukie eruit, vond ik lastig omdat hij inmiddels half bij ons hoorde, maar ook niet echt. En we waren het er wel over eens dat hij erg populair en sterk was. Daisy overhalen hierbij was een hele klus maar het is me gelukt.
Ronde daarna wilden we Robbie eruitstemmen, maar die won immuniteit en Catshee heeft het toen doorverteld. En toen geloofde Robbie ons uiteindelijk ipv Catshee ( zei hij ) en dat zorgde voor de unanieme uitschakeling van Catshee. Zonde eigenlijk vond ik, want ik had ook nog wel even met Catshee verder gewild.
Toen kwam de beruchte Daisy-ronde, en daar ben ik wel een lijn overgestapt die ik normaal niet over ben gestapt in spellen. Ik steek weleens messen in mensens ruggen, maar dat was dan niet mijn main-complot. Nu deed ik dit wel, en voelde me ook oprecht ontzettend rot. Maar Daisy en hillo hadden zich definitief tegen elkaar gekeerd bleek nadat Daisy mij pmde of ik niet hillo eruit wilde stemmen. Nee dit wilde ik niet , want hillo is mijn final 2 deal. En won een uur later immuniteit
. Bleek al snel dat ik de beslissende stem had tussen Daisy en Robbie. Uiteindelijk is het Daisy geworden omdat hillo mijn final-2 deal was en ik de macht wilde houden. Als Robbie eruit ging zou Daisy alle macht hebben met MC en LdH die haar zozo zouden volgen. Dus dit leek mij de move op de juiste plek, want ik weet dat Daisy ook in staat is om zulke moves te maken. Ik dacht dat ik na hillo misschien de volgende zou zijn.
Daarna volgende weer goede overtuigingskracht van mijn kant want ik heb mijn band met Molcrazy en LdHmolletje daarna weer gelijmd. Het duo Pjotr en Robbie moest namelijk opgebroken worden. Pjotr won een gevaarlijk muntje en Robbie had immuniteit, dus toen viel de keus op Pjotr. De ronde daarna was het snel duidelijk dat het LdH ging worden.
Dat is mijn tacktische verhaal in grote lijnen, er zullen wat gaten zijn her en der, maar het is laat en deze zal ik komende dagen graag beantwoorden. Excuses voor de gaten, of dat hij te lang is, weet ik veel wat normaal is voor een finalepleidooi.
Maar niet alleen op tacktisch gebied ben ik sterk geweest, maar ik heb ook op cruciale momenten proeven gewonnen :
- Natuurlijk de halve finaleproef
- Muntjesproef bij LdHstemming ( was misschien niet cruciaal, maar gaf wel zekerheid )
- Immuniteit na de samensmelting ( Altijd belangrijk meteen na de samensmelting, want dan zijn de verhoudingen zo vaag)
- De wisselproef in paars waardoor ik Molcrazy en Daisy kon beschermen.
- De creativiteitsproef in Oranje waardoor ons complot de samensmelting in zijn geheel haalde.
- En verder heb ik me sterk ingezet voor alle teamproeven.
Kortom de argumenten waarom ik vind dat ik survivor kan winnen
- Op cruciale momenten proeven gewonnen
- De enige die zowel een muntjesproef als een immuniteitsproef heeft gewonnen
- Heel lang in het team/ complot belang gedacht, totdat het moment kwam dat ik vond dat de grote move gemaakt moest worden.
- Revanche genomen op vorig jaar door juist contact op te nemen met mijn vijanden van toen ( op Daisy na )
- Ik wil een keer geen tweede worden en derde is ook stom
- Ik was veel minder irritant met protesten enzo dan vorig jaar :p
- Ik heb mensen weten te overtuigen op belangrijke momenten
Maar misschien wel het allersterkste argument waaruit blijkt dat mijn positie gedurende het hele spel heel sterk was :
- Ik heb gedurende het hele spel,
geen enkele tegenstem gekregen op de eilandraden. Zowel met mijn schaduwaccount als met mijn gewone account.
Hopelijk vinden jullie deze finale wel het moment om mij eindelijk een stem te geven
En ik hoop ook dat mensen begrijpen dat tactisch spel erbij hoort en nodig is om ver te komen, zeker als je op voorhand al als sterke speler gezien word, je verschuilen kan dan niet meer en als je zelf niet tactisch genoeg speelt, dan ben je het bokje, kijk maar naar mij vorig jaar. Maar goed, als mensen deze finale een goed moment vinden om hun gram te halen of een andere 'nettere' speler een stem te geven dan is dat hun goed recht.
Maar ik zou het nu heel leuk vinden als ik nu de eerste stemmen van deze hele editie zou krijgen