Mijn andere sociale contacten waren LdH en Lukie. LdH en ik vormden een duo op Oranje. Ik wist dat hij Rik was (maar goed, wie niet) en ik kende LdH nog uit Zap. Lukie heb ik direct benaderd toen hij alsnog het spel in kwam, omdat ik het altijd handig vind om een fanatieke speler ernaast te hebben, die ook tactisch kan spelen als het moet.
Over tactisch gesproken, ik denk dat het rondje taktiek mijn beste rondje was. Ik heb notabene tegen Nieky gezegd dat ik Lukie wel wilde helpen en dat heb ik ook echt gedaan, met een aantal chat vragen én het antwoord op de Jury Clue. Dat laatste antwoord heb ik ook naar LdH doorgespeeld, waardoor zij in de samensmelting kwamen. Nieky wist dit. Waarom heeft ie hier niets tegen gedaan? Als ze zo bang waren voor mijn netwerk, was dit het ideale rondje om dit te doorbreken en bijv jou Bjorrn te helpen.
(Overigens ga ik er helemaal niet van uit dat de twee bovengenoemde spelers nu zomaar even op mij stemmen, maar ik heb er in de loop van het spel wel alles aan gedaan om hen ieder geval aan mijn kant te houden en dat als het er op zou aankomen (wat nu ook zo is) dat ik ieder geval een flink aantal positieve argumenten heb die ze mijn kant op kunnen duwen.)
Daarnaast heb ik Nieky echt aan het twijfelen gebracht. Toen Lukie eruit moest, heb ik al alles uit de kast gehaald om hem erin te houden en hij had openlijk moeten met het wegstemmen van mij. Tactisch gezien heb ik, vind ik, dus niet onder gedaan voor de heren. Ja ze stemden me weg en daar hebben ze beter gescoord dan mij, maar op het sociale aspect heb ik ze afgetroeft. Ze hadden genoeg kansen gehad om dit te doorbreken, maar dat hebben ze niet gedaan. Dus tactisch gezien, hebben ze het daar niet goed gespeeld. Zeker omdat hillo ook schrijft, dat ie de finale het liefst niet tegen de sterkste spelers speelt. Nou dan is er toch ergens iets verkeerd gegaan.
Je moet hebben laten zien in proeven dat je kunt winnen en dat heb ik gedaan, maar ik heb mijn tijd in de 'gun factor' gestoken en ik vind dat ik dat goed heb gedaan. Ik heb een tactiek gekozen en de ben ik het hele spel gevolgd. Dus ik vind dat ik het op alle vlakken in het spel goed gedaan heb en een echte Survivor ben. Hopelijk willen jullie, Robbie en Bjorrn (en uiteraard ook de rest), dit meenemen in het bepalen van jullie stem.
3) Daisy, het zal niemand verbazen dat je Nieky meer vertrouwde dan hillo. Dat gaf je ook aan. Tevens zou je het een verschrikkelijk moeilijke keuze hebben gevonden als je moest kiezen tussen Nieky en mij. Daarom nu de vraag zonder de recente informatie van Nieky en hillo over hun 'final two deal': wie had je gekozen?
Zoals ik hier boven schrijf zie ik het sociale aspect als een belangrijk onderdeel van het spel, net zoals het winnen van proeven en het tactisch spelen. Jij zou het winnen op het sociale aspect en Nieky op het winnen van proeven. Dan was het op tactiek aan gekomen. Jij hebt zeker in het spel mij voorstellen gedaan, waar je in mij laat zien dat je tactisch heel sterk bent. Nieky ook. Alleen ziet iedereen de spelwijze van Nieky en ben jij meer op de achtergrond. Dan is er uiteindelijk één item wat de doorslag had gegeven en dat is heel simpel: Nieky heeft me eruit gestemd. En jij niet. Dus zou jij mijn stem gekregen hebben.
Molière, Lukie, LdH, Pjotr en Catshee, als jullie nog wat willen weten hoor ik het wel.