Waarom verdien jij mijn stem ipv de ander?
Ik denk dat ik dit deels al wel heb aangegeven in m'n pleidooi: ik vind dat ik Niek tactisch gezien de baas was. Hij heeft daar later op gereageerd dat hij dat niet vind en ik zal die quote verderop even gebruiken om m'n punt echt goed duidelijk te maken
@hillo: waarom zou ik als kijker op je moeten stemmen terwijl je je voornamelijk achter de schermen hebt geprofileerd? Dat is voor een kijker toch totaal niet interessant? En heb je het jezelf ook niet een beetje makkelijk gemaakt door Nieky het meeste werk voor de schermen op te laten knappen?
Goeie vraag!
Het profileren achter de schermen was deels een bewuste keus, deels ook omdat ik het spel grotendeels vanaf telefoon gespeeld heb en het heel druk had met werk en stage en later relatieproblemen (verhuizing etc). Dat laatste heeft ervoor gezorgd dat ik sommige opdrachten minder actief heb kunnen spelen dan ik zou willen, bijvoorbeeld ook die eerste halve finale, die moest ik noodgedwongen at random invullen
Maaar het was ook zeker een bewuste keuze. Ik wil niet teveel in de belangstelling staan. Ik denk dat dat heel belangrijk is in een spel als dit: niet opvallen. In het begin deed ik dus wel actief mee aan de opdrachten door in de PM's veel werk te verzetten, maar ik reageerde minder op het forum, zodat een ander kamp mij niet als grote speler zou zien. En ook verderop bijvoorbeeld bij die fanclubs. Ik merkte al gauw dat Daisy en Robbie enorme targets werden door die clubs, want ze waren o zo fanatiek en creatief
en dus een bedreiging. Ik wist dat ik met de tijd die ik had nooit zou kunnen winnen, dus heb besloten weinig tijd aan de fanclub te besteden, zodat ik in elk geval geen target daardoor zou worden. Ik snap dat dat voor de kijker minder leuk is, maar het was wel uit zelfbehoud en ik hoop dat de kijker dat wel weer kan waarderen
Bovendien heeft mijn werk achter de schermen wel heel veel spannende eilandraden opgeleverd, waar de kijker volgens mij behoorlijk van genoten heeft (ik heb enkele PM's mogen ontvangen van kijkers en juryleden in elk geval
)
Dat van het mezelf makkelijk maken vind ik niet. Voor de schermen is dus meer dat Niek gewoon heel actief is op dit forum en meer zichtbaar is. Dat betekent niet dat hij meer werk verzet heeft dan ik. Niet in opdrachten en niet in tactiek. Hij had wel meer lijntjes dan ik lopen, maar dat was ook weer achter de schermen
En ook dat van die lijntjes kwam mij dus wel goed uit: ik had er genoeg om te overleven en hoefde niemand dingen te beloven die ik nooit waar zou kunnen maken. Ideaal!
Het was vooraf nooit het plan en ik verzin het niet omdat je gezegd heb dat je nooit met ons tot het einde wilde gaan (want een pb kan bewijzen wat ik nu ga typen) maar toen ik vernam dat ik een extra stem verdiend had voor de laatste eilandraad, had je er alle baat bij dat je immuniteit won want ik wilde mijn twee stemmen vol op jou zetten. Als LdH en Robbie dat toen deden, had het nog anders kunnen uitdraaien (en ja, we stonden toen verder van elkaar af al werd het contact met LdH groter toen Daisy eruitgestemd was)
Klopt, dat vermoeden had ik al
Het was voor jouw spel ook beter om tegen Ldh een finaleproef te spelen dan tegen mij denk ik, dus hier was ik op voorbereid. En misschien was het je gelukt Ldh en Robbie mee te krijgen, maar ik denk dat Robbie loyaal was gebleven.. Of daar heb ik in ieder geval alles aan proberen te doen om geen samenwerking tussen jullie drie te krijgen
Maargoed, die immuniteit wilde ik wel heel graag winnen, wat uiteindelijk dus lukte