Auteur Topic: Aflevering 1 - Schijnbeweging  (gelezen 192201 keer)

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #620 Gepost op: 7-01-2014, 14:09:47 »
Art weet wie de Mol is. (In het verleden is het nog wel eens verschillend geweest. Angela wist het altijd, Karel nooit, Pieter Jan soms.)

Offline Traveljunkie

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #621 Gepost op: 7-01-2014, 14:25:32 »
Art weet wie de Mol is. (In het verleden is het nog wel eens verschillend geweest. Angela wist het altijd, Karel nooit, Pieter Jan soms.)
Dan vind ik dat hij het al jaren heel goed doet; ik kan me voorstellen dat ik soms een glimlachje op het verkeerde moment niet zou kunnen onderdrukken...

Offline FilmMaster

• Forumlid
« Reactie #622 Gepost op: 7-01-2014, 14:47:45 »
Dan vind ik dat hij het al jaren heel goed doet; ik kan me voorstellen dat ik soms een glimlachje op het verkeerde moment niet zou kunnen onderdrukken...
hij doet het inderdaad goed.

Offline Miek37

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #623 Gepost op: 7-01-2014, 15:25:21 »
Zie ook mijn bijdrage aan dat topic. Meet wat knip en plakwerk kan er veel!

Even een heal andere vraag. Wellicht kom ik wat dom over nu, maar ik heb echt geen idee: weet Art wie de mol is, of doet Art wat hem door de productie wordt opgedragen?

Heb van Angela Groothuizen destijds begrepen dat ze daar als presentatrice zelf voor mocht kiezen, nadat ze een keer had gekozen om op voorhand te weten wie de mol was verkoos ze het seizoen daarna weer voor onwetendheid omdat ze het dan naar eigen zeggen veel intensiever beleefde.

Offline dushi

• Forumlid
« Reactie #624 Gepost op: 7-01-2014, 16:01:21 »
Is het iemand ook opgevallen dat bij het kopen van de zaklampen een kleine groene laser in beeld kwam over de hand van Aaf (?)? Al zit ik met mijn mol niet op Aaf, maar op Jennifer, dus kan het nog niet verklaren. Aaaaah! Die irritante tunnelvisie!

Mijn screenshot werkt niet, bestand is te groot en ik ben digibeet, haha! het is bij 33:42. Kan er iemand anders een screenshot maken?

Beetje raar dat als je die daar ziet, je niet op het idee komt om een laserpen te kopen ipv een zaklamp, moge duidelijk zijn dat deze een veel grotere afstand af kunnen leggen dan welke zaklamp dan ook!

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #625 Gepost op: 7-01-2014, 17:01:56 »
Algemene opmerking:

Ik heb het even nagevraagd bij iemand die ik ken die op de Philippijnen woont en Chinese roots heeft (dus ook vloeiend Chinees spreekt). Die volgt de serie met veel interesse en heeft nauwgezet geluisterd naar wat de kandidaten zeiden cq hun uitspraak.

Ze zei dat ze alleen Tygo echt kon verstaan. De manier waarop hij 'cafe' uitspreekt is ook hoe het in het Chinees uitgesproken wordt, en de intonatie van Mido zou zij ook zo gebruikt hebben in combinatie ermee. (sws lijken de twee dames in een winkel aan wie ze de weg vragen het woord 'cafe' ook goed te verstaan).

De rest was dus een ratjetoe, maar dat vermoeden hadden we al.  ;D
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline WIDMolloot

• Forumlid
  • 'Trust Nobody'
« Reactie #626 Gepost op: 7-01-2014, 17:15:59 »
De titel 'schijnbeweging' blijft voor mij denk ik toch echt:

"Jan Willem schreef met zijn SCHIJNende zaklamp in een BEWEGING 'mol'. Dit is voor mij een overduidelijke schijnbeweging'

Maar dat is mijn interpretatie... ::)

Offline kjr

• Forumlid
« Reactie #627 Gepost op: 7-01-2014, 17:26:14 »
Thx Tunnelgraver ::trots::

Dushi : heel goed gezien! My God weer een verdenking erbij voor Aaf.

Offline kjr

• Forumlid
« Reactie #628 Gepost op: 7-01-2014, 17:36:09 »
...

Offline kjr

• Forumlid
« Reactie #629 Gepost op: 7-01-2014, 17:45:07 »
nog eentje dan omdat ie hier zo duidelijk is..en dan hou ik op hoor... :o

Offline kjr

• Forumlid
« Reactie #630 Gepost op: 7-01-2014, 18:30:09 »
Ik kan nog niet ophouden:
Er zit echter een kink in de kabel: er wordt ook met een rode laser op haar linkerhand geprojecteerd...grrrrrrr

Offline Molbelg

• Forumlid
« Reactie #631 Gepost op: 7-01-2014, 18:32:40 »
Maar rood is het nieuwe groen toch  ::)
#teamamaimiljaarde

Offline Clauzwa

• Forumlid
« Reactie #632 Gepost op: 7-01-2014, 18:50:20 »
Mijn eerste gedachte is dat als er dus met een laser op haar hand geschenen wordt, zij niet de mol is, want dan doet de mol dat misschien (die een laserlampje heeft gevonden en wegmoffelt).
Tweede gedachte is vervolgens dat het door de productie erin gemonteerd is als hint voor de oplettende kijker.

M.a.w. geen flauw idee dus  ::rofl::
Ik ga eens terug kijken....

Offline Clauzwa

• Forumlid
« Reactie #633 Gepost op: 7-01-2014, 19:01:25 »
Nee, die laser is niets. Ze staan onder een soort van lichtbuis ofzo. Vlak voor ze op haar hand schijnt zie je ook op Daphne een groenige gloed.
Zodra dat introductiefilmpje van Owen start, zie je hem als waas op de achtergrond met boven hem die lichtbuis oplichten van gelig naar blauw naar groen (of andersom), dus de kleur rood zal daar ook wel in voor komen.

Offline Clauzwa

• Forumlid
« Reactie #634 Gepost op: 7-01-2014, 19:03:23 »
Kom ik ook weer even om de hoek kijken. Dat zilverkleurige lampje in die houten houder met die chinese tekens. Is dat niet een laserlampje?
Dat is het moment dat Owen wijst op een andere lamp in die vitrine.

Offline SomeOne_01

• Forumlid
  • Au contraire, mon amis
« Reactie #635 Gepost op: 7-01-2014, 19:35:21 »
ze moesten lampen hebben die 1500 meter konden schijnen...ik zou ook niet denken aan een laserlamp...

Offline kjr

• Forumlid
« Reactie #636 Gepost op: 7-01-2014, 20:04:55 »
Ik zou wel kunnen geloven dat een van de niet Mol kandidaten hardop gezegd heeft maar dan moeten we een laser hebben om 1500 meter te overbruggen.Het wordt gewoon niet besproken in beeld omdat het de makers niet uitkwam daar er door hen zelf met een laserlamp gestraald moest worden voor de hint.Laser mocht niet zaklamp wel..zegt veel.
Ook de hoek van waaruit de laser op Aaf's hand schijnt lijkt erop alsof het vanuit de richting achter/naast de camera komt..niet van Owen die staat rechts achter aaf zo te zien.

Offline Stefcke

• Forumlid
« Reactie #637 Gepost op: 7-01-2014, 20:18:09 »
Zijn jullie net zo benieuwd naar de zwarte vrijstelling?

Ongeldige youtube code, plaats alleen de YouTube-videocode bv: IxgJlCqSKfo

Offline pindasaus

• Forumlid
« Reactie #638 Gepost op: 7-01-2014, 20:22:52 »
heeft iemand al opgemerkt dat Jan-Willem iets zegt als "van de 4000 euro die we vandaag konden verdienen, hebben we 400 verdiend", hoe wist hij dat er 4000 verdiend kon worden? bij de chinees spreken opdracht werd niet verteld hoeveel ze hadden kunnen verdienen, toch?

Offline SomeOne_01

• Forumlid
  • Au contraire, mon amis
« Reactie #639 Gepost op: 7-01-2014, 21:02:48 »
heeft iemand al opgemerkt dat Jan-Willem iets zegt als "van de 4000 euro die we vandaag konden verdienen, hebben we 400 verdiend", hoe wist hij dat er 4000 verdiend kon worden? bij de chinees spreken opdracht werd niet verteld hoeveel ze hadden kunnen verdienen, toch?
nee...maar dat kun je wel berekenen...400 euro, 5 groepjes...2000 euro. Heb jij toch ook gedaan? :P
« Laatst bewerkt op: 7-01-2014, 21:06:59 door SomeOne_01 »