Zelf zit ik nog in geen enkele tunnel; ik verdenk nog niemand als mol, maar heb ook nog niemand afgeschreven.
Susan bleef in een giechelbui hangen nadat Jennifer en zij het geld uit dat restaurant gehaald hadden (iemand overigens opgevallen dat enkele mannen zonder bovenkleding stonden te koken?). Op minuut 24:38 zie je overigens een blik van Jennifer waarop ze lijkt te denken "Shit!! En nu?!".
Art belt om te zeggen dat er een auto klaar staat voor 2 mensen die er van houden om in de spotlight te staan. Owen reageert "ook al wilden ze niet"; Tygo en Freek moesten. Tygo is gek op de aandacht en Freek is de musicalster. (Tygo zakte voor mij als mogelijke mol)
Sofie zegt bij de seinopdracht, toen de lasershow begon, duidelijk tegen Owen "we moeten op de zaklampen letten, want dat is wat we gekocht hebben" (hierbij zakte Sofie wel op het lijstje voor potentiële mol)
JW zegt tegen Daphne "Als ik dan beweeg met de lamp, dan gebeurt er iets met die lichtshow" en dat werd gezegd ná dat shot waarop "mol" geschreven lijkt te worden (mannenhand met dunne ring aan vinger) (JW steeg iets op het lijstje). Maar de makers weten óók wel dat alles frame voor frame nageplozen wordt. Wie weet schreef JW inderdaad het woord mol, maar alleen maar vanwege het spel. Hij zei echt niet gelijk daarna "ik maak mij kenbaar", dat was een aantal seconden later en nog niet eens in die bewoording. Ik kan mij niet voorstellen dat zo'n hint nú al weggeven wordt.
Tygo seinde niet, maar keek of hij lampjes zag. Op Freek werd echter minder gelet, aangezien hij moest seinen. Wij zagen hem wel seinen, maar wie zegt dat hij de code 3245 seinde? Wellicht seinde hij wél 7 keer naar Jennifer en Aaf?
Bij de executie vond ik Owen overigens het meest rustig. Zelfs op de exit van Maurice leek hij weinig emotie te tonen.
JW had al meerdere keren aangegeven Maurice te verdenken. Zijn verbazing lijkt mij ook oprecht als hij hoort dat Maurice exit moet.
Voor mij is het nog één grote warboel in die drukte van dat prachtige Hong Kong.... ik hoop dat de volgende aflevering iets meer duidelijkheid geeft.