Ik vind het raar dat niemenad op mijn postzegel-verhaal in gaat:
Als er een brief naar Freek wordt gestuurd die pas in de Filipijnen is verstuurd, mag je er toch vanuit gaan dat hij de Filipijnen heeft gehaald? Doet er dan niet eens toe of hij hem zelf heeft verstuurd of niet. Of zie ik nu iets over het hoofd?
@ Traveljunkie: Ik wil wel je even erkenning geven.
Ik had de postzegel zelf ook gevonden, maar jij was me voor.
(Kostte me overigens geen uren, want een google search met 'stamps philippines 2013' was voldoende. Vond 'm
hier. Mooie zegeltjes trouwens.)
Maar terzake, met de woorden van Art, dat de kandidaten dit jaar geld voor de pot 'veilig kunnen stellen', lijkt het me aannemelijk dat ze dat doen door het gewonnen geld 'naar zichzelf' in aflevering 9 op te sturen. Waarom zou je het naar iemand anders sturen? Je doet mee met WIDM om het spel zelf te winnen, lijkt me. Logisch!
We zien de namen Susan, Freek en Sofie. 'Sofie' zien we twee keer, maar dat lijkt me dezelfde enveloppe (let op de ietwat dik aangezette 'E' van 'Ellis' en de ietwat ingesprongen (tab) geadresseerde naam 'Sofie vd Enk' t.o.v. adres 'Ellis Island' eronder). Van Susan zien we twee enveloppen, een keer geadresseerd aan 'SuuS Visser' (met de eerste 'S' in spiegelbeeld) en een keer aan 'Susan Visser'. Freek heeft de enveloppe met de Filipijnse postzegel, waarvan we er wel vanuit kunnen gaan dat die op de Filipijnen 'gepost' is.
Conclusie: Sofie, Susan en (met name) Freek zullen er niet heel snel uitvliegen.
Punt 2. Na de beelden nog eens goed bekeken te hebben ben ik er nog niet van overtuigd dat we daadwerkelijk met 4 brievenbussen te maken hebben. De beelden laten wel steeds andere achtergronden zien, maar ook steeds vanuit een andere camerapositie. Bovendien, het 'adres' op de enveloppen is steeds hetzelfde: 'Aflevering 9, Ellis Island'. Dat de beelden suggereren dat de postbode van het ene adres (brievenbus) naar het andere adres (brievenbus) vaart, is natuurlijk bewust zo gemonteerd (voor verwarring).
Trouwens, je twijfel over al dan niet afgestempelde enveloppen en de bezorgtijden van de Filipijnse 'PostNL' kun je vergeten. Het blijft wel televisie, hè: die enveloppen worden niet echt gepost!
Bovendien, zou knap zijn als ze met adres 'Aflevering 9, Ellis Island' in de juiste brievenbus belanden!
Goed, volgende aflevering meer duidelijkheid over de enveloppen.