Freek en Daphne waren heel snel bij het politiebureau. Ze hadden nog 8 minuten over en geen geld (volgens de hint op de Avro site). Jennifer en Susan vinden als enige geld. Wellicht moest Jennifer geld vinden om in ieder geval de verdeling van dat geld duidelijk te maken? En wat is 400 euro op in totaal 4000 euro? Niets bijzonders voor de mol.
Sofie en Aaf waren teveel met gebarentaal bezig.
Owen en Tygo; café is géén Chinees woord, maar als je café als een Chinees probeert uit te spreken trapt de ander er wellicht in. Jan Willem begon gelijk met "zullen we een kwartiertje zoeken naar het geld?".
Wat de enveloppen betreft?
Ik denk dat het geld verdeeld wordt onder de mensen die op dat moment nog in het spel zitten en dat er geen penningmeester meer is. Deze mensen zullen de opdracht krijgen het geld te beheren en op te sturen naar aflevering 9. Wellicht dat ze zelf mogen kiezen welke naam ze erop zetten óf dat ze moeten kiezen aan wie ze het geld het meest gunnen. En dan maar hopen dat ze het niet gunnen aan de persoon die achteraf de mol blijkt te zijn.....
Als mogelijke mol mag je best iets van geld inbrengen. Als je 400 euro inbrengt (en er in totaal 3600 euro niet in de pot gaat) en je wéét dat het geld verdeeld wordt om opgestuurd te worden naar aflevering 9, dan kan de mol dus heel goed geld inbrengen tijdens de opdrachten. Het deel wat de mol verzameld aan geld om op te sturen naar aflevering 9.......de mol verstuurd gewoon een lege envelop...
Ik hoop dat er in aflevering 2 meer duidelijkheid komt over de enveloppen en de geldverdeling.
Edit: uit bovenstaande lijkt het alsof Jennifer "mijn mol" is. Ze is één van mijn verdachten, samen met vooral Freek en JW. Ik heb puur haar als voorbeeld genomen, omdat zij tot nu toe de enige was die geld binnen bracht.