Auteur Topic: Aflevering 1 - Schijnbeweging  (gelezen 192258 keer)

Offline kjr

• Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #640 Gepost op: 7-01-2014, 21:13:28 »
Maar dan toch:
Waarom heeft Owen als enige (in beeld) een klein blauw (laser)lampje in zijn hand.
Hij deelt het niet met de anderen want dat zien we nergens,niet zo van "kijk deze moeten we nemen". Van Owen zien we verder dat hij alleen op de zaklamp wijst in de vitrine.Overigens met zijn rechterhand waar hij eerst ook dat blauwe lampje had, dat wil niet veel zeggen dat weet ik maar eeh ...waarom heeft Owen als enige een lampje in zijn hand dat op een laserlampje zou kunnen lijken.

Offline Traveljunkie

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #641 Gepost op: 7-01-2014, 21:19:34 »
Ik zit nog even naar deel 2 van de executie te kijken. Waarom zit iedereen achter dat tafeltje de vragen in te vullen tussen de waterpartijen en fontijnen en zit Freek tegen een betonnen muur (52:37)?

Offline Traveljunkie

• Forumlid
« Reactie #642 Gepost op: 7-01-2014, 21:36:15 »
Ik zie nu overal spoken, maar het feit dat bij het kijken naar de schermen het blauwe licht in de toren boven Freek alleen bij Jennifer groen kleurt [55:29], tegelijk met dat afwijkende deuntje, zint me ook niet.

Offline SomeOne_01

• Forumlid
  • Au contraire, mon amis
« Reactie #643 Gepost op: 7-01-2014, 22:55:40 »
Ik zit nog even naar deel 2 van de executie te kijken. Waarom zit iedereen achter dat tafeltje de vragen in te vullen tussen de waterpartijen en fontijnen en zit Freek tegen een betonnen muur (52:37)?

Volgens mij zit iedereen op een andere plek, maar daar ben ik niet helemaal zeker van.

Offline Long Tall Erne

• Forumlid
« Reactie #644 Gepost op: 7-01-2014, 23:18:20 »
ze moesten lampen hebben die 1500 meter konden schijnen...ik zou ook niet denken aan een laserlamp...
Misschien hebben ze er wel degelijk naar gekeken (ze hebben zoveel lampen in handen gehad) maar waren die gewoon te duur.
Aan de simpele zaklampen die ze kopen te zien hadden ze niet zo veel geld en mogelijkheden.
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline kjr

• Forumlid
« Reactie #645 Gepost op: 7-01-2014, 23:43:27 »
Waarom hebben we dat dan niet in beeld gezien...dat die laserlampen te duur waren ....gissen heeft geen zin ...je kunt je beter baseren op dat wat je wel ziet..

Offline Starlight

• Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #646 Gepost op: 7-01-2014, 23:46:21 »
Waarom hebben we dat dan niet in beeld gezien...dat die laserlampen te duur waren ....gissen heeft geen zin ...je kunt je beter baseren op dat wat je wel ziet..
En wat je ziet is dat Owen iets blauws in zijn hand heeft, zeggen dat dat een laserlamp is is gissen :P
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Long Tall Erne

• Forumlid
« Reactie #647 Gepost op: 7-01-2014, 23:48:42 »

Heb je gelijk in maar helaas zie ik in de laatste aflevering steeds het nodige dat ik niet eerder heb gezien. Ze kunnen nu eenmaal niet alles uitleggen en het zal dus ook niet van belang zijn geweest dat ze er al of niet aan gedacht hebben.

Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline kjr

• Forumlid
« Reactie #648 Gepost op: 8-01-2014, 00:14:29 »
Klopt Starlight..maar Owen heeft geen banaan in zijn hand:
In het perspectief van dit programma en in het perspectief van zaklampen en laserlampen heeft Owen eerder een laserlamp in zijn hand dan een zaklamp.en daar komt nog bij dat hij in beeld wordt gebracht met een voorwerp dat sterk doet denken aan een laserlamp.Wat heeft hij volgens jou dan in zijn hand?
« Laatst bewerkt op: 8-01-2014, 00:27:02 door kjr »

Offline Starlight

• Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #649 Gepost op: 8-01-2014, 00:31:34 »
Klopt Starlight..maar Owen heeft geen banaan in zijn hand:
In het perspectief van dit programma en in het perspectief van zaklampen en laserlampen heeft Owen eerder een laserlamp in zijn hand dan een zaklamp.en daar komt nog bij dat hij in beeld wordt gebracht met een voorwerp dat sterk doet denken aan een laserlamp.Wat heeft hij volgens jou dan in zijn hand?
Nee hehe, bananen zijn niet blauw ;D
Maar even serieus, het is best logisch dat het inderdaad een (laser)lamp is, wat ik meer bedoelde te zeggen is dat je dat ook niet zeker kan weten. Als je je alleen moet gaan baseren op wat je ziet, kun je er weinig zinnigs meer over zeggen. Als het inderdaad een laserlamp is, is het ook best aannemelijk dat die inderdaad te duur was aangezien de andere kandidaten ook heus wel hebben gezien dat hij dat ding in z'n hand had. Ik denk niet dat we er iets achter moeten zoeken.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline kjr

• Forumlid
« Reactie #650 Gepost op: 8-01-2014, 00:41:15 »
Maar we moeten juist achter alles iets zoeken ..al is het maar om dat dan uit te kunnen sluiten..of juist niet.
Dat is nu het spel he...
Wat heeft hij volgens jou in zijn hand?...een flesje Spa? ::tandpastasmiley::

Offline kjr

• Forumlid
« Reactie #651 Gepost op: 8-01-2014, 00:53:26 »
Ik ben er uit...op 32.48 draait Owen even aan dat blauwe ding en kijkt ernaar...hij test gewoon wat hij net gepakt heeft en gaat weer door ...is geen clue..grrrr ::tandpastasmiley::

Offline FilmMaster

• Forumlid
« Reactie #652 Gepost op: 8-01-2014, 12:40:48 »
...
Waar gaat dit precies over?

Offline SomeOne_01

• Forumlid
  • Au contraire, mon amis
« Reactie #653 Gepost op: 8-01-2014, 14:03:35 »
Waar gaat dit precies over?
Of Owen een zaklamp of een laserlamp in zijn klauwen heeft en of dat misschien een clue is...

Offline markboots

• Forumlid
« Reactie #654 Gepost op: 8-01-2014, 14:12:29 »
vandaag kwam de eerste minuut van aflevering 2 online op de
Wij zagen dit beeld (met een voice-over van Owen)

drie containers met op de middelste het woord "mol"
het zijn een rode, een wit/grijze en een groene. we hebben al rode en groene schermen gezien. maar 1 iemand heeft geen scherm gehad. Misschien een link naar Jan Willem?
« Laatst bewerkt op: 8-01-2014, 14:16:50 door markboots »

Offline SomeOne_01

• Forumlid
  • Au contraire, mon amis
« Reactie #655 Gepost op: 8-01-2014, 14:25:10 »
vandaag kwam de eerste minuut van aflevering 2 online op de
Wij zagen dit beeld (met een voice-over van Owen)

drie containers met op de middelste het woord "mol"
het zijn een rode, een wit/grijze en een groene. we hebben al rode en groene schermen gezien. maar 1 iemand heeft geen scherm gehad. Misschien een link naar Jan Willem?
plaats die even in dit topic (waar het thuishoort): http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=51513.0

Offline Traveljunkie

• Forumlid
« Reactie #656 Gepost op: 8-01-2014, 14:27:43 »
Hmm, "MOL" op die container doet me een beetje denken aan dat containerschip dat vorig jaar met 1700 containers aan boord in 2-en is gebroken en pas dagen later is gezonken...

Offline markboots

• Forumlid
« Reactie #657 Gepost op: 8-01-2014, 14:30:02 »
plaats die even in dit topic (waar het thuishoort): http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=51513.0

Ik kan in dat topic geen reactie, zit een slot op.
« Laatst bewerkt op: 8-01-2014, 14:31:43 door markboots »

Offline SomeOne_01

• Forumlid
  • Au contraire, mon amis
« Reactie #658 Gepost op: 8-01-2014, 14:36:04 »
Ik kan in dat topic geen reactie, zit een slot op.
je hebt gelijk, ik zie het...

Offline ThomasMolloot

• Forumlid
  • 谁是鼹鼠
« Reactie #659 Gepost op: 8-01-2014, 14:44:48 »
Hey! Dat is raar zeg?! Daar goed opletten!