...en de letter "M" die hij met zijn vingers overduidelijk vormt op de groepsfoto ...en het t-shirt met "no guts no glory" ...en en en...
De meest duidelijke hints verwijzen allemaal naar Jan-Willem. Maar goed, wat zegt dat tegenwoordig? Eerlijk gezegd vind ik het lastig om de balans te vinden tussen de door de makers bedoelde hints die direct uit de uitzending op tv te halen zijn en de zogenaamde hints die legio molloten denken gevonden te hebben nadat ze de uitzending screenshot voor screenshot hebben bekeken. Denken in extremen? Ik denk dat de makers de boel nog steeds zo in elkaar zetten dat ook de niet-molloot thuis op de bank relevante hints kan oppikken om zo op vrijdagochtend bij de koffieautomaat mee te kunnen praten. Als het tegenwoordig daadwerkelijk noodzakelijk is het molboekje van 160 pagina’s met een Layer App te scannen en elk beeldje van de uitzending 10x te vergroten, zouden heel veel mensen afhaken. Lijkt me niet echt bevorderlijk voor de kijkcijfers. Ik vind het sowieso al vervelend dat je een app , moet downloaden om mee te kunnen spelen; ik had graag tegen mijn vader gespeeld, al tien jaar een fervent kijker, maar helaas al wat meer op leeftijd en niet in het bezit van een smartphone. Waarom niet gewoon meespelen via een website (ja, hij heeft eventueel wel een facebook-account achter de hand)?
Al met al zou ik 10 jaar geleden met gegeven hints er zeker van zijn geweest dat JW de mol is. Als bankzitter denk ik dat nog steeds. Maar tegenwoordig is dat tè voor de hand liggend. Toch?