Auteur Topic: Aflevering 1 - Schijnbeweging  (gelezen 192211 keer)

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #700 Gepost op: 9-01-2014, 20:12:25 »
Volgens mij gaat Art van rechts naar links, omdat dat voor de kandidaten gewoon van links naar rechts is.
The British are not impressed.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #701 Gepost op: 10-01-2014, 11:30:36 »
Zo klopt de alfabetische volgorde wel  :-X

En in afl. 2 staat het nog steeds verkeerd, maar nu zonder Maurice. Jan-Willem door Mol vervangen is dan alles wat je moet doen. Leuk gevonden! ::ok::

Offline Niuno

• Forumlid
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
« Reactie #702 Gepost op: 10-01-2014, 11:47:23 »
Uhm... Mol komt alfabetisch toch na Maurice?
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline teuntjah

• Forumlid
« Reactie #703 Gepost op: 12-01-2014, 02:06:41 »
Uhm... Mol komt alfabetisch toch na Maurice?

Zie de afbeelding op de vorige pagina  ;)
Jan-Willem verwijst bij het maken van zijn test naar Maurice als 'Molrice'.

Offline JolienWIDM

• Forumlid
« Reactie #704 Gepost op: 12-01-2014, 02:24:55 »
Ja vind ik ook wel een mooie aanwijzing van Molrice en Jan-Willem (MOL)
Wat mij zojuist opviel was dat Tycho zegt:
"Je moet spreiden, je moet op drie." (Tijdens het invullen van de test)
...
"Ik ben hier gekomen om drie weken te blijven" (Tussenstukje over waarom hij niet naar huis zal gaan)
...
Dan komt er een pilaar in beeld met 3 erop.
Weet niet of dit al eerder opgevallen was, maar 37 pagina's fora teruglezen vind ik toch wel een beetje veel..
« Laatst bewerkt op: 12-01-2014, 02:32:18 door JolienWIDM »

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #705 Gepost op: 12-01-2014, 02:31:32 »
Zie de afbeelding op de vorige pagina  ;)
Jan-Willem verwijst bij het maken van zijn test naar Maurice als 'Molrice'.
Radiomakers maken graag een taalkundig "gebbetje" (een Ekdommetje)...

Wie weet was Maurice 1 van zijn Mol-kandidaten, maar was hij sneller in een test?

Cross my fingers  ;)

Omnia vincit amor

Offline Siets95

• Forumlid
« Reactie #706 Gepost op: 12-01-2014, 12:37:06 »
Molrice zeggen als je denkt dat Maurice de mol zou kunnen zijn leek mij gewoon een 'geintje' inderdaad.

Offline RoyL

• Forumlid
  • Spelletje? It's a way of life!
« Reactie #707 Gepost op: 12-01-2014, 13:07:13 »
Denk ook dat je daar niks achter moet gaan zoeken...

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #708 Gepost op: 16-01-2014, 01:30:38 »
Nog 1 x, als het mag, over die executie waar Tygo steeds in beeld is op het scherm met MOL als stempel op zijn hoofd..
Neem aan dat men hier camera-settings e.d. doorneemt, dan zou het toch opvallen dat Art (lees: straks Tygo) steeds in beeld is? Geeft Art hier een hint....

*Iig behoeft Art hier niet voor repetitie de laptop te bedienen.* Vreemd.

Het zit me nog steeds niet helemaal lekker.
Tijd voor een grote slaap, morgen is het zover; aflevering 3!

Veel plezier alvast allen!

Omnia vincit amor

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #709 Gepost op: 4-02-2014, 00:30:12 »
Nog niet eerder gespot volgens mij. Een schijnbeweging:

Als na de laseropdracht de kandidaten gaan napraten komen Tygo en Freek naar de groep gelopen. Let op wat Sofie dan doet, als dat geen schijnbeweging is! Creepy! Dit zou nu echt een vette "hallo hier ben ik" molactie zijn. ::ok::

Ik heb een screenshot bijgevoegd maar je kunt het beter zelf even terugkijken. Rond minuut 48 Na de biechtvan Freek en dan 4 a 5 seconden lang.  ::oink::

Kijk!! Das nou een mooie hint... Had de foto al voorbij zien komen op andere sites en ben toen voor het eerst gaan twijfelen...

« Reactie #710 Gepost op: 4-02-2014, 00:35:10 »
Kijk!! Das nou een mooie hint... Had de foto al voorbij zien komen op andere sites en ben toen voor het eerst gaan twijfelen...

"Een mol houdt er niet van in de spotlights te staan"

Een anti-mol actie dus? Heb haar in het begin ook als potentiele mol gezien, maar nu zie ik haar meer als de b*tcherige kandidaat van 2014.

Offline evelienh1986

• Forumlid
« Reactie #711 Gepost op: 4-02-2014, 11:52:47 »
dus inderdaad expres in de leader gestopt zodat wij denken dat het JW is

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #712 Gepost op: 4-02-2014, 11:57:03 »
Dit zou nu echt een vette "hallo hier ben ik" molactie zijn. ::ok::

::ok::
Omnia vincit amor

Offline Jaapie

• Forumlid
« Reactie #713 Gepost op: 5-02-2014, 23:01:34 »
Ik vind hem leuk verzonnen, al denk ik toch niet dat het een aanwijzing is. Zolang er echter nog geen megahint is, moet je maar alles in de gaten houden.

Offline Jaapie

• Forumlid
« Reactie #714 Gepost op: 6-02-2014, 08:31:13 »
Het is natuurlijk alleen maar een aanwijzing mocht Sofie de mol zijn. ;) Het is in mijn ogen wel DE schijnbeweging van de aflevering.

Oke, gedeeld eerste met JW's mogelijk gespiegeld "mol" schrijven dan. ;D

Ik heb het idee dat je te veel in de Sofie-tunnel ziet, want er zijn zeker meerdere aanwijzingen te verzinnen a.d.h.v. de titel...

Offline Jaapie

• Forumlid
« Reactie #715 Gepost op: 6-02-2014, 09:08:09 »
Tunnel? Haha, nee hoor wees niet bang maar Sofie leent zich wel heel erg goed voor hints. Je hebt gelijk, er is voor idere kandidaat die nu nog meedoet een schijnbeweging te vinden in aflevering 1, behalve voor Susan. Maar dat kan dan juist ook weer een schijbeweging zijn ::vergroot::

Ik vind het toch erg op een tunnel overkomen als je zo'n hint de beste hint (mogelijk samen met een ander) vindt... Ik vind hem zelf niet heel erg sterk. Ja, je kunt het zien als schijnbeweging en daar blijft het eigenlijk wel bij. Dan vind ik de actie van JW toch echt stukken beter passen. Mijn mol is trouwens Susan of Freek, kan nog geen keus maken.

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #716 Gepost op: 6-02-2014, 09:11:32 »
er is voor idere kandidaat die nu nog meedoet een schijnbeweging te vinden in aflevering 1, behalve voor Susan.
Ik denk dat vinden van het geld door Susans team in de eerste opdracht de schijnbeweging is. Meesterlijk gekozen titel dan, trouwens, want iedereen verbindt hem vanzelfsprekend direct aan de seinopdracht.

Offline Jaapie

• Forumlid
« Reactie #717 Gepost op: 6-02-2014, 11:55:23 »
Ik beweer niet dat het de beste/meest duidelijke hint van de serie is Jaapie. Ik denk dat je mij verkeerd begrijpt. Zoals Jayne ook terecht aangeeft, voor ieder wat wils in die aflevering. ;)

Of Sofie nu de mol is of niet doet er voor mij niet zoveel toe. Ik vind het persoonlijk samen met het schijnen van JW de meest letterlijke schijnbeweging van de aflevering. Plus het feit dat dit pas na aflevering 5 (naar mijn beste weten) opvalt, geeft ook nog aan dat het blijkbaar onopvallend genoeg was. Mocht het een hint zijn dan vind ik het een hele mooie, that's all. ::ok::

Ik denk dat je mij weer verkeerd begrijpt. Je ziet de hint als titel naar de mol en dat kan prima kloppen. De vraag is naar wie de hint dan wijst. Jij vindt de uitleg voor Sofie een van de meest logische uitleggingen, alleen die van JW kun je als gelijkwaardig zien. Ik vind de uitleg van deze hint richting Sofie niet echt sterk... Dan vind ik hem richting JW vele male sterker.

En dan heb ik het dus alleen over de uitleg van de titel als hint. Niet als grootste hint van de serie ofzo.

Offline Joss

• Forumlid
« Reactie #718 Gepost op: 6-02-2014, 12:09:45 »
Of Sofie nu de mol is of niet doet er voor mij niet zoveel toe.

Ik vind dit moeilijk te begrijpen. Laat ik eerlijk zijn. Mocht Aaf de mol niet zijn, dan ben ik er klaar mee en kijk ik na dit seizoen de komende 9 maanden geen 'Wie is de Mol?' meer.

Wie denk jij dat de mol is? En wie hoop je dat de mol is?
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Jaapie

• Forumlid
« Reactie #719 Gepost op: 6-02-2014, 14:51:49 »
Ik vind dit moeilijk te begrijpen. Laat ik eerlijk zijn. Mocht Aaf de mol niet zijn, dan ben ik er klaar mee en kijk ik na dit seizoen de komende 9 maanden geen 'Wie is de Mol?' meer.

Wie denk jij dat de mol is? En wie hoop je dat de mol is?
Gelukkig zit er 9 maanden tussen het einde van deze serie en de volgende :D

Aaf de mol? Ik denk het niet. Heeft nooit hoog op mijn lijstje gestaan. Al heb ik ook nooit echt een reden gehad om haar door te strepen (iets wat ik bv wel bij Tygo had), dus uitsluiten doe ik het niet.

Ik verwacht echter een finale van Susan, Freek en JW, waarbij een van de eerste twee de mol is.