Dit zijn nog even alle locaties van shots van JW en Maurice tijdens de eerste opdracht van aflevering 1. Ik had ze vorige week al opgezocht, maar wou het toen met volledige onderbouwing posten, maar dat werd wat veel werk. Locatie 4 is bijvoorbeeld alleen maar vaag te zien tijdens het introductiefilmpje van Maurice. Locatie 5 is helemaal last. Het is het winkeltje waar Maurice en JW naar binnen stappen. Het winkeltje is gerenoveerd sinds streetview er langs is gereden en er staat een vrachtauto voor de deur. Dan moet je het dus doen met weerspiegelingen in ramen en een klein wagentje met bloempotten in het naburige pand dat maar een paar frames in beeld is. Maar gezien de tijd die ik er ingestoken had is het ook zonde om helemaal niet te posten.
Opvallend is dat ze in elk geval twee maal redelijk dicht bij de eindlocatie zijn. Nog geen 30 meter.
(Al denk ik dat, als JW de mol is, de echt molactie is om "May Yuk" (= Jade) te roepen en naar een ring te wijzen (of Maurice daartoe aan te zetten, i.p.v. iets met bruidsartikelen in het boekje op te zoeken. Jade is een edelsteen die, zoals ook te zien is in aflevering 2, veelvuldig verkocht wordt in die wijk. Als je dan naar een ring wijst is het vrij logisch dat je naar een winkel met sieraden wordt gestuurd, waar ze ringen met Jade verkopen.)Dan nog een zeer onwaarschijnlijke hint. Als je creatief meet is de afstand tussen het start en eindpunt van dit duo exact 130 meter. 0,13km => 13 => M => Mol! Of, om mijn avatar eer aan te doen, als je de getallen een beetje husselt en verdraaid kan je er M01 => Mol van maken!